Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Protectionist policy for its national air carriers

Traduction de «Protectionist policy for its national air carriers » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
protectionist policy for its national air carriers

protectionistisch beleid ten gunste van de nationale luchtvaartmaatschappijen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For this purpose, air carriers and airport managing bodies shall provide the relevant documents to the National Enforcement Body within one month of its request, without prejudice to the obligations of air carriers under Article 14a. In order to carry out its functions, the National Enforcement Body shall also take account of the information submitted to it by the body designated under Article 16a.

Met het oog daarop verstrekken luchtvaartmaatschappijen en luchthavenbeheersorganen de relevante documenten aan de nationale handhavingsinstantie uiterlijk één maand nadat deze daarom heeft verzocht, onverminderd de verplichtingen van luchtvaartmaatschappijen overeenkomstig artikel 14 bis. Om haar taken te kunnen uitvoeren houdt de nationale handhavingsinstantie ook rekening met de informatie die zij ontvangt van het bij artikel 16 bis aangewezen orgaan.


Nonetheless, the Court states that when an air carrier has failed to comply with its obligation to provide care to an air passenger, that passenger may only obtain, by way of compensation, reimbursement of the amounts which proved necessary, appropriate and reasonable to make up for the shortcomings of the air carrier, a matter which is for the national court to assess.

Toch onderstreept het Hof dat wanneer een luchtvaartmaatschappij haar verplichting tot verzorging niet is nagekomen, de luchtreiziger als vergoeding enkel de terugbetaling kan verkrijgen van de bedragen die noodzakelijk, passend en redelijk bleken om het verzuim van de luchtvaartmaatschappij goed te maken. Het staat aan de nationale rechter om dit te beoordelen.


Article 2 (Designation clause): To avoid discrimination between EU air carriers, the national designation clauses, referring to air carriers of the Member State party to the bilateral agreement, are replaced by an EU designation clause, referring to all EU carriers. The objective is to give all EU air carriers non-discriminatory access to routes between the EU Member States concerned and Indonesia.

Artikel 2 (Aanwijzingsclausule): Om discriminatie tussen luchtvaartmaatschappijen uit de EU te voorkomen, worden de nationale aanwijzingsclausules die verwijzen naar luchtvaartmaatschappijen uit de lidstaten die partij zijn bij de bilaterale overeenkomst, vervangen door een aanwijzingsclausule van de EU die verwijst naar alle luchtvaartmaatschappijen uit de EU. Het doel is alle EU-luchtvaartmaatschappijen niet-discriminerende toegang te verlenen tot routes tussen de betrok ...[+++]


Secondly, the Commission services will send a letter to several Member States in the coming weeks asking for further information regarding the way they enforce the Regulation vis-à-vis non-national air carriers.

Ten tweede gaan de diensten van de Commissie de komende weken diverse lidstaten een brief sturen met het verzoek nadere inlichtingen te verstrekken over de wijze waarop zij de verordening ten aanzien van niet-nationale luchtvaartmaatschappijen handhaven.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Several bans at national level had already been decided regarding the operations of the air carrier Kam Air.

Verscheidene lidstaten hadden al een verbod opgelegd aan de luchtvaartmaatschappij Kam Air.


1. Every Member State shall ensure that air carriers providing services from their territory implement and maintain an air carrier security programme appropriate to meet the requirements of national civil aviation security programmes. That programme shall describe the methods and procedures which are to be followed by the air carrier in order to comply both with this Regulation and ...[+++]

In dat programma wordt beschreven welke methodes en procedures de luchtvaartmaatschappij dient te volgen om te voldoen aan deze verordening en aan het nationaal programma voor de beveiliging van de burgerluchtvaart dat is opgesteld door de lidstaat van waaruit hij diensten verleent.


2a. If, within one month of the national lists of air carriers referred to in paragraph 1 being forwarded, a Member State objects to the inclusion of an air carrier's name on the Community list, the Commission shall take a decision on its inclusion on the list, after having informed the air carrier concerned, and in accordance with the procedure laid down in Article 6.

2 bis. Indien binnen de termijn van één maand na de mededeling van de nationale lijst van de in lid 1 bedoelde vliegtuigmaatschappijen, een lidstaat verzet aantekent tegen de vermelding van de naam van een luchtvaartmaatschappij in de communautaire lijst, beslist de Commissie, na de betrokken maatschappij op de hoogte te hebben gesteld en overeenkomstig de procedure van artikel 6, over de vermelding op de lijst.


Moreover, the Member States reserve the exclusive right to fly from their territory to the US for their own national air carriers creating discrimination between supposedly equal EU airlines.

De lidstaten reserveren bovendien het exclusieve recht om van hun grondgebied naar de VS te vliegen voor hun eigen nationale luchtvaartmaatschappijen, waardoor wordt gediscrimineerd tussen zogezegd gelijke EU-luchtvaartmaatschappijen.


These restrictions mean that international routes to and from a Member State can be flown only by air carriers owned and controlled by nationals of that Member State - in most cases the national flag carrier.

Deze beperkingen houden in dat internationale routes naar en van een lidstaat enkel mogen worden geëxploiteerd door luchtvaartmaatschappijen die eigendom zijn van en gecontroleerd worden door onderdanen van die lidstaat in de meeste gevallen de nationale luchtvaartmaatschappij.


Under the market access provision of the EU's third legislative package relating to civil aviation liberalisation, an EU Member State has the right to distribute traffic across its airport system as it sees fit but Article 8:1 of Regulation (EEC) No. 2408/92 of 23 July 1992 on access for Community air carriers to intra-Community air routes states:"This regulation shall not affect a Member State's right to regulate without discrimination on grounds of nationality or identity of the air carrier, the distribution of traffic between the a ...[+++]

Op grond van de bepalingen inzake markttoegang van het derde EU-wetgevingspakket betreffende de liberalisering van de burgerluchtvaart, mag een lidstaat het verkeer binnen zijn luchthavensysteem naar eigen inzicht verdelen. In artikel 8, lid 1, van Verordening (EEG) nr. 2408/92 van de Raad van 23 juli 1992 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes, is bepaald dat lidstaten het recht hebben om de verdeling van het verkeer tussen de luchthavens van een luchthavensysteem zonder discriminatie op grond van nationaliteit of identi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Protectionist policy for its national air carriers' ->

Date index: 2022-06-30
w