Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Answer questions about the train transport service
CMISE-service-provider
Communicate clearly with passengers
Communicate effectively with passengers
Give information to passengers
Information provider
Party responsible for providing the information
Provide information on train services
Provide information to passengers
Provide information to passengers on train services
Provide information to travellers
Provide passengers with information
Talk to passengers with clarity

Vertaling van "Provide passengers with information " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
provide passengers with information in an understandable manner | talk to passengers with clarity | communicate clearly with passengers | communicate effectively with passengers

duidelijk communiceren met passagiers | duidelijk communiceren met reizigers


give information to passengers | provide information to travellers | provide information to passengers | provide passengers with information

informatie verstrekken aan passagiers | informatie verstrekken aan reizigers


provide information on train services | provide information to passengers on train services | answer questions about the train transport service | provide information on the services available on board a train

vragen over treinvervoerdiensten beantwoorden


passenger shelters/bus shelters/queue shelters/ equipped with seats should be provided at bus-stops

het is wenselijk bushalten te voorzien van wachtruimten of abri's


CMISE-service-provider | common management information service element service provider

CMISE-dienstleverancier


information provider | party responsible for providing the information

informatieplichtige
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The current Regulation 261/2004 compels air carriers to provide passengers information on their rights, but does not contain requirements with regard to the on-the-spot information on the event itself.

De huidige Verordening 261/2004 verplicht luchtvaartmaatschappijen om passagiers informatie te verstrekken over hun rechten, maar niet om ter plaatse informatie te geven over de gebeurtenis zelf.


It provides passengers with effective complaint handling procedures and strengthens enforcement, monitoring and sanctioning policies to ensure a better application of all passenger rights.

Om te garanderen dat alle passagiersrechten beter worden toegepast, voorziet het voorstel in effectieve klachtenbehandelingsprocedures en versterkt het het handhavings-, toezichts- en sanctioneringsbeleid.


The Montreal Convention provides that an air carrier must pay compensation to each passenger, limited to 1 000 Special Drawing Rights (‘SDRs’) per passenger, in the event of the loss of his baggage during a flight operated by the carrier or while the baggage was in the carrier’s charge. The carrier must provide passengers with an identification tag for each piece of checked baggage.

Volgens het verdrag van Montreal is de luchtvervoerder aan elke passagier een tot 1000 bijzondere trekkingsrechten (hierna: „BTR”) beperkte schadevergoeding verschuldigd wanneer zijn bagage verloren is geraakt tijdens een vlucht of wanneer de vervoerder de bagage onder zijn hoede had. De vervoerder moet aan de passagier een identificatielabel verstrekken voor elk stuk aangegeven bagage.


Carriers and terminal managing bodies shall, within their respective areas of competence, provide passengers with adequate information throughout their travel.

De vervoerder en de terminalbeheerder voorzien, elk binnen zijn bevoegdheid, de passagiers tijdens de reis van de nodige informatie.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Carriers and terminal operators shall, within their respective areas of competence, provide passengers with adequate information throughout their travel in formats which are accessible to everybody and in the same languages as those in which information is generally made available to all passengers.

Vervoerders en terminalexploitanten verstrekken, binnen de grenzen van hun bevoegdheid, passagiers tijdens de gehele reis voldoende informatie in voor iedereen toegankelijke formaten en in dezelfde talen als die waarin de informatie voor alle passagiers in het algemeen wordt meegedeeld.


In order to comply with the information requirement under this Article, the carrier and performing carrier shall provide passengers with at least the information contained in a summary of the provisions of this Regulation prepared by the Commission and made public.

Om aan de informatieverplichting uit hoofde van dit artikel te voldoen, verstrekken de vervoerder en de feitelijke vervoerder minstens de informatie die is neergelegd in een door de Commissie opgesteld en openbaar gemaakt overzicht van de bepalingen van deze verordening.


The proposals foresee that in case of interrupted or cancelled journeys, companies are obliged to provide passengers with adequate information, proper assistance and reasonable alternative services.

Het voorstel bepaalt dat vervoersondernemingen bij onderbreking of annulering van de reis aan passagiers degelijke informatie, passende bijstand en een redelijk vervoersalternatief moeten bieden.


(a)applications for passenger services, including systems which provide passengers with information before and during the journey, reservation and payment systems, luggage management and management of connections between trains and with other modes of transport.

a)de toepassingen ten dienste van de passagiers, met inbegrip van de informatiesystemen voor reizigers vóór en tijdens de reis, reserveringssystemen, betalingssystemen, het bagagebeheer, het beheer van aansluitingen tussen treinen en andere vervoerswijzen.


Depending on the circumstances, the Regulation requires airlines to provide passengers with assistance such as accommodation, refreshments, meals and communication facilities, offer re-routing and refunds, pay compensation, and proactively inform passengers about their rights under the Regulation.

Afhankelijk van de omstandigheden verplicht de verordening de luchtvaartmaatschappijen bijstand te verlenen aan de passagiers (zoals accommodatie, eten, drank en communicatiefaciliteiten), herroutering en terugbetaling aan te bieden, compensatie te betalen en de passagiers te wijzen op hun rechten uit hoofde van de verordening.


applications for passenger services, including systems providing passengers with information before and during the journey, reservation and payment systems, luggage management and management of connections between trains and with other modes of transport.

de toepassingen ten dienste van de passagiers, met inbegrip van de informatiesystemen voor reizigers vóór en tijdens de reis, reserveringssystemen, betalingssystemen, het bagagebeheer, het beheer van aansluitingen tussen treinen en andere vervoertakken.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Provide passengers with information' ->

Date index: 2024-05-03
w