Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acquire permits for use of public spaces
Administration headquarters
Assessing of damage to public space
Body under public law
Crown Prosecution Service
Crown prosecutor
Damage to public space identifying
Department of Public Prosecution
General Prosecutor's Office
Identify damage to public space
Identifying damage to public space
Judiciary
Member of the police judicaire près les Parquets
NDPB
Non-departmental public body
Obtain permits for use of public spaces
Principal State counsel
Procurator General
Procure permits for use of public spaces
Prosecuting attorney
Prosecutor
Prosecutor-General
Public Prosecutor's Department
Public Prosecutor's Office
Public administration location
Public administration relocation
Public body
Public body headquarters
Public body location
Public body relocation
Public institution
Public institution headquarters
Public institution location
Public institution relocation
Public law institutions
Public prosecutor
Public prosecutor's department
Public prosecutor's office
Quango
Quasi-autonomous non-governmental organisation
Quasi-autonomous non-governmental organization
State counsel's office
The prosecution

Traduction de «Public prosecutors » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Department of Public Prosecution | Public Prosecutor's Department | Public Prosecutor's Office

openbaar ministerie


public prosecutor's department [ Crown Prosecution Service | public prosecutor's office | Judiciary(STW) ]

openbaar ministerie [ parket | staande magistratuur ]


crown prosecutor | prosecuting attorney | prosecutor | public prosecutor

procureur-generaal | substituut-procureur des Konings | openbaar aanklager | procureur des Konings


principal State counsel | Procurator General | Prosecutor-General | public prosecutor

procureur-generaal | PG [Abbr.]


General Prosecutor's Office | public prosecutor's office | state counsel's office | the prosecution

parket-generaal


member of the police judicaire près les Parquets (1) | Criminal Police attached to the Public Prosecutor's Office (2)

lid van de Gerechtelijke Politie bij de Parketten


administration headquarters [ public administration location | public administration relocation | public body headquarters | public body location | public body relocation | public institution headquarters | public institution location | public institution relocation ]

zetel van de administratie [ plaats van vestiging van de openbare instelling | plaats van vestiging van het overheidsorgaan | plaats van vestiging van van de overheidsdienst | verhuizing van de openbare instelling | verhuizing van de overheidsdienst | verhuizing van het overheidsorgaan | zetel van de openbare instelling | zetel van het overheidsorgaan ]


public institution [ body under public law | NDPB | non-departmental public body | public body | Quango | quasi-autonomous non-governmental organisation | quasi-autonomous non-governmental organization | Public law institutions(ECLAS) ]

openbare instelling [ openbaar lichaam | publiekrechtelijk orgaan ]


liaise with city authorities to obtain public space permits | procure permits for use of public spaces | acquire permits for use of public spaces | obtain permits for use of public spaces

vergunningen verkrijgen voor het gebruik van openbare ruimten


assessing of damage to public space | identifying damage to public space | damage to public space identifying | identify damage to public space

schade aan openbare ruimten vaststellen
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Since European Delegated Prosecutors remain active members of the public prosecution or the judiciary of the Member States, and may also exercise functions as national prosecutors, national disciplinary provisions may apply for reasons not connected with this Regulation.

Aangezien gedelegeerd Europese aanklagers actieve leden blijven van het openbaar ministerie of van de rechterlijke macht van de lidstaten, en ook functies als nationale aanklagers mogen uitoefenen, kunnen nationale tuchtrechtelijke bepalingen van toepassing zijn om redenen die geen verband houden met deze verordening.


The European Public Prosecutor will be organised with a central office at EU level and a decentralised level consisting of European Delegated Prosecutors located in the Member States, who will also continue their function as national prosecutors ("double hat").

De Europees openbaar aanklager zal over een centraal bureau op EU-niveau beschikken en een gedecentraliseerd niveau kennen met in de lidstaten gevestigde gedelegeerde Europese aanklagers, die ook als nationale aanklagers zullen blijven functioneren (“dubbele pet”).


Fourthly, with regard to the European Delegated Prosecutors, the Regulation ensures that the national prosecutors appointed to work for the European Public Prosecutor's Office shall be completely independent from national prosecution authorities.

Ten vierde waarborgt de verordening met betrekking tot de Europese gedelegeerde aanklagers dat de nationale openbare aanklagers die zijn benoemd om voor het Europees Openbaar Ministerie te werken, volledig onafhankelijk zijn van de nationale vervolgingsdiensten.


However, when acting under the mandate of the European Public Prosecutor's Office, the Delegated Prosecutors will be fully independent of their national prosecution authorities.

Wanneer zij optreden in het kader van het mandaat van het EOM, zijn zij echter volledig onafhankelijk van de nationale vervolgingsdiensten.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The European Delegated Prosecutors will be part of the European Public Prosecutor's Office.

De Europese gedelegeerde openbare aanklagers maken deel uit van het EOM.


An independent European Public Prosecutor’s Office

Een onafhankelijk Europees Openbaar Ministerie


the right to an effective judicial remedy should be upheld at all times in respect of the European Public Prosecutor’s activity throughout the Union; therefore, decisions taken by the European Public Prosecutor should be subject to judicial review before the competent court; in this regard, decisions taken by the European Public Prosecutor before or independently from the trial, such as those described in Articles 27, 28 and 29 concerning competence, dismissal of cases or transactions, should be subject to the remedies available bef ...[+++]

het recht op een doeltreffende voorziening in rechte dient te allen tijde te worden geëerbiedigd bij de activiteiten van het Europees Openbaar Ministerie op het gehele grondgebied van de Unie; door het Europees Openbaar Ministerie genomen besluiten moeten dan ook vatbaar zijn voor rechterlijke toetsing door de bevoegde rechtbank; in dit verband dienen besluiten die door het Europees Openbaar Ministerie worden genomen voorafgaand aan of onafhankelijk van het proces, zoals die welke zijn vastgesteld in de artikelen 27, 28 en 29 inzake bevoegdheid, sepot en schikking, bij de gerechtshoven van de Unie te kunnen worden aangevochten; Artike ...[+++]


Where he/she does not instruct to dismiss the case pursuant to Article 28 or where, upon his/her instruction to offer a transaction under Article 29, such offer was not accepted, the European Public Prosecutor shall instruct the European Delegated Prosecutor to bring the case before the competent national court with an indictment, or refer it back for further investigations. The European Public Prosecutor may also bring the case to the competent national court himself/herself.

Wanneer deze geen opdracht geeft de zaak te seponeren op grond van artikel 28 of ingeval op diens bevel een voorstel tot schikking is gedaan krachtens artikel 29 en dit voorstel niet is aanvaard , geeft hij de betrokken gedelegeerd Europees aanklager opdracht de zaak met een tenlastelegging voor de bevoegde nationale rechter te brengen, of verwijst hij de zaak terug voor nader onderzoek. De Europese openbare aanklager kan de zaak ook zelf voor de bevoegde nationale rechter brengen.


In such mixed cases, where the offence affecting the Union’s financial interests is predominant , the competence of the European Public Prosecutor’s Office should be exercised after consultation with the competent authorities of the Member State concerned. Predominance should be established on the basis of criteria such as the offences’ financial impact for the Union, for national budgets, the number of victims or other circumstances related to the offences’ gravity, or the applicable penalties.

Wanneer in dergelijke gemengde gevallen het strafbare feit dat de financiële belangen van de Unie schaadt, de overhand heeft , dient het Europees Openbaar Ministerie zijn bevoegdheid uit te oefenen na raadpleging van de bevoegde autoriteiten van de betrokken lidstaat.Dit laatste dient te worden vastgesteld op basis van criteria zoals de financiële gevolgen van het strafbare feit voor de Unie, voor nationale begrotingen, het aantal slachtoffers of andere omstandigheden die verband houden met de ernst van het feit, of de toepasselijke sancties.


The European Public Prosecutor's Office would constitute an independent judicial authority, organised on a decentralised basis, with a deputy European Public Prosecutor in each Member State, and would be responsible for instituting proceedings solely in cases relating to offences directly affecting the Community's financial interests.

Het Europees Openbaar Ministerie zou een onafhankelijke justitiële autoriteit vormen, met een decentrale organisatie en een gedelegeerde Europese openbare aanklager in elke lidstaat. Deze openbare aanklager zou verantwoordelijk zijn voor de aanklacht bij de bevoegde nationale gerechtshoven, maar uitsluitend van bepaalde misdrijven die de financiële belangen van de Gemeenschap rechtstreeks benadelen.


w