Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Automatic public tendering
Award notice
Award of contract
Award procedure
Bid
Call for tenders
Carry out tendering
Carrying out tendering
Complete tendering
Conditions of a tendering procedure
Conditions of an invitation to tender
Invitation to tender
Let out in contract
Maintain tender processes
Make tendering
Manage tender processes
Opening for competition
Oversee tender processes
Participate in a governmental tender
Participate in governmental tenders
Participation in governmental tenders
Put out to contract
Putting out to competition
Putting up for tender
Standing invitation to tender
Supervise tender processes
Take part in government tenders
Tender
Tendering
Tendering conditions
Terms of an invitation to tender

Traduction de «Putting up for tender » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
opening for competition | putting out to competition | putting up for tender

oproep tot mededinging


call for tenders | let out in contract | put out to contract

aanbesteden


participation in governmental tenders | take part in government tenders | participate in a governmental tender | participate in governmental tenders

deelnemen aan overheidsaanbestedingen


maintain tender processes | oversee tender processes | manage tender processes | supervise tender processes

aanbestedingen beheren | aanbestedingsprocedures beheren


carrying out tendering | complete tendering | carry out tendering | make tendering

aanbestedingsprocedures uitvoeren


conditions of a tendering procedure | conditions of an invitation to tender | tendering conditions | terms of an invitation to tender

inschrijvingsvoorwaarden


tendering [ bid | tender ]

inschrijving op een aanbesteding [ aanbod tot mededinging | inschrijving ]


invitation to tender [ standing invitation to tender ]

aanbesteding bij inschrijving [ offerteaanvraag ]


award of contract [ automatic public tendering | award notice | award procedure ]

openbare aanbesteding [ aanbesteding | aanbesteding door de overheid | aanbestedingsprocedure | aankondiging van een aanbesteding | opening van een aanbesteding | permanente aanbesteding ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In view of the number of contracts to be put out to tender in the rail sector, sufficient time must be allowed in order to avert a plethora of simultaneous tendering procedures and ensure that the operators concerned will all be in a position to respond.

Gezien het aantal contracten in verband met de spoorwegen waarvoor aanbestedingen moeten worden uitgeschreven, moet voldoende tijd worden geboden om te voorkomen dat de aanbestedingsprocedures samenvallen, en alle geïnteresseerde exploitanten in staat te stellen een reactie in te dienen.


In particular, Italy put out to tender a significant number of new licences, one of the requirements being that a minimum distance had to be observed between the new outlets and those for which a licence was awarded following the 1999 tendering procedure.

Italië heeft meer bepaald een aanzienlijk aantal nieuwe concessies aanbesteed, waarbij het onder andere vereiste dat de nieuwe verkooppunten van weddenschappen zich op een minimumafstand bevinden van de verkooppunten die al een concessie hadden verkregen bij de aanbesteding van 1999.


Financing on the Italian side would easily be possible by reallocating the revenue from the road tolls, from the Brenner motorway, to fund the rail route. For this to happen, however, it would be necessary for the concession for the Brenner motorway not to be put out to tender – as is the current intention as a result of pressure from Europe – but for the Italian State to be given the opportunity to extend this concession for at least another 50 years instead of it being awarded to private tenderers.

In Italië kan dat echter eenvoudig worden opgelost door de inkomsten uit de tolheffing van de weg, van de Brenner-snelweg, te gebruiken om het spoorwegtracé te financieren, door de exploitatievergunning voor de Brenner-snelweg niet aan een particuliere bieder te gunnen, zoals Europa dat op dit moment eist, maar de Italiaanse staat de mogelijkheid te geven om die vergunning nog minstens vijftig jaar in eigen hand te houden.


Financing on the Italian side would easily be possible by reallocating the revenue from the road tolls, from the Brenner motorway, to fund the rail route. For this to happen, however, it would be necessary for the concession for the Brenner motorway not to be put out to tender – as is the current intention as a result of pressure from Europe – but for the Italian State to be given the opportunity to extend this concession for at least another 50 years instead of it being awarded to private tenderers.

In Italië kan dat echter eenvoudig worden opgelost door de inkomsten uit de tolheffing van de weg, van de Brenner-snelweg, te gebruiken om het spoorwegtracé te financieren, door de exploitatievergunning voor de Brenner-snelweg niet aan een particuliere bieder te gunnen, zoals Europa dat op dit moment eist, maar de Italiaanse staat de mogelijkheid te geven om die vergunning nog minstens vijftig jaar in eigen hand te houden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
I dare say that I am more sceptical about public-private partnerships than are most of you, but I do, all the same, think it wrong to send out the message that public-private partnerships are being promoted and then demand that concessions be put out to tender in the same way as contracts, the performance of which was, of course, the basic rationale for the PPPs being set up in the first place. I do not believe it is merely fortuitous that Parliament and the Council did not explicitly include concessions for services in the directive ...[+++]

Ik ben vermoedelijk sceptischer ten aanzien van publiek-private samenwerkingen dan de meesten onder u. Desalniettemin is het mijns inziens onjuist om het signaal af te geven dat publiek-private samenwerkingen worden gestimuleerd, en tegelijkertijd te eisen dat concessies op dezelfde wijze worden aanbesteed als opdrachten waarvoor de betreffende publiek-private samenwerkingen tenslotte zijn opgericht. Het kan in mijn ogen geen toeval zijn dat het Parlement en de Raad de dienstenconcessies uitdrukkelijk niet in de richtlijn inzake overh ...[+++]


55. Recalls Title V (Article 89) of the New Financial Regulation which states that "all public contracts .. shall comply with the principles of transparency, proportionality, equal treatment and non-discrimination" and that all procurement contracts shall, as a rule, "be put out to tender on the broadest possible base"; points out that, according to experts, the failure to issue or the manipulation of invitations to tender in respect of public contracts can lead to substantial additional costs to the European taxpayer;

55. herinnert aan Titel V (artikel 89) van het nieuwe Financieel Reglement, waarin wordt bepaald dat "bij alle [. ] overheidsopdrachten [.] het transparantiebeginsel, het evenredigheidsbeginsel, het beginsel van gelijke behandeling en het beginsel van non-discriminatie in acht [worden] genomen" en dat alle aanbestedingen moeten beginnen "met een zo ruim mogelijke uitnodiging tot inschrijving"; wijst erop dat volgens deskundigen ontbrekende of gemanipuleerde aanbestedingen van overheidsopdrachten kunnen leiden tot aanzienlijke extra kosten voor de Europese belastingbetaler;


The European Commission has decided to bring proceedings before the Court of Justice against France and Italy, and to issue reasoned opinions against Italy, the Netherlands, Greece and Portugal, for infringement of the Community rules stipulating that public contracts must be published and put up for tender.

De Europese Commissie heeft besloten tegen Frankrijk en Italië een zaak aanhangig te maken bij het Hof van Justitie en Italië, Nederland, Griekenland en Portugal een met redenen omkleed advies te sturen wegens schending van de communautaire regelgeving voor de openstelling van en de vrije mededinging op de markt van overheidsopdrachten.


The objective is twofold: first, to ensure that they comply with their obligation to have published in the Official Journal all contracts exceeding Community thresholds which they put out to tender and, second, to make contractors, suppliers and service providers aware of all their potential customers.

Deze studie heeft een tweeledig doel: enerzijds zich ervan vergewissen dat deze diensten voldoen aan hun verplichting om alle opdrachten die zij plaatsen en waarvan de waarde de communautaire drempels overschrijdt, bekend te maken in het PBEG, anderzijds aan aannemers, leveranciers en dienstverleners een lijst bezorgen van alle potentiële klanten in de werkingssfeer van de richtlijnen.


The contracts put out to tender by public authorities and entities operating in the water, energy, transport and telecommunications sectors are of enormous economic importance; in 1990 they amounted to just under ECU 305 billion, i.e. some 8% of Community GDP or 55% of public procurement, which, at ECU 595 billion, accounts for 14.4% of Community GDP.

De aanbestedingen van de overheid en de instanties in de sectoren water- en energievoorziening, vervoer en telecommunicatie zijn van enorm economisch belang: in 1990 bedroegen ze bijna 305 miljard ecu, dat is circa 8% van het BBP van de Gemeenschap oftewel 55% van de openbare aankopen, die 14,4% (595 miljard ecu) van het communautaire BBP vertegenwoordigen.


Infringement 92/4806 Greece Public contract Termination In March 1992, the University of Thessaloniki put out a tender for the supply of computers.

Inbreuk 92/4806 Griekenland Overheidsopdracht Beëindiging van de procedure De Universiteit van Thessaloniki had in maart 1992 een aanbesteding voor een overheidsopdracht betreffende de levering van computers uitgeschreven.


w