Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Food law advisor
Food regulatory advisor
Food safety regulatory advisor
Legislation and specification advisor
Legislative and regulatory changeover measures
Rail regulatory legislation
Railway decrees
Railway law
Railway regulations

Traduction de «Rail regulatory legislation » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
rail regulatory legislation | railway regulations | railway decrees | railway law

spoorwegrecht


food law advisor | food safety regulatory advisor | food regulatory advisor | legislation and specification advisor

deskundige voedingsmiddelentechnologie | deskundigen in voedingsmiddelentechnologie | deskundige in regelgeving betreffende levensmiddelen | deskundigen in levensmiddelentechnologie


legislative and regulatory changeover measures

wet-en regelgeving i.v.m.de overschakeling
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The EU legislation aims at developing a common approach to railway safety, in particular by establishing safety requirements on the rail system, including: safe management of infrastructure and traffic operation, roles and responsibilities of railway undertakings and infrastructure managers and their interaction, common safety regulatory framework, regulation, management, supervision of safety and independent investigation of accidents.

De EU-wetgeving is gericht op een gemeenschappelijke benadering van de veiligheid van het spoorverkeer, met name door middel van veiligheidseisen voor het spoorwegsysteem, onder meer inzake veilig beheer van de infrastructuur en het verkeer, taken en verantwoordelijkheden van en interactie tussen spoorwegondernemingen en infrastructuurbeheerders, een gemeenschappelijk regelgevingskader voor veiligheid, veiligheidsregelgeving, -beheer en -toezicht en onafhankelijk onderzoek naar ongevallen.


In 2012, parts of this legislation were simplified, consolidated and further reinforced by Directive 2012/34/EU establishing a single European rail area, bolstering existing provisions on competition, regulatory oversight and the financial architecture of the rail sector.

In 2012 zijn delen van deze wetgeving vereenvoudigd, geconsolideerd en versterkt door middel van Richtlijn 2012/34/EU tot instelling van één Europese spoorwegruimte, die de bestaande bepalingen betreffende concurrentie, regelgevend toezicht en financiële structuren van de spoorwegsector verder versterkt.


(19f) In light of the experience acquired through the network of regulatory bodies established pursuant to Article 57 of Directive 2012/34/EU, the Commission should draw up a legislative proposal to replace the network with a European Regulatory Body, formalising its procedures and giving it legal personality, by no later than 31 December 2019, in time for the opening of domestic passenger transport services by rail.

(19 septies) In het licht van de ervaring die is opgedaan via het overeenkomstig artikel 57 van Richtlijn 2012/34/EU opgerichte netwerk van toezichthoudende instanties, moet de Commissie vóór 31 december 2019 een wetsvoorstel opstellen dat het netwerk van toezichthoudende instanties tijdig vervangt door een Europese toezichthoudende instantie, haar procedures vastlegt en haar rechtspersoonlijkheid geeft voor de openstelling van het binnenlands passagiersvervoer per spoor.


(19f) In light of the experience acquired through the network of regulatory bodies established pursuant to Article 57 of Directive 2012/34/EU, the Commission should draw up a legislative proposal to replace the network with a European Regulatory Body, formalising its procedures and giving it legal personality, by no later than 31 December 2019, in time for the opening of domestic passenger transport services by rail.

(19 septies) In het licht van de ervaring die is opgedaan via het overeenkomstig artikel 57 van Richtlijn 2012/34/EU opgerichte netwerk van toezichthoudende instanties, moet de Commissie vóór 31 december 2019 een wetsvoorstel opstellen dat het netwerk van toezichthoudende instanties tijdig vervangt door een Europese toezichthoudende instantie, haar procedures vastlegt en haar rechtspersoonlijkheid geeft voor de openstelling van het binnenlands passagiersvervoer per spoor.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In the rail sector, establish a regulatory body that is independent of the infrastructure manager and railway undertakings, establish a safety authority responsible for issuing safety certificates and align legislation with the EU rules on transport of dangerous goods by rail.

Oprichting van een regelgevend orgaan voor de spoorwegen, dat onafhankelijk moet zijn van de infrastructuurbeheerder en de spoorwegmaatschappijen, oprichting van een veiligheidsautoriteit die bevoegd is voor het afgeven van veiligheidscertificaten en aanpassing van de wetgeving aan de Europese regels inzake het vervoer per spoor van gevaarlijke goederen.


Aware of this, the Commission has proposed a new legislative package to improve the technical part of the regulatory framework for rail transport.

De Commissie is zich hiervan bewust en heeft een nieuw pakket wetgevingsmaatregelen voorgesteld om het technische deel van het regelgevingskader voor spoorvervoer te verbeteren.


As a result of conciliation, the Commission's powers to scrutinise new national safety rules was considerably strengthened: it was given the power to suspend the application of a national safety rule for a maximum period of six months if there is a serious doubt about the compatibility of draft safety rules with the European rules or if the Commission considers that it constitutes a means of arbitrary discrimination or a disguised restriction on rail transport operation between Member States. The final verdict on the conformity of new national safety rules with Community legislation lies with a regulatory ...[+++]

Het resultaat van de bemiddeling was dat de bevoegdheden van de Commissie om nieuwe nationale veiligheidsregels te controleren aanzienlijk werden uitgebreid: de Commissie krijgt de bevoegdheid de toepassing van een nationale veiligheidsmaatregel voor maximaal zes maanden op te schorten indien zij ernstige twijfels heeft over de verenigbaarheid van het ontwerp van het veiligheidsvoorschrift met de gemeenschappelijke veiligheidsmethoden of met het bereiken van ten minste het gemeenschappelijke veiligheidsdoel, of van mening is dat het een willekeurige discriminatie of een verkapte beperking van de spoorwegactiviteiten tussen lidstaten inhoudt. Het uiteindelijk ...[+++]


In accordance with the 1999 restructuring plan, Slovakia needs to adopt and implement new legislation in order to achieve further alignment to the acquis; notably as regards management independence for railway undertakings, access to the rail infrastructure and transit rights, a sound financial basis for undertakings, separation of accounts for infrastructure and operation services, as well as licensing and allocation of infrastructure. It also needs to establish the Railways Regulatory ...[+++]

Slowakije moet in overeenstemming met het herstructureringsprogramma van 1999 zijn herstructureringsmaatregelen voor deze sector in een sneller tempo uitvoeren en nieuwe wetgeving waarmee nauwer wordt aangesloten bij het acquis aannemen en ten uitvoer leggen. Hierbij moet met name worden gedacht aan een onafhankelijk beheer voor spoorwegbedrijven, toegang tot de spoorvervoerinfrastructuur en transitrechten, een gezonde financiële basis voor de bedrijven, gescheiden boekhoudingen voor infrastructuur en exploitatiediensten, vergunningverlening en toewijzing van infrastructuurvoorzieningen.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Rail regulatory legislation' ->

Date index: 2021-01-07
w