Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advise on teaching methods
Apply pre-teaching methods
Applying pre-teaching methods
Curricula and teaching methods
Employ pre-teaching methods
Implement pre-teaching methods
Pedagogy
Recommend teaching methods
Special needs education
Special-needs education
Suggest teaching approaches
Suggest teaching methods
Teaching method
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students
Teaching methods used in various educational systems
Training methods

Vertaling van "Recommend teaching methods " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
suggest teaching approaches | suggest teaching methods | advise on teaching methods | recommend teaching methods

raad geven over onderwijsmethoden | advies geven over onderwijsmethoden | adviseren over onderwijsmethoden


employ pre-teaching methods | implement pre-teaching methods | apply pre-teaching methods | applying pre-teaching methods

preteaching-methoden toepassen


teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

op bijzondere behoeften gericht onderwijs | buitengewoon onderwijs | onderwijs voor leerlingen met bijzondere behoeften


teaching method [ pedagogy | Training methods(ECLAS) ]

pedagogische methode [ pedagogie ]




curricula and teaching methods

les- en opleidingsprogramma's


teaching methods used in various educational systems

in verschillende onderwijssystemen gebruikte onderwijsmethoden
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
40. Stresses the importance of addressing the needs of children at school from a very young age; recommends that the Member States adopt innovative measures and incorporate them into learning processes in- and outside of school, and reform or update school environments, teaching methods and teacher competences; suggests that school curricula in Member States be adapted to include class visits to other countries during the school year, taking education beyond the classroom at a very early sta ...[+++]

40. onderstreept dat het van belang is om al op zeer jonge leeftijd in te gaan op de behoeften van kinderen op school; beveelt de lidstaten aan innovatieve maatregelen vast te stellen en op te nemen in de leerprocessen op school en daarbuiten, en de schoolomgeving, de lesmethoden en de vaardigheden van de leerkrachten aan te passen of te actualiseren; stelt voor de schoolcurricula zodanig aan te passen dat klassen tijdens het schooljaar een bezoek aan andere landen brengen, zodat het onderwijs al zeer vroeg ook buiten het klaslokaal plaatsvindt;


The group, chaired by former President of Ireland Mary McAleese, makes 15 recommendations (Annex 1) highlighting the need for better targeting of resources to promote the development and use of more flexible digital learning and teaching methods in higher education.

De groep, die wordt voorgezeten door Mary McAleese, voormalig president van Ierland, doet 15 aanbevelingen (zie bijlage 1) waarin wordt benadrukt dat middelen gerichter moeten worden gebruikt om de ontwikkeling en het gebruik van flexibelere digitale leer- en onderwijsmethoden in het hoger onderwijs te bevorderen.


64. Stresses that the principle of ‘learning to learn’ should be at the heart of all school curricula; notes that active teaching methods are crucial to engaging more young people in the process of learning and encouraging them to expand their knowledge, and recommends the incorporation of new technological applications, such as those offered by the Internet of Things, with a view to increasing motivation and output;

64. benadrukt dat het beginsel 'leren te leren' tot de kern van alle lesprogramma's moet behoren; merkt op dat actieve onderwijsmethoden cruciaal zijn om meer jongeren aan het leerproces te laten deelnemen en hen aan te moedigen hun kennis uit te breiden, en stelt voor nieuwe technologische toepassingen op te nemen, zoals het internet van dingen, teneinde de motivatie en prestaties van leerlingen te verbeteren;


64. Stresses that the principle of ‘learning to learn’ should be at the heart of all school curricula; notes that active teaching methods are crucial to engaging more young people in the process of learning and encouraging them to expand their knowledge, and recommends the incorporation of new technological applications, such as those offered by the Internet of Things, with a view to increasing motivation and output;

64. benadrukt dat het beginsel „leren te leren” tot de kern van alle lesprogramma's moet behoren; merkt op dat actieve onderwijsmethoden cruciaal zijn om meer jongeren aan het leerproces te laten deelnemen en hen aan te moedigen hun kennis uit te breiden, en stelt voor nieuwe technologische toepassingen op te nemen, zoals het internet van dingen, teneinde de motivatie en prestaties van leerlingen te verbeteren;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Recommendation: Member States should put more emphasis on effective professional development and collaborative learning as it encourages teachers to use innovative teaching and learning methods (e.g. teaching small groups; use of ICT) and also increases job satisfaction for teachers.

Aanbeveling: lidstaten dienen meer nadruk te leggen op effectieve professionele ontwikkeling en samenwerkend leren, aangezien dat leraren aanmoedigt om innovatieve onderwijs- en leermethoden te gebruiken (bv. kleine groepen onderwijzen; gebruik van ICT) en hun arbeidssatisfactie verhoogt.


The report which the Commission asked Michel Rocard to draw up on a renewed pedagogy for the future of Europe recommends the adoption of more effective, enquiry-based teaching methods in schools and actively promoting on-going teacher-training in tandem with setting up intra-teacher networks.

In het rapport dat Michel Rocard in opdracht van de Commissie over een vernieuwde pedagogiek voor de toekomst van Europa heeft opgesteld, wordt aanbevolen doeltreffender onderwijsmethoden, gebaseerd op eigen vraagstelling, toe te passen, en levenslang leren bij leerkrachten, alsmede de oprichting van netwerken van docenten actief te bevorderen.


5. Stresses the importance of using multi-media and Internet educational resources as modern teaching methods for introducing the European dimension into school curricula; with this in view, recommends for instance the setting up of a multilingual Internet service that will present best practice, provide educational assistance and serve as a platform for the exchange of experience;

5. onderstreept het belang van de inzet van multimedia en leermiddelen op Internet als moderne leermethoden voor het opnemen van de Europese dimensie in het lesprogramma van scholen; adviseert in dit verband een meertalige Internetdienst op te zetten die de beste praktijk voorstelt, ondersteuning bij onderwijs verleent en dient als platform voor het uitwisselen van ervaring;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Recommend teaching methods' ->

Date index: 2024-03-25
w