In the view of the Civil Service Tribunal, although it is indeed precluded from substituting its assessment for that of the members of the selection board, it must be in a position to ascertain, having regard to the
obligation to state reasons, that they marked the applicant’s performance on the basis of the assessment criteria set out in the notice of competition and that no errors occurred in the calculation of the mark awarded to him; similarly, it must be in a position to carry out a li
mited review of the relationship between t ...[+++]he assessments made by the members of the selection board and the numbers of marks awarded by them (Case 40/86 Kolivas v Commission [1987] ECR 2643, paragraph 11.Van Neyghem v Commission, paragraph 19 above, paragraph 86; and Case F‑127/07 Coto Moreno v Commission [2008] ECR-SC I‑A‑1-0000 and II‑A-1-0000, paragraphs 34 and 36).
Hoewel het Gerecht voor ambtenarenzaken zijn oordeel niet in de plaats kan stellen van dat van de juryleden, moet het evenwel kunnen nagaan, gelet op de motiveringsplicht, of zij verzoeker hebben beoordeeld op basis van de in de aankondiging van vergelijkend onderzoek neergelegde beoordelingscriteria en of er geen fout is geslopen in de berekening
van het cijfer van betrokkene; ook moet het Gerecht voor ambtenarenzaken een beperkte toetsing kunnen uitoefenen met betrekking tot het verband tussen de in woorden uitgedrukte beoordeling van de juryleden en de door hen toegekende cijfers (arrest Hof van 16 juni 1987, Kolivas/Commissie, 40/86
...[+++], Jurispr. blz. 2643, punt 11; arresten Gerecht voor ambtenarenzaken Van Neyghem/Commissie, aangehaald in punt 19 hierboven, punt 86, en 11 september 2008, Coto Moreno/Commissie, F‑127/07, JurAmbt. blz. I‑A‑1‑0000 en II‑A-2‑0000, punten 34 en 36).