Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Agricultural development
Agricultural management
Agricultural planning
Agricultural policy
Assist finance management
Assist in fund management
Assist reserve management
Assist trust management
Environmental management
Environmental policy
Farm policy
Farming policy
Front office manager
Implement currency reserve management
Industrial management
Manage currency reserves
Management of foreign exchange reserves
Perform currency reserve management
Perform foreign currency reserve management
Production management
Production policy
Reception manager
Reorganisation of production
Reserve management policy
Rooms and reservations manager
Rooms division manager

Vertaling van "Reserve management policy " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
reserve management policy

beleid inzake het beheer der reserves


manage currency reserves | perform foreign currency reserve management | implement currency reserve management | perform currency reserve management

beheer van valutareserves uitvoeren | valutareserves beheren


front office manager | reception manager | rooms and reservations manager | rooms division manager

directeur kamers | hoofdreceptionist | office manager | reserveringsmanager


assist reserve management | assist trust management | assist finance management | assist in fund management

bijstaan bij fondsenbeheer | helpen bij vermogensbeheer | bijstaan bij vermogensbeheer | helpen bij fondsenbeheer


environmental policy [ environmental management | Environmental management(ECLAS) | environmental management(GEMET) | Environmental management(STW) | environmental management(UNBIS) ]

milieubeleid [ milieubeheer ]


production policy [ industrial management | production management | reorganisation of production | Industrial management(ECLAS) | Industrial management(STW) | Production management(STW) | industrial management(UNBIS) ]

productiebeleid [ herstructurering van de productie | industriebeheer | productiebeheer | productierichting | produktiebeleid ]


the EMI shall be entitled to hold and manage foreign-exchange reserves as an agent for and at the request of national central banks

het EMI is bevoegd als agent voor en op verzoek van de nationale centrale banken deviezenreserves aan te houden en te beheren


management of foreign exchange reserves

beheer van de deviezenreserve


agricultural policy [ agricultural development | agricultural planning | farming policy | farm policy | agricultural management(UNBIS) | agricultural planning(UNBIS) ]

landbouwbeleid [ agrarisch beleid ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A reservation concerning the management and control system of ISPA in Romania was introduced in DG Regional Policy Annual Activity Report for the year 2004.

In het jaarlijks activiteitenverslag van DG Regionaal Beleid over 2004 is bezwaar geuit tegen het beheers- en controlesysteem van ISPA in Roemenië.


2. Cannot politically ensure that the control procedures put in place in the Commission and the Member States give the necessary guarantees concerning the legality and regularity of all underlying transactions in regional policy as demonstrated by the reservations issued by the Director-General of DG REGIO in its annual activity report of 31 March 2014; notes that 73 of 322 programmes have been put under reservations as a consequence of partially reliable management and contr ...[+++]

2. kan geen politieke waarborg geven dat de controleprocedures binnen de Commissie en de lidstaten de nodige garanties bieden betreffende de wettigheid en regelmatigheid van de onderliggende verrichtingen op het gebied van het regionaal beleid, en wijst in dit verband op de volgende voorbehouden, afgegeven door de directeur-generaal van DG REGIO in zijn jaarlijkse activiteitenverslag van 31 maart 2014; wijst erop dat met betrekking tot 73 van de 322 programma's voorbehouden zijn gemaakt omdat het beheers- en controlesysteem slechts ten dele betrouwbaar was (tegenover 85 van de 317 programma's in 2012); wijst erop dat de tussentijdse be ...[+++]


2. Cannot politically ensure that the control procedures put in place in the Commission and the Member States give the necessary guarantees concerning the legality and regularity of all underlying transactions in regional policy as demonstrated by the reservations issued by the Director-General of DG REGIO in its annual activity report of 31 March 2014; notes that 73 of 322 programmes have been put under reservations as a consequence of partially reliable management and contr ...[+++]

2. kan geen politieke waarborg geven dat de controleprocedures binnen de Commissie en de lidstaten de nodige garanties bieden betreffende de wettigheid en regelmatigheid van de onderliggende verrichtingen op het gebied van het regionaal beleid, en wijst in dit verband op de volgende voorbehouden, afgegeven door de directeur-generaal van DG REGIO in zijn jaarlijkse activiteitenverslag van 31 maart 2014; wijst erop dat met betrekking tot 73 van de 322 programma's voorbehouden zijn gemaakt omdat het beheers- en controlesysteem slechts ten dele betrouwbaar was (tegenover 85 van de 317 programma's in 2012); wijst erop dat de tussentijdse be ...[+++]


We will support an improved and deeper analysis of exchange rates, capital flows as well as capital flow management policies, drivers of reserve accumulation, and global liquidity.

We zullen steun verlenen aan een verbetering en verdieping van de analyse van de wisselkoeren, kapitaalstromen en het beleid inzake kapitaalstromen­beheer, het aanjagen van de accumulatie van reserves en de liquiditeit wereldwijd.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
renews its call for the Foreign Policy Instruments Service (FPIS) in charge of planning and programming the Instrument for Stability Article 3 crisis response measures to be integrated into the EEAS crisis management and peacebuilding structures and, specifically, for the former Relex/A2 posts assigned to Unit 2 of the new foreign policy instruments (12 AD and 5 AST) to be transferred to the EEAS; points out that this transfer is a condition which has to be satisfied in order to release the reserve ...[+++]

herhaalt zijn verzoek om de Dienst Instrumenten buitenlands beleid (FPIS) die belast is met de planning en programmering van de crisisresponsmaatregelen in het kader van artikel 3 van het stabiliteitsinstrument te integreren in de crisisbeheersings- en vredesopbouwstructuren van de EDEO, en met name om de voormalige Relex/A2-posten die zijn toegewezen aan Eenheid 2 van de nieuwe instrumenten voor buitenlands beleid (12 AD's en 5 AST's), naar de EDEO over te hevelen; herinnert eraan dat deze overheveling een voorwaarde is voor de intrekking van het voorbehoud voor de desbetreffende begrotingslijn van de Commissie,


(b) renews its call for the Foreign Policy Instruments Service (FPIS) in charge of planning and programming the Instrument for Stability Article 3 crisis response measures to be integrated into the EEAS crisis management and peacebuilding structures and, specifically, for the former Relex/A2 posts assigned to Unit 2 of the new foreign policy instruments (12 AD and 5 AST) to be transferred to the EEAS; points out that this transfer is a condition which has to be satisfied in order to release the ...[+++]

(b) herhaalt zijn verzoek om de Dienst Instrumenten buitenlands beleid (FPIS) die belast is met de planning en programmering van de crisisresponsmaatregelen in het kader van artikel 3 van het stabiliteitsinstrument te integreren in de crisisbeheersings- en vredesopbouwstructuren van de EDEO, en met name om de voormalige Relex/A2-posten die zijn toegewezen aan Eenheid 2 van de nieuwe instrumenten voor buitenlands beleid (12 AD's en 5 AST's), naar de EDEO over te hevelen; herinnert eraan dat deze overheveling een voorwaarde is voor de intrekking van het voorbehoud voor de desbetreffende begrotingslijn van de Commissie;


7. Demands the abolition, in the new directive, of the stipulations of Article 2(4) of the Investment Services Directive regarding the exemption of services as counterparty to the State, the central bank or other national bodies performing similar functions in the pursuit of the monetary, exchange rate, public debt and reserves management policies of the Member State concerned;

7. verzoekt om in de nieuwe richtlijn de bepalingen te schrappen van de richtlijn beleggingsdiensten - artikel 2, lid 4 over het ontheffen van diensten als tegenpartij voor de staat, de centrale bank of andere nationale lichamen die soortgelijke taken vervullen bij het uitvoeren van het monetaire, wisselkoers-, overheidsschuld- en reservebeheerbeleid van de betreffende lidstaat;


The third target, concerning non-management policy staff of grades A6, A7 and A8, was to maximise the recruitment of women from the reserve lists of external competitions.

Wat het personeel op niet-leidinggevende beleidsposten betreft (rangen A6, A7 en A8), wordt ernaar gestreefd zoveel mogelijk vrouwen van de reservelijsten van algemene vergelijkende onderzoeken aan te werven.


IVASSISTANCE TO MONTENEGRO PAGEREF _Toc482674445 \h IVIMPLEMENTATION OF THE STABILITY AND GROWTH PACT?UPDATING OF THE STABILITY PROGRAMME OF AUSTRIA PAGEREF _Toc482674447 \h IVBROAD ECONOMIC POLICY GUIDELINES PAGEREF _Toc482674448 \h VIBUDGET PRIORITIES FOR 2001 PAGEREF _Toc482674449 \h VIDIRECTIVE ON THE REORGANISATION AND WINDING UP OF CREDIT INSTITUTIONS PAGEREF _Toc482674450 \h VIINEW VAT STRATEGY PAGEREF _Toc482674451 \h VIIIFUTURE PRESIDENCY OF THE EBRD PAGEREF _Toc482674452 \h VIIIITEMS APPROVED WITHOUT DEBATE ECOFIN --Own resources decision adoption of a common orientation PAGEREF _Toc482674455 \h VIII--European Central Bank Increase in foreign reserve assets an ...[+++]

VSTEUN AAN MONTENEGRO PAGEREF _Toc483284820 \h VUITVOERING VAN HET STABILITEITS- EN GROEIPACT-GEACTUALISEERD STABILITEITSPROGRAMMA VAN OOSTENRIJK PAGEREF _Toc483284822 \h VGLOBALE RICHTSNOEREN VOOR HET ECONOMISCH BELEID PAGEREF _Toc483284823 \h VIIPRIORITEITEN VOOR DE BEGROTING 2001 PAGEREF _Toc483284824 \h VIIIRICHTLIJN BETREFFENDE DE SANERING EN DE LIQUIDATIE VAN KREDIETINSTELLINGEN PAGEREF _Toc483284825 \h IXNIEUWE BTW-STRATEGIE PAGEREF _Toc483284826 \h IXTOEKOMSTIG PRESIDENTSCHAP VAN DE EBRD PAGEREF _Toc483284828 \h XZONDER DEBAT AANGENOMEN PUNTENECOFIN--Eigenmiddelenbesluit - aanneming van een gemeenschappelijke beleidslijn PAGEREF ...[+++]


4. The rights conferred by this Directive shall not extend to the provision of services as counterparty to the State, the central bank or other Member State national bodies performing similar functions in the pursuit of the monetary, exchange-rate, public-debt and reserves management policies of the Member State concerned.

4. De bij deze richtlijn verleende rechten gelden niet voor het verrichten van diensten als tegenpartij van de Staat, van de centrale bank, of van andere nationale instellingen met een soortgelijke functie, van een Lid-Staat bij het voeren van het monetair, wisselkoers- en overheidsschuldbeleid, alsmede het reservebeheer van de betrokken Lid-Staat.


w