28. Regards a framework directive on safe infrastructure management as a useful tool for implementing an int
egrated approach to road safety; considers that such a directive should establish which operational procedures are required at the design, construction and operational stages of new and existing roads to ensure that they meet all safety standards,
encourage national programmes to find solutions for road sections which present a high risk of accidents, in particular by doing away with level crossings, and contribute to setting u
...[+++]p expert networks enabling "best in Europe" approaches to safe road design and management; stresses that the Member States should systematically take account of the safety of all drivers (of motorcycles, bicycles, heavy vehicles, etc.) and of accident prevention when designing and building roads; 28. beschouwt een
kaderrichtlijn over veilig infrastructuurbeheer als een nuttig instrument om de systeembenadering van verkeersveiligheid ten uitvoer te leggen; is van mening dat een dergelijke richtlijn moet vastleggen welke operationele procedures zijn vereist in de ontwerp-, aanleg- en operationele fasen van nieuwe en bestaande wegen om ervoor te zorgen dat zij voldoen aan alle veilighei
dsnormen, nationale programma's moet aanmoedigen om iets te doen aan wegvakken met een hoog ongevalrisico, vooral door overwegen te verwijderen,
...[+++]en moet bijdragen tot de totstandbrenging van netwerken van deskundigen die "beste in Europa"-benaderingen voor het ontwerp en beheer van veilige wegen mogelijk maken; benadrukt dat de lidstaten bij het ontwerp en de aanleg van wegen systematisch rekening moeten houden met de veiligheid van alle bestuurders (van motoren, fietsen, zware voertuigen, enz.) en met ongevallenpreventie;