Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
4.7
Adjust rolling slide
Alter thread rolling machine die blocks
Axis crossing
Change thread rolling machine die blocks
Cross-border activity
Cross-border cooperation
Cross-border dimension
Cross-border issue
Cross-border perspective
Crossed axis
Crossing gate on wheels
ICRC
IFRC
International Committee of the Red Cross
Locate straightening rolls
Position straightening rolls
Post rolls of a straightening press
Red Crescent
Red Cross
Roll crossing
Roll crossing arrangement
Roll skewing
Rolling barrier
Rolling gate
Rolling stock drafter
Rolling stock draughtsperson
Rolling stock engineering drafter
Rolling stock engineering draftsperson
Sliding barrier
Sliding gate
Stand straightening rolls
Trans-border cooperation
Transnational dimension
Transnational perspective
Vary thread rolling machine die blocks

Traduction de «Roll crossing » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
axis crossing | roll crossing | roll skewing

dwars-instelling


crossed axis | roll crossing arrangement

inrichting voor het niet-parallel stellen van walsen


crossing gate on wheels | rolling barrier | rolling gate | sliding barrier | sliding gate

rolhek


cross-border dimension [4.7] [ cross-border activity | cross-border issue | cross-border perspective | transnational dimension | transnational perspective ]

grensoverschrijdende dimensie [4.7] [ grensoverschrijdende activiteit | grensoverschrijdende kwestie | grensoverschrijdend perspectief | transnationaal perspectief | transnationale dimensie ]


post rolls of a straightening press | stand straightening rolls | locate straightening rolls | position straightening rolls

richtwalsen plaatsen


rolling stock drafter | rolling stock engineering draftsperson | rolling stock draughtsperson | rolling stock engineering drafter

technisch tekenaar rollend materieel


alter thread rolling machine die blocks | change thread rolling machine die blocks | adjust rolling slide | vary thread rolling machine die blocks

rolbaan afstellen


A rare genetic neurodegenerative disorder with characteristics of severe, persistent hypotonia (presenting at birth or in early infancy), severe global developmental delay (with poor or absent speech, difficulty or inability to roll, sit or walk), pr

hypotonie, spraakstoornis, ernstige cognitieve achterstand-syndroom


Red Cross [ ICRC | IFRC | International Committee of the Red Cross | International Federation of Red Cross and Red Crescent Societies | Red Crescent ]

Rode Kruis [ ICRK | internationaal Comité van het Rode Kruis | internationaal Rode Kruis | internationale federatie van de nationale verenigingen van het Rode Kruis en de Rode Halve Maan | Internationale Rode-Kruisconferentie | Liga van Rode-Kruisverenigingen | Rode Halve Maan ]


cross-border cooperation [ trans-border cooperation ]

grensoverschrijdende samenwerking [ grensoverschrijdende integratie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(11) This Directive aims at laying down some minimum rights and obligations applicable across the Union in order to facilitate the roll-out of high-speed electronic communications networks and cross-sector coordination.

(11) Deze richtlijn wil bepaalde minimumrechten en -verplichtingen vaststellen die in de hele Unie gelden om de uitrol van elektronischecommunicatienetwerken met hoge snelheid en sectoroverschrijdende coördinatie te vergemakkelijken.


With Council support, the Commission will fast-track the roll out of digital services (especially their cross border interoperability) in eIDs and eSignatures, business mobility, eJustice, electronic health records and cultural platforms such as Europeana. eProcurement alone could save €100 billion per year and eGovernment can reduce the costs of administration by 15-20 %.

Met steun van de Raad zal de Commissie de uitrol van digitale diensten (en met name de grensoverschrijdende interoperabiliteit daarvan) op het gebied van e-ID's en e-handtekeningen, mobiliteit van ondernemingen, e-justitie, elektronische patiëntendossiers en culturele platforms zoals Europeana bespoedigen. Alleen al door elektronische aanbestedingen kan 100 miljard EUR per jaar worden bespaard terwijl elektronische overheidsdiensten de administratiekosten met 15-20 % kunnen drukken.


· Non regulatory approach: to publish guidelines for cross-acceptance of existing rolling stock and to ask Member States to apply them and to assign the Agency the task of classifying national rules and identifying those that can be cross-accepted

— een niet-regelgevende benadering: richtsnoeren publiceren voor de wederzijdse aanvaarding van bestaand rollend materieel, de lidstaten verzoeken ze toe te passen en het Bureau belasten met de taak de nationale regels te ordenen en te bepalen welke regels wederzijds kunnen worden aanvaard;


Although we have no sympathy whatsoever with those who want to reduce taxes by rolling back the state, we are critical of the EU on account of the way it spends money, which is sluiced around unnecessarily to regions in the richest Member States, with much of the agricultural funds ending up with the big farmers and in export subsidies, and the disaster fund suddenly being extended to include a terrorism fund. The European Parliament costs a great deal of money unnecessarily, with vast amounts being reimbursed in expenses and on account of its permanent commuting between two cities. Many of the cross-border issues fo ...[+++]

Wij hebben geen enkele sympathie voor diegenen die door een terugtrekkende overheid belastingverlaging willen realiseren. Toch hebben wij kritiek op de uitgaven van de EU. Er wordt nodeloos geld rondgepompt naar regio's in de rijkste lidstaten, van het landbouwgeld komt veel terecht bij grote boeren en bij exportsubsidies, het rampenfonds wordt opeens uitgebreid met een terrorismefonds, het Europees Parlement kost door hoge onkostenvergoedingen en de voortdurende verhuizing tussen twee steden onnodig veel geld, veel grensoverschrijdende problemen waarvoor de EU nuttig zou kunnen zijn worden niet aangepakt en veel geld verdwijnt naar ondo ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
the first group of TSIs shall cover control/command and signalling; telematic applications for freight services; traffic operation and management (including staff qualifications for cross-border services respecting the criteria defined in Annexes II and III); freight wagons; noise problems deriving from rolling stock and infrastructure. As regards rolling stock, that intended for international use shall be developed first;

de eerste groep TSI's betreft de controle/besturing en de signalering; telematicatoepassingen ten behoeve van het vrachtvervoer; de exploitatie en het beheer van het treinverkeer (met inbegrip van kwalificaties van het personeel voor grensoverschrijdende diensten, met inachtneming van de in de bijlagen II en III neergelegde criteria); goederenwagons; geluidshinder in verband met het rollend materieel en de infrastructuur; Wat het rollend materieel betreft, wordt het materieel voor internationaal gebruik het eerst ontwikkeld,


This category may include, for example, lines and networks isolated from the rest of the Community, loading gauge, track gauge or minimum track centre distance, rolling stock intended for purely local, regional or historical use, or rolling stock originating from or bound for third countries, provided that it does not cross a border between two Member States;

Hieronder kunnen bijvoorbeeld vallen lijnen en netten die van de rest van de Gemeenschap geïsoleerd zijn, het profiel, de spoorbreedte of de ruimte tussen de sporen, uitsluitend voor plaatselijk, regionaal of historisch gebruik bestemd rollend materieel, alsook rollend materieel afkomstig uit of met als bestemming een derde land, mits dit materieel de grens tussen twee lidstaten niet overschrijdt ;


For the VIS to go live, the central VIS, managed by the Commission, the national VIS of each individual Member State, as well as preparations at the external border crossing points and in the consulates of the first roll-out region (North Africa), must be ready.

Alvorens het VIS live kan gaan, moeten het, door de Commissie beheerde, centrale VIS en het nationale VIS van elke afzonderlijke lidstaat gereed zijn, en moeten de voorbereidingen aan de doorlaatposten aan de buitengrenzen en in de consulaten in de eerste regio van invoering (Noord-Afrika) zijn afgerond.


The criteria for the VIS to go live appear to have been met: the central VIS, managed by the Commission, the national VIS of each individual member state as well as preparations at the external border crossing points and in the consulates of the first roll-out region (North Africa) are ready.

De criteria voor het in bedrijf stellen van het VIS blijken te zijn vervuld: het door de Commissie beheerde centrale VIS en het nationale VIS van elke afzonderlijke lidstaat zijn klaar, en de voorbereidingen aan de doorlaatposten aan de buitengrenzen en in de consulaten in de eerste regio van invoering (Noord-Afrika) zijn afgerond.


For the VIS to go live, the central VIS, managed by the Commission and the national VIS of each individual member state must be ready, and preparations completed at the external border crossing points and in the consulates of the first roll-out region (North Africa).

Voordat het VIS operationeel kan worden, moeten het door de Commissie beheerde centrale VIS en het nationale VIS van elke afzonderlijke lidstaat gereed zijn, en moeten de voorbereidingen aan de doorlaatposten aan de buitengrenzen en in de consulaten in de eerste regio van invoering (Noord-Afrika) zijn afgerond.


For the VIS to go live, the central VIS managed by the Commission, the national VIS of each individual member state as well as preparations at the external border crossing points and in the consulates of the first roll-out region (North Africa) must be ready.

Alvorens het VIS in bedrijf kan worden gesteld, moeten het door de Commissie beheerde, centrale VIS en het nationale VIS van elke afzonderlijke lidstaat gereed zijn, en moeten de voorbereidingen aan de doorlaatposten aan de buitengrenzen en in de consulaten in de eerste regio van invoering (Noord-Afrika) zijn afgerond.


w