Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Royal Dutch Amateur Fencing Association
Royal Dutch Physical Education Association
Royal Dutch Road Haulage Association

Traduction de «Royal Dutch Physical Education Association » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Royal Dutch Physical Education Association

Koninklijke Nederlandse Bond voor Lichamelijke Opvoeding, Den Haag


Royal Dutch Road Haulage Association

Koninklijk Nederlands Vervoer | KNV [Abbr.]


Royal Dutch Amateur Fencing Association

Koninklijke Nederlandse Amateur Schermbond
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
find that by granting the value-added-tax exemption for the hiring of quays and moorings to the members of water sports associations not employing one or more persons for the provision of their services, in respect of sailing or leisure activities which cannot be equated with the practice of sport or physical education, the Kingdom of the Netherlands has failed to fulfil its obligations under Articles 2(1), 24(1) and 133 of Council Directive 2006/112/EC of 28 November 2006 on the common system of value added tax ( ...[+++]

vast te stellen dat door vrijstelling van de btw te verlenen voor de verhuur van lig- en bergplaatsen voor vaartuigen aan leden van watersportverenigingen die voor hun dienstverlening geen gebruik maken van één of meer personen die in dienstbetrekking bij hen werkzaam zijn, voor vaar- of ontspanningsactiviteiten die niet kunnen worden gelijkgesteld met de beoefening van sport of lichamelijke opvoeding, het Koninkrijk der Nederlanden de krachtens de artikelen 2, lid 1, 24, lid 1, en 133, van richtlijn 2006/112/EG (1) van de Raad van 28 november 2006 betreffende het gemeenschappelijke stelsel van belasting over de toegevoegde waarde (de „b ...[+++]


4. Calls on the Member States and the competent authorities to ensure that greater stress is placed on health development in school and preschool teaching programmes by encouraging specific forms of physical activity suitable for the preschool age group and raising awareness within clubs and associations in order to ensure, for example, that children can start physical activity at the earliest possible age, for the benefit of their development and health, and hence to guarantee physical education ...[+++]

4. verzoekt de lidstaten en de bevoegde instanties om gezondheidsbevordering een prominente plaats te geven in de onderwijsprogramma's van de scholen en kleuterscholen door specifieke vormen van lichaamsbeweging die geschikt zijn voor kleuters, aan te moedigen en clubs en verenigingen bewust te maken van de noodzaak om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat kinderen op een zo jong mogelijke leeftijd kunnen beginnen met lichamelijke oefening, om zo hun ontwikkeling en gezondheid te bevorderen, en lichamelijke opvoeding voortaan in het leerplan een status te geven die aangepast is aan het profiel van de onderwijsinstelling en het studieniveau; ...[+++]


42. Urges the Member States to actively support forms of physical activity which can be performed by families, and to improve the dialogue between parents, physical education teachers and out-of-school sports associations;

42. dringt er bij de lidstaten op aan om vormen van lichamelijke oefening die door gezinnen beoefend kunnen worden, actief te steunen en te komen tot een betere dialoog tussen de ouders, sportleraren en sportverenigingen buiten de school;


4. Calls on the Member States and the competent authorities to ensure that greater stress is placed on health development in school and preschool teaching programmes by encouraging specific forms of physical activity suitable for the preschool age group and raising awareness within clubs and associations in order to ensure, for example, that children can start physical activity at the earliest possible age, for the benefit of their development and health, and hence to guarantee physical education ...[+++]

4. verzoekt de lidstaten en de bevoegde instanties om gezondheidsbevordering een prominente plaats te geven in de onderwijsprogramma's van de scholen en kleuterscholen door specifieke vormen van lichaamsbeweging die geschikt zijn voor kleuters, aan te moedigen en clubs en verenigingen bewust te maken van de noodzaak om er bijvoorbeeld voor te zorgen dat kinderen op een zo jong mogelijke leeftijd kunnen beginnen met lichamelijke oefening, om zo hun ontwikkeling en gezondheid te bevorderen, en lichamelijke opvoeding voortaan in het leerplan een status te geven die aangepast is aan het profiel van de onderwijsinstelling en het studieniveau; ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
We therefore agree with the call made to the Member States and the competent authorities to ensure that greater stress is placed on health development in school and preschool teaching programmes by encouraging specific forms of physical activity suitable for these ages and raising awareness within clubs and associations in order to ensure that children can start physical activity at the earliest possible age, for the benefit of their development and health, and hence to guarantee physical education ...[+++]

Wij zijn het dus eensmet het verzoek aan de lidstaten en de bevoegde instanties om de bevordering van eengezonde levensstijl een prominente plaats te geven in de onderwijsprogramma’s van de scholen en kleuterscholen door specifieke vormen van lichaamsbeweging die geschikt zijn voor deze leeftijden, aan te moedigenen clubs en verenigingen bewust te maken van de noodzaak dat kinderen op een zo jong mogelijke leeftijd kunnen beginnen met lichamelijke oefening. Doel hiervan is hun ontwikkeling en gezondheid te bevorderen, en lichamelijke opvoeding voortaan in het leerplan een status te geven die past bij het profiel van de onderwijsinstellin ...[+++]


A number of avenues should of course be explored: campaigns using various media to raise public awareness of physical activity, theme-based partnerships with the 25 Ministries of Education and the EUPEA (European Physical Education Teacher Association) and in particular the incorporation of sport into regional policy.

Natuurlijk moeten sommige wegen verkend worden: de campagnes voor de bewustmaking van lichaamsbeweging via verschillende media, thematische partnerschappen met de 25 ministeries van Onderwijs en de EUPEA (European physical education teacher assocation) en vooral het in beschouwing nemen van het sportieve aspect in het regionale beleid.


Points out that the link between sport and health is an important consideration, so that cooperation between sports organisations or associations and health insurance funds and doctors has become an increasingly common practice which represents an enormous added value for health care services and, at the same time, a financial saving; and considers it crucial that young people are educated to become aware of the importance of healthy food, under the circumstances of an inter-relationship between food and ...[+++]

wijst erop dat het verband tussen sport en gezondheid een belangrijke rol speelt en dat de samenwerking tussen sportorganisaties of -verenigingen en ziekenfondsen of artsen steeds vaker voorkomt, wat een enorme toegevoegde waarde betekent voor de gezondheidszorg en tegelijkertijd een financiële besparing oplevert; acht het van cruciaal belang dat jongeren door middel van Europa-wijde evenementen, zoals een „E-free Food Day”, worden voorgelicht over en bewust gemaakt van het belang van gezond eten en het onderlinge verband tussen voeding en lichaamsbeweging;


Lower socio-economic status and levels of education are associated with a higher incidence of mental and physical health problems, drug misuse and teenage pregnancy.

Een lagere sociaaleconomische status en een lager onderwijsniveau houden verband met een hogere incidentie van geestelijke en lichamelijke gezondheidsproblemen, drugmisbruik en tienerzwangerschappen.


The Dutch action is based on a global approach method. Pupils will examine the Olympic ideals during the school year and as part of the subjects studied (history, geography, economics, physical education, plastic arts, etc.).

De gehanteerde methode bestaat uit een globale benadering: in de loop van het schooljaar en in het kader van de onderwezen vakken (geschiedenis, aardrijkskunde, economie, lichamelijke opvoeding, beeldende kunsten, enz.) besteden de leerlingen aandacht aan de olympische waarden.


This issue was also discussed at the structured dialogue between EU Sports Ministers from the extended Troika , the Commission and sports movement representatives from the International Sport and Culture Association (ISCA), the European Health and Fitness Association (EHFA), UEFA, the EU Sports Platform, the European Physical Education Association (EUPEA), the Association For International Sport for All (TAFISA), the International School Sport Federation (ISF) and the Federation of the European Sporting goods Indu ...[+++]

Dit onderwerp kwam ook aan bod tijdens de gestructureerde dialoog tussen de ministers van Sport van de EU van de uitgebreide trojka, de Commissie en vertegenwoordigers van de sportwereld, met name van de International Sport and Culture Association (ISCA), de European Health and Fitness Association (EHFA), de UEFA, het EU Sports Platform, de European Physical Education Association (EUPEA), de Association For International Sport for All (TAFISA), de International School Sport Federation (ISF) en de Federation of the ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Royal Dutch Physical Education Association' ->

Date index: 2024-01-22
w