Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Advisory Group on Reactor Safety
Air safety
Air transport safety
Aircraft safety
Analyse safety data to determine safety threats
Aviation safety
Aviation security
Complete annual legal safety checks
Conduct analysis of safety data
Crash barrier
Evaluate safety data
Follow airport safety procedures
Food hygiene
Food product safety
Food quality safety
Food safety
Health and safety at work
Implement annual legal safety checks
Maritime safety
Nuclear Reactor Safety Working Group
OHS
OSH
Occ. H&S
Occupational health and safety
Occupational safety and health
Perform annual legal safety checks
Perform safety data analysis
Performing an annual legal safety check
RSWG
Reactor Safety Working Group
Road safety barrier
Safety at sea
Safety barrier
Safety fence
Safety of food
Sea transport safety
Ship safety
Work in compliance with airport safety policies

Traduction de «Safety hat » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
air safety [ aircraft safety | air transport safety | aviation safety | aviation security(UNBIS) ]

veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]


maritime safety [ safety at sea | sea transport safety | ship safety ]

veiligheid op zee [ veiligheid van scheepvaarttransport | veiligheid van vaartuigen ]


ensure safety of airport passengers and working environment by following safety policies | work in compliance with airport safety policies | ensure safety of airport working environment through compliance with safety policies | follow airport safety procedures

veiligheidsprocedures van luchthavens volgen


food safety [ food product safety | food quality safety | safety of food | food hygiene(UNBIS) ]

voedselveiligheid [ veiligheid van levensmiddelen | veiligheid van voeding | veiligheid van voedingsmiddelen | veiligheid van voedsel ]


conduct analysis of safety data | evaluate safety data | analyse safety data to determine safety threats | perform safety data analysis

veiligheidsinformatieanalyses uitvoeren


complete annual legal safety checks | performing an annual legal safety check | implement annual legal safety checks | perform annual legal safety checks

jaarlijkse wettelijke controles op de veiligheid uitvoeren | jaarlijkse wettelijke veiligheidscontroles uitvoeren


health and safety at work | occupational health and safety | occupational safety and health | Occ. H&S [Abbr.] | OHS [Abbr.] | OSH [Abbr.]

gezondheid en veiligheid op de werkplek | gezondheid en veiligheid op het werk


Advisory Group on Reactor Safety | Nuclear Reactor Safety Working Group | Reactor Safety Working Group | RSWG [Abbr.]

RSWG [Abbr.]


crash barrier | road safety barrier | safety barrier | safety fence

geleiderail | vangrail


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Main measures: to propose a Directive on road infrastructure safety, draw up technical guidelines concerning audit methods, urban safety management and speed-moderation techniques, draw up good practice guidelines for level-crossings, carry out research and demonstration projects on 'intelligent roads', carry out safety impact assessments of new projects, improve safety levels in tunnels, etc.

Voornaamste maatregelen: voorstel voor een richtlijn inzake de veiligheid van de verkeersinfrastructuur, uitwerking van technische richtlijnen betreffende de auditmethoden, beheer van de veiligheid in een stedelijke omgeving, technieken om de snelheid te matigen, samenstelling van een gids met optimale praktijken voor de veiligheid van overwegen, realisatie van onderzoeks- en demonstratieprojecten over het thema "intelligente wegen", evaluatie van de impact op de veiligheid van nieuwe projecten, verbetering van het veiligheidsniveau in tunnels, enz.


Indicators for an effective nuclear safety culture include, in particular: the commitment at all levels of staff and management within an organisation to nuclear safety and its continuous improvement; the promotion of the ability of staff at all levels to question the delivery of relevant safety principles and practices to continuously improve nuclear safety; the ability of staff to report safety issues in a timely manner; the identification of the lessons learnt from operational experience; and the systematic reporting of any deviation from normal operating conditions or arrangements relevant to accident management ...[+++]

Tot de indicatoren voor zo'n veiligheidscultuur behoren een engagement op alle personeels- en managementniveaus binnen een organisatie ten behoeve van nucleaire veiligheid en de continue verbetering ervan; het op alle personeelsniveaus bevorderen van een kritische attitude jegens de geleverde prestaties afgemeten aan de relevante veiligheidsbeginselen en -praktijken teneinde de nucleaire veiligheid continu te verbeteren; het vermogen van personeelsleden om veiligheidskwesties tijdig te rapporteren; weten welke lessen geleerd zijn uit operationele ervaringen; en het systematisch rapporteren van elke afwijking van de normale bedrijfsvo ...[+++]


(2) Directive 2004/49/EC established a common regulatory framework for railway safety, through harmonisation of the content of safety rules, the safety certification of railway undertakings, the tasks and roles of the national safety authorities and the investigation of accidents.

(2) Bij Richtlijn 2004/49/EG is een gemeenschappelijk regelgevingskader gecreëerd inzake spoorwegveiligheid door middel van een inhoudelijke standaardisering van de veiligheidsvoorschriften, de veiligheidscertificering van spoorwegondernemingen, de taken en functies van de veiligheidsinstanties en het onderzoek naar ongevallen.


7. The Agency or, in the cases referred to in paragraph 2a, the national safety authority, shall inform the national safety authorities within one month of the issue, renewal, amendment or revocation of a single safety certificate. It shall state the name and address of the railway undertaking, the issue date, the scope and validity of the certificate and, in the case of revocation, the reasons for its decision.

7. Het Bureau of, in de in lid 2 bis bedoelde gevallen, de nationale veiligheidsinstantie, informeert de nationale veiligheidsinstanties binnen een maand na de afgifte, vernieuwing, wijziging of intrekking van een Europees veiligheidscertificaat Daarbij worden de naam en het adres van de spoorwegonderneming vermeld, de afgiftedatum, de werkingssfeer en de geldigheidsduur van het certificaat en, in geval van intrekking, de redenen voor het intrekkingsbesluit.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The remaining recitals justify the provisions of the enacting terms, while referring to Article 2(b) EURATOM (according to which the Community is to establish uniform safety standards to protect the health of workers and of the general public and ensure that they are applied) and Article 30 (quoted above). The main ground for the directive is set out in Recital 5: “Although the system of radiation protection established by the existing basic safety standards, taking into account the current scientific knowledge, ensures a high level o ...[+++]

De overige overwegingen strekken tot ondersteuning van de bepalingen van het dispositief, en verwijzen bovendien naar artikel 2, onder b) EURATOM (volgens hetwelk de Gemeenschap uniforme veiligheidsnormen moet vaststellen ter bescherming van de gezondheid van de werknemers en de bevolking en ervoor moet waken dat deze worden toegepast) en naar artikel 30 (zie hierboven).De voornaamste bestaansreden voor de richtlijn is omschreven in overweging 5: "Hoewel het stralingsbeschermingssysteem dat is vastgesteld krachtens de vigerende basisnormen, rekening houdend met de huidige stand van de wetenschappelijke kennis, een hoog niveau van bescher ...[+++]


The actions to be reported should include relevant information with regard to the monitoring of safety performance, the compliance with applicable safety regulatory requirements by the organisations supervised, the programme of safety regulatory audits, the review of the safety arguments, the changes to functional systems implemented by the organisations in accordance with procedures accepted by the authority and the safety directives issued by the national supervisory authority.

Er moet relevante informatie worden verstrekt over, onder meer, de monitoring van de veiligheidsprestaties, de naleving van de toepasselijke veiligheidsregelgevingseisen door de organisaties waarop toezicht wordt uitgeoefend, het programma inzake de audits van de veiligheidsvoorzieningen, de toetsing van de veiligheidsargumenten, de wijzigingen in functionele systemen die door de organisaties overeenkomstig door de instantie aanvaarde procedures en de door de nationale toezichthoudende instantie uitgevaardigde veiligheidsaanwijzingen worden uitgevoerd.


National supervisory authorities shall keep and maintain access to, the appropriate records related to their safety oversight processes, including the reports of all safety regulatory audits and other safety-related records related to certificates, designations, the safety oversight of changes, safety directives and the use of recognised organisations.

De nationale toezichthoudende instanties houden een administratie van hun processen inzake veiligheidstoezicht bij en zorgen voor blijvende toegang tot die administratie, inclusief de verslagen van alle audits van de veiligheidsvoorzieningen en andere veiligheidgerelateerde administraties met betrekking tot certificaten, aanwijzingen van verleners, veiligheidstoezicht op wijzigingen, veiligheidsaanwijzingen en het inschakelen van erkende organisaties.


Directive 2004/49/EC of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on safety on the Community’s railways requires infrastructure managers and railway undertakings to establish their safety management systems in such a way that the railway system is at least able to achieve the common safety targets and comply with the national safety rules and safety requirements defined in the technical specifications for interoperability (TSIs) and that the relevant parts of the common safety methods are applied.

Richtlijn 2004/49/EG van het Europees Parlement en de Raad van 29 april 2004 inzake de veiligheid op de communautaire spoorwegen schrijft voor dat infrastructuurbeheerders en spoorwegondernemingen hun veiligheidsmanagementsysteem zodanig tot stand brengen dat het spoorwegsysteem ten minste in staat is de gemeenschappelijke veiligheidsdoelen te halen, en voldoet aan de nationale veiligheidsvoorschriften en aan de in de technische specificaties inzake interoperabiliteit (TSI) vastgelegde veiligheidseisen, alsmede dat de desbetreffende gemeenschappelijke veiligheidsmethoden worden toegepast.


As a result of conciliation, the Commission's powers to scrutinise new national safety rules was considerably strengthened: it was given the power to suspend the application of a national safety rule for a maximum period of six months if there is a serious doubt about the compatibility of draft safety rules with the European rules or if the Commission considers that it constitutes a means of arbitrary discrimination or a disguised restriction on rail transport operation between Member States. The final verdict on the conformity of new ...[+++]

Het resultaat van de bemiddeling was dat de bevoegdheden van de Commissie om nieuwe nationale veiligheidsregels te controleren aanzienlijk werden uitgebreid: de Commissie krijgt de bevoegdheid de toepassing van een nationale veiligheidsmaatregel voor maximaal zes maanden op te schorten indien zij ernstige twijfels heeft over de verenigbaarheid van het ontwerp van het veiligheidsvoorschrift met de gemeenschappelijke veiligheidsmethoden of met het bereiken van ten minste het gemeenschappelijke veiligheidsdoel, of van mening is dat het een willekeurige discriminatie of een verkapte beperking van de spoorwegactiviteiten tussen lidstaten inho ...[+++]


At the present stage of harmonisation and in view of inadequately defined common safety management processes, safety authorities must be given an opportunity to re‑examine safety management in the light of their specific national requirements and, if necessary, to demand additional adjustments (e.g. emergency management for tunnel routes, requirements based on climatic conditions etc.), if necessary. High-altitude routes in the Alps, for example, which are often more than 100 years old, are fundamentally different from tunnel routes i ...[+++]

Volgens de huidige stand van de harmonisering van de slechts onvoldoende omschreven gemeenschappelijke procedures van het veiligheidsbeheer moet de veiligheidsinstantie in de gelegenheid zijn om ook het veiligheidsbeheer nogmaals te controleren volgens de nationale eisen, teneinde zonodig aanvullende aanpassingen te verlangen (bijvoorbeeld beheersing van noodsituaties op tunneltrajecten, noodzakelijke maatregelen tengevolge van weersomstandigheden enz.). Wat dat betreft onderscheiden zich bijvoorbeeld de trajecten in de hoge alpen, die vaak meer dan 100 jaar oud zijn, fundamenteel van trajecten in andere landen door speciale veiligheidsv ...[+++]


w