Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
1990 Schengen Convention
Acute crisis reaction
Alcoholic hallucinosis
Associated Schengen country
CISA
CSA
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Combat fatigue Crisis state Psychic shock
Convention Implementing the Schengen Agreement
Convention implementing the Schengen Agreement
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reaction to stress
Schengen Convention
Schengen Convention
Schengen State
Schengen associated country
Schengen associated state
Schengen state
State
Territory of a Schengen State

Vertaling van "Schengen State " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE




territory of a Schengen State

grondgebied van een Schengenstaat


1990 Schengen Convention | Convention Implementing the Schengen Agreement | Convention implementing the Schengen Agreement of 14 June 1985 between the Governments of the States of the Benelux Economic Union, the Federal Republic of Germany and the French Republic on the gradual abolition of checks at their common borders | Schengen Convention | CISA [Abbr.] | CSA [Abbr.]

Overeenkomst ter uitvoering van het Akkoord van Schengen | Overeenkomst ter uitvoering van het tussen de regeringen van de staten van de Benelux Economische Unie, de Bondsrepubliek Duitsland en de Franse Republiek op 14 juni 1985 te Schengen gesloten akkoord betreffende de geleidelijke afschaffing van de controles aan de gemeenschappelijke grenzen | Schengenovereenkomst | Schengenuitvoeringsovereenkomst | SUO [Abbr.]


associated Schengen country | Schengen associated country | Schengen associated state

geassocieerd Schengenland | met de Schengenruimte geassocieerd land


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


Definition: A transient disorder that develops in an individual without any other apparent mental disorder in response to exceptional physical and mental stress and that usually subsides within hours or days. Individual vulnerability and coping capacity play a role in the occurrence and severity of acute stress reactions. The symptoms show a typically mixed and changing picture and include an initial state of daze with some constriction of the field of consciousness and narrowing of attention, inability to comprehend stimuli, and disorientation. This state may be followed either by further withdrawal from the surrounding situation (to th ...[+++]

Omschrijving: Een voorbijgaande stoornis die zich ontwikkelt bij iemand zonder enige andere duidelijke psychische stoornis in antwoord op buitengewone fysieke- en mentale stress en die doorgaans in uren tot dagen verdwijnt. Individuele kwetsbaarheid en weerstand spelen een rol bij het voorkomen en de ernst van acute stressreacties. De symptomen vertonen een karakteristiek gemengd- en wisselend beeld en omvatten een beginstadium van 'verdoving' met enige bewustzijnsvernauwing en verenging van aandacht, onvermogen prikkels te begrijpen en desoriëntatie. Deze toestand kan gevolgd worden door hetzij verdere terugtrekking uit de ...[+++]




Convention implementing the Schengen Agreement (1) | Schengen Convention (2)

Schengen Uitvoeringsovereenkomst | Overeenkomst ter uitvoering van het te Schengen gesloten akkoord [ SUO ]


Malignant neoplasms, stated or presumed to be primary, of specified sites, except of lymphoid, haematopoietic and related tissue

maligne neoplasmata, waarvan is vastgesteld of waarvan wordt aangenomen dat zij primair zijn, met gespecificeerde lokalisaties, behalve die van lymfoïd, hematopoëtisch en verwant weefsel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Decision of the Executive Committee SCH/Com-ex (96) 13 rev. 1 (7) established the principles regulating the rights and obligations of representing and represented Member States in respect of the issuance of Schengen visas in third countries where not all Schengen States are represented.

Besluit SCH/Com-ex (96) 13, herz.1 van het Uitvoerend Comité (7) regelt de rechten en verplichtingen van vertegenwoordigende en vertegenwoordigde lidstaten met betrekking tot de afgifte van Schengenvisa in derde landen waar niet alle Schengenstaten zijn vertegenwoordigd.


In fact, the ‘Schengen acquis’, including the lifting of internal border controls between Member States, will not be fully applied by the new Member States upon their accession to the EU. This means that current Schengen States, including Sweden, will continue to carry out controls on persons at all their borders with the new Member States after 1 May.

Het Schengen-acquis zal, met inbegrip van het opheffen van de interne grenscontroles tussen lidstaten, nog niet volledig worden toegepast door de nieuwe lidstaten bij hun toetreding tot de EU. Dit betekent dat de huidige Schengen-landen, inclusief Zweden, ook na 1 mei 2004 aan alle grenzen met de nieuwe lidstaten controles zullen blijven uitvoeren op personen.


In fact, the ‘Schengen acquis’, including the lifting of internal border controls between Member States, will not be fully applied by the new Member States upon their accession to the EU. This means that current Schengen States, including Sweden, will continue to carry out controls on persons at all their borders with the new Member States after 1 May.

Het Schengen-acquis zal, met inbegrip van het opheffen van de interne grenscontroles tussen lidstaten, nog niet volledig worden toegepast door de nieuwe lidstaten bij hun toetreding tot de EU. Dit betekent dat de huidige Schengen-landen, inclusief Zweden, ook na 1 mei 2004 aan alle grenzen met de nieuwe lidstaten controles zullen blijven uitvoeren op personen.


Q. whereas, although progress has been made in relation to police cooperation under the framework of Schengen, legal problems arise from the differing powers of the police services of the Schengen states, including the lack of uniform rules concerning the grounds of an offence, the absence of a right of arrest for pursuing officers in some states, inadequate rules on the use of special rights of way and a lack of radio compatibility,

Q. overwegende dat weliswaar vooruitgang is geboekt op het gebied van de politiesamenwerking in het kader van Schengen, maar dat er juridische problemen rijzen ten gevolge van de uiteenlopende bevoegdheden van de politiemachten van de Schengen-staten, zoals het ontbreken van uniforme regels over wat een overtreding is, het ontbreken van het recht tot arrestatie voor achtervolgende politiefunctionarissen in sommige staten, ontoereikende regels voor de gebruikmaking van bijzondere voorrang en een gebrekkige compatibiliteit van de radio ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
O. whereas the maintenance of Article 2(2) of the Schengen Convention permits the Schengen states to unilaterally re-impose internal border controls with only prior notification of other states and whereas, in particular, France, due to its opposition to the Dutch policy on drugs, maintains its right to control the border with Belgium,

O. overwegende dat handhaving van artikel 2, lid 2, van het Akkoord van Schengen het de Schengenstaten mogelijk maakt opnieuw unilateraal controles aan de binnengrenzen in te voeren, met als enige voorwaarde dat zij de andere lidstaten hier van te voren in kennis moeten stellen; in het bijzonder constaterende dat Frankrijk, vanwege zijn verzet tegen het Nederlandse drugsbeleid, beweert het recht te hebben grenscontroles uit te voeren langs de Belgische grens,


1. Each Member State shall communicate to the Secretary-General of the Council such amendments as it wishes to make to the CCI concerning Part III of Annex 1 thereto, Schedule A of Annex 2 thereto (with the exception of the visa requirements relating to the countries mentioned in that Schedule which must be the subject of prior consultation) and Schedule B of Annex 2, Part II of Annex 3, and to Annexes 4, 5, 7 and 9 thereto, to the manual of documents to which a visa may be affixed, to the manual concerning the issuance of Schengen visas in third States where all the Schengen States are not represented, and to Annexes 6 and 9 of the Sche ...[+++]

1. Iedere lidstaat stelt de secretaris-generaal van de Raad in kennis van de wijzigingen die hij wenst aan te brengen in deel III van bijlage 1, overzicht A van bijlage 2 (met uitzondering van de visumvereisten voor de in dat overzicht vermelde landen waarvoor voorafgaande raadpleging dient plaats te vinden) en overzicht B van bijlage 2, deel II van bijlage 3, en de bijlagen 4, 5, 7 en 9 van de GVI, in het handboek inzake documenten waarin een visum kan worden aangebracht, alsmede in het handboek betreffende de afgifte van Schengenvisa in derde staten waar niet ...[+++]


(10) It is also necessary to provide for a procedure whereby the members of the Council and the Commission are informed without delay of all amendments to the manual of documents to which a visa may be affixed, to the manual concerning the issuance of Schengen visas in third States where all the Schengen States are not represented, to Annexes 6 and 9 of the Schengen Consultation Network (Technical Specifications), and to those Annexes to the CCI which consist, in whole or in part, of lists of factual information which must be provided by each Member State in accordance with the rules which it currently applies, and which therefore do not ...[+++]

(10) Evenzo moet er een procedure worden vastgesteld om de leden van de Raad en de Commissie onverwijld in kennis te stellen van alle wijzigingen in het handboek inzake documenten waarin een visum kan worden aangebracht, in het handboek betreffende de afgifte van Schengenvisa in derde landen waar niet alle Schengenstaten vertegenwoordigd zijn, in de bijlagen 6 en 9 van het document "Schengen-raadplegingsnetwerk (Bestek)", alsmede in die bijlagen van de GVI die geheel of gedeeltelijk bestaan uit overzichten met feitelijke informatie die door elke lidstaat volgens de door hem toegepaste voorschriften moet worden verstrekt, en waarvan de aa ...[+++]


The General Secretariat of the Council shall be responsible for the preparation of revised versions of the CCI and the Annexes thereto, of the manual of documents to which a visa may be affixed, of the manual concerning the issuance of Schengen visas in third States where all the Schengen States are not represented, and of the Schengen Consultation Network (Technical Specifications), in order to incorporate amendments made pursuant to Articles 1 and 2.

Het secretariaat-generaal van de Raad is verantwoordelijk voor de voorbereiding van de herziene versies van de GVI met bijlagen, van het handboek inzake documenten waarin een visum kan worden aangebracht, van het handboek betreffende de afgifte van Schengenvisa in derde staten waar niet alle Schengenstaten vertegenwoordigd zijn alsmede van het document "Schengen-raadplegingsnetwerk (Bestek)", teneinde daarin wijzigingen aan te brengen die krachtens het bepaalde in de artikelen 1 en 2 van deze verordening worden aangebracht.


(4) Furthermore, a manual concerning the issuance of Schengen visas in third States where all the Schengen States are not represented has been established as Document SCH/II (95) 16, 19th revision, listed under reference SCH/Com-ex (99) 13 in Annex A to Decision 1999/435/EC.

(4) Verder is een handboek betreffende de afgifte van Schengenvisa in derde landen waar niet alle Schengenstaten vertegenwoordigd zijn, opgesteld (document SCH/II (95) 16, 19e herz.), dat onder kenmerk SCH/Com-ex (99) 13 in bijlage A bij Besluit 1999/435/EG is opgenomen.


39. Points out that application of the concept of "safe third countries" and of "mere transit" can result in chain deportations or even violation of the principle of "non-refoulement"; expresses its concern at the content of the Council Recommendation concerning a specimen bilateral agreement on the readmission of "undesirable" aliens between a Member State of the EU and a third country as well as at the conclusion of such agreements; call on the Schengen States not to return an asylum seeker to another State before determining that:

39. wijst erop dat de toepassing van de notie "veilig derde land" en van die van "uitsluitend doorvoer" kan leiden tot ketting-deportaties en zelfs tot schending van het recht op "non-refoulement"; drukt zijn ongerustheid uit over de inhoud van de aanbeveling van de Raad in verband met een hierin opgenomen specimen van een bilaterale overeenkomst over de hertoelating van "ongewenste" vreemdelingen tussen een lidstaat van de EU en een derde land, alsmede over de sluiting van dergelijke overeenkomsten; verzoekt de Schengen-landen niet ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Schengen State' ->

Date index: 2024-11-12
w