Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Education for highly gifted children
Family with school-aged children
School for children with multiple handicaps
School for handicapped children
School for physically handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special teaching
Special-needs education

Vertaling van "School for children with multiple handicaps " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
school for children with multiple handicaps

school voor meervoudig gehandicapte kinderen


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


integration of handicapped children into ordinary schools

integratie van gehandicapte kinderen in het reguliere onderwijs


school for physically handicapped children

school voor lichamelijk gehandicapte kinderen


Family with school-aged children

gezin met kinderen van schoolleeftijd


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherish ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, ...[+++]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Children from families at multiple social disadvantages are overrepresented among school dropouts in all countries[26], as are the most disadvantaged areas.

Kinderen uit in meer dan een opzicht kansarme gezinnen zijn oververtegenwoordigd bij voortijdige schoolverlaters in alle landen[26]; hetzelfde geldt voor de ergste achterstandsbuurten en -gebieden.


37. Emphasises that there are many actors who can take steps to prevent children from leaving school prematurely; points out that these include not only parents and all those involved in education, but also public authorities, at both national and local level, and calls for closer cooperation between all these actors, together with local health and social services; notes that a ‘joined-up’ approach can be effective in helping the individuals concerned to overcome multiple ...[+++]

37. onderstreept dat vele actoren kunnen helpen voorkomen dat kinderen voortijdig van school af gaan; wijst erop dat dit niet alleen ouders en alle betrokkenen bij het onderwijs zijn, maar ook nationale en lokale overheden, en roept al deze actoren op nauwer samen te werken, ook met plaatselijke diensten voor gezondheidszorg en maatschappelijk werk; merkt op dat een geïntegreerde aanpak doeltreffend kan zijn om de betreffende personen te helpen diverse barrières te overwinnen die goede schoo ...[+++]


Within the framework of the 2006 funding decision, which covers the last third of 2006 and much of 2007 – in addition to food aid, which accounts for half of the finance – support for NGO projects and UN agencies has been planned in a number of areas, including: the distribution of hygiene kits (for women), distribution of tents, support for the health system, waste management, water supply, activities for school-age children and the ha ...[+++]

In het kader van het financieringsbeluit van 2006 (dat het laatste kwartaal van 2006 beslaat, alsmede een groot deel van 2007), is – naast de voedselhulp die meer dan de helft van de financiële inspanning vertegenwoordigt – op verschillende terreinen steun voorzien voor NGO-projecten en VN-agentschappen, met name: de distributie van hygiënekits (aan vrouwen), de distributie van tenten, de ondersteuning van het gezondheidszorgsysteem, het afvalbeheer, de watervoorziening, activiteiten voor kinderen van schoolgaande leeftijd en gehandic ...[+++]


Within the framework of the 2006 funding decision, which covers the last third of 2006 and much of 2007 – in addition to food aid, which accounts for half of the finance – support for NGO projects and UN agencies has been planned in a number of areas, including: the distribution of hygiene kits (for women), distribution of tents, support for the health system, waste management, water supply, activities for school-age children and the ha ...[+++]

In het kader van het financieringsbeluit van 2006 (dat het laatste kwartaal van 2006 beslaat, alsmede een groot deel van 2007), is – naast de voedselhulp die meer dan de helft van de financiële inspanning vertegenwoordigt – op verschillende terreinen steun voorzien voor NGO-projecten en VN-agentschappen, met name: de distributie van hygiënekits (aan vrouwen), de distributie van tenten, de ondersteuning van het gezondheidszorgsysteem, het afvalbeheer, de watervoorziening, activiteiten voor kinderen van schoolgaande leeftijd en gehandic ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Developing countries often lack facilities for handicapped people, who often live isolated lives. UNESCO estimates that 98% of children with a handicap in these countries do not go to school.

In de ontwikkelingslanden zijn er vaak geen voorzieningen en leven gehandicapten vaak geïsoleerd. Unesco schat dat 98% van de kinderen met een handicap in die landen niet naar school gaat.


31. Stresses the importance of meeting the needs of the parents of children with disabilities and the families of people with severe multiple handicaps who often lack adequate support which is necessary if family life and working life are to be reconciled from the time when the disability is diagnosed and throughout their lives;

31. benadrukt dat rekening gehouden moet worden met de belangen van ouders van kinderen met een handicap en van ouders of gezinnen van personen met diverse zware handicaps, omdat zij vaak niet die begeleiding krijgen welke noodzakelijk is om beroeps- en gezinsleven met elkaar te verenigen vanaf het moment waarop de handicap wordt ontdekt en daarna in hun verdere leven;


Those identified include immigrants, ethnic minorities including especially Roma/Gypsy/Traveller children, children living in and attending schools in areas of multiple disadvantage and young lone parents.

Groepen die hiermee bedoeld worden zijn immigranten, etnische minderheden, waaronder met name kinderen van Roma, zigeuners en Travellers, kinderen die in gebieden met een meervoudige achterstelling leven en daar naar school gaan en jonge alleenstaande ouders.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'School for children with multiple handicaps' ->

Date index: 2021-08-17
w