Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Allocation of school time
Compensatory education
Culture shock Grief reaction Hospitalism in children
Education for highly gifted children
Impression in relief for the blind
Literature for the blind
Literature in relief for the blind
Planning of the school year
Printed matter in braille
Raised print for the blind
School for blind children
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Social service for the blind
Special education
Special teaching
Special-needs education
Welfare service for the blind

Vertaling van "School for the blind " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


school for blind children | school for the blind

blindenschool | school voor blinde kinderen | school voor blinden


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


impression in relief for the blind | literature for the blind | literature in relief for the blind | printed matter in braille | raised print for the blind

blindenschrift | brailleschrift | braillestuk | brailletekst | drukwerk in braille


Definition: States of subjective distress and emotional disturbance, usually interfering with social functioning and performance, arising in the period of adaptation to a significant life change or a stressful life event. The stressor may have affected the integrity of an individual's social network (bereavement, separation experiences) or the wider system of social supports and values (migration, refugee status), or represented a major developmental transition or crisis (going to school, becoming a parent, failure to attain a cherished personal goal, retirement). Individual predisposition or vulnerability plays an important role in the ...[+++]

Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, ...[+++]


Syndrome with characteristics of the onset of proximal tubulopathy in the first year of life, followed by progressive development during childhood of skin anomalies (erythrocyanosis and abnormal pigmentation), blindness, osteoporosis, cerebellar atax

proximale tubulopathie, diabetes mellitus, cerebellaire ataxie-syndroom


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of spelling skills in the absence of a history of specific reading disorder, which is not solely accounted for by low mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. The ability to spell orally and to write out words correctly are both affected. | Specific spelling retardation (without reading disorder)

Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)


social service for the blind | welfare service for the blind

maatschappelijke dienstverlening voor blinden


A rare genetic retinal dystrophy disorder with characteristics of bilateral microcornea, rod-cone dystrophy, cataracts and posterior staphyloma, in the absence of other systemic features. Night blindness is typically the presenting manifestation and

syndroom van microcornea, kegel-staafdystrofie, cataract en staphyloma posterius


planning of the school year [ allocation of school time ]

schooltijdschema [ indeling van de schooltijd ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
This Pilot Project involved 17 secondary schools and 18 primary schools throughout Ireland; supported by all the education partners it focused on evaluating the quality of school planning, the quality of school management and the quality of learning and teaching in the pilot schools.

Bij dit proefproject waren zeventien middelbare en achttien basisscholen betrokken, verspreid over heel Ierland. Het project, dat door alle partners op onderwijsgebied werd ondersteund, was gericht op het evalueren van de kwaliteit van de leerplannen, het schoolbestuur en het onderwijs op de scholen.


The online platforms 'European Toolkit for Schools' and the 'School Education Gateway' support this approach, and are available on a voluntary basis to all European schools, supporting peer exchange and helping to improve methods of organisation, teaching practices and learning experiences. The Erasmus+ programme supports European school partnerships, helping schools to broaden connections and enabling cross-border peer exchange.

De onlineplatforms "Europese toolkit voor scholen" en het "portaal voor schoolonderwijs" ondersteunen deze aanpak en zijn voor alle Europese scholen op vrijwillige basis beschikbaar ter ondersteuning van intercollegiale uitwisseling en om bij te dragen tot betere organisatiemethoden, onderwijspraktijken en leerervaringen Het Erasmus+-programma ondersteunt Europese schoolpartnerschappen, zodat scholen hun netwerk kunnen verruimen en grensoverschrijdende intercollegiale uitwisseling mogelijk wordt.


It is necessary to strengthen the intensity and extent of European cooperation between schools, and of the mobility of school staff and learners, in order to address the priorities set out in the Agenda for European Cooperation on Schools for the 21st century, namely to improve the quality of school education in the Union in the fields of competence development and in order to improve equity and inclusion within school systems and institutions, as well as to reinforce and provide support for the teaching profession and school leadership.

Het is noodzakelijk om de intensiteit en de omvang van de Europese samenwerking tussen scholen en van de mobiliteit van schoolpersoneel en scholieren te versterken om werk te maken van de in de agenda voor Europese samenwerking op schoolgebied voor de 21ste eeuw vastgestelde prioriteiten, namelijk het verbeteren van de kwaliteit van het schoolonderwijs in de Unie op het gebied van de ontwikkeling van vaardigheden, en om rechtvaardigheid en inclusie in schoolsystemen en onderwijsinstellingen te bevorderen alsmede om het beroep van lera ...[+++]


While, at the start, we were happy to offer this benefit only to children in primary schools, since 2006 this measure has also been extended to pre-school children and since 2007 to secondary school children. The European School Fruit Scheme will, at least in Romania, supplement the one mentioned above.

In het begin konden alleen kinderen in het basisonderwijs hiervan profiteren, maar sinds 2006 is deze regeling uitgebreid tot nog niet leerplichtige kinderen en sinds 2007 zelfs tot middelbareschoolleerlingen. De Europese schoolfruitregeling zal, tenminste in Roemenië, een aanvulling vormen op de zojuist genoemde regeling.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
At present European Schools are perceived as elite schools that often exclude children whose parents are not EU officials. The exclusion of the greater part of society from the possibility of benefiting from European Schools is contrary to the objective of increasing the mobility of European citizens in our labour market.

Op dit moment worden de Europese scholen beschouwd als veel te elitaire instellingen, die vaak kinderen weigeren waarvan de ouders geen ambtenaar zijn bij de EU. Uitsluiting van het overgrote deel van de samenleving van toegang tot Europese scholen druist in tegen het doel van meer mobiliteit voor de Europese burgers op onze arbeidsmarkt.


Given the importance of postal services for blind and partially-sighted persons, it is appropriate to confirm that the opening of the market should not prevent the continuing provision by the universal service provider(s) of certain free services for blind and partially-sighted persons introduced by the Member States in accordance with applicable international obligations.

Gezien het belang van postdiensten voor blinden en slechtzienden, is het aangewezen te bevestigen dat het openstellen van de markt het overeenkomstig de geldende internationale verplichtingen door de lidstaten ingevoerde gratis aanbieden van bepaalde diensten voor blinden en slechtzienden door de aanbieder(s) van de universele dienst, niet mag beletten.


The working party (groupe de suivi) chaired by the Secretary General of the Board of Governors has indicated in a number of official documents that the Italian section from the Brussels II school will be one of those proposed to the Council for transfer to the fourth school. No doubt this conclusion is the result of a comparative analysis that matched the criteria with the various language sections.

De "Groupe de suivi", voorgezeten door de secretaris-generaal van de Europese Scholen, heeft in diverse officiële stukken aangegeven dat aan de Raad zal worden voorgesteld o.a. de Italiaanse afdeling van Brussel II over te plaatsten naar Brussel IV. Ik ga ervan uit dat deze beslissing op een vergelijkend onderzoek berust waarbij de selectiecriteria voor alle bestaande afdelingen zijn geëvalueerd.


In fact, in 2003-2004, in only four schools were more than one-third of pupils children of EU officials (the three schools in Brussels and that in Luxembourg): in all the others, more than two-thirds of pupils fell into Category II or III. Fees are charged to cover the full cost per Category II pupil: fees of up to EUR 3 657 per year (the level of fees depends on parental income) were charged for Category III pupils at secondary level (the fees for primary and nursery pupils are lower). In 2005-2006, Category III fees will rise to EUR 4 500 but will still be less than half the average cost per p ...[+++]

In feite bestaat slechts op vier scholen meer dan een derde van het aantal ingeschreven leerlingen uit kinderen van EU-ambtenaren: op alle andere scholen vielen twee derde van de leerlingen onder categorie II of III. Schoolgeld wordt in rekening gebracht voor de volledige kosten per categorie-II-leerling: schoolgeld van maximaal 3 657 euro per jaar (het bedrag van het schoolgeld hangt van het inkomen van de ouders af) werd in rekening gebracht voor categorie-III-leerlingen in het secundair onderwijs (het schoolgeld voor kleuter- en basisonderwijs is lager).In 2005-2006 zal h ...[+++]


A new paragraph should be added to Article 56 of the Directive which would fall between point 38 and 39 of the COM doc. The writing on the PIL leaflets and packaging is often too small for many partially sighted people to read. This can and does lead to patients endangering their health through wrongly taking medication. With a rapidly ageing population, age-related sight loss is an increasing problem. While Braille is understood by many lifelong blind people and is a vital lifeline for deaf-blind people, those who develop blindness a ...[+++]

Er moet een nieuwe alinea worden toegevoegd aan artikel 56 van de richtlijn, tussen punt 38 en 39 van het Commissiedocument. De letters op bijsluiters en verpakking zijn vaak veel te klein voor slechtzienden. Dit kan ertoe leiden – en het is ook gebeurd – dat patiënten hun gezondheid in gevaar brengen door verkeerde medicatie. Bij een snel verouderende bevolking is leeftijdsgebonden gezichtsverlies een groeiend probleem. Vele levenslang blinden kennen braille en het is een cruciaal hulpmiddel voor mensen die doof én blind zijn, maar m ...[+++]


school pupils who are nationals of a third country listed in Annex I and who reside in a Member State applying Council Decision 94/795/JHA of 30 November 1994 on a joint action adopted by the Council on the basis of Article K.3.2.b of the Treaty on European Union concerning travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State and are travelling in the context of a school excursion as members of a group of school pupils accompanied by a teacher from the school in question.

—scholieren die onderdaan zijn van een in bijlage I opgenomen derde land en verblijven in een lidstaat die Besluit 94/795/JBZ van de Raad van 30 november 1994 inzake een gemeenschappelijk optreden, door de Raad aangenomen op basis van artikel K.3, lid 2, onder b), van het Verdrag betreffende de Europese Unie, ter vereenvoudiging van het reizen voor scholieren uit derde landen die in een lidstaat verblijven toepast, wanneer zij in het kader van een door een leerkracht van de instelling begeleide groep scholieren deelnemen aan een georg ...[+++]


w