Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Directive on payment services in the internal market
PSD
PSD2
Payment Services Directive
Payment Services Directive 2
Second Payment Services Directive

Vertaling van "Second Payment Services Directive " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Directive (EU) 2015/2366 on payment services in the internal market | Payment Services Directive 2 | Second Payment Services Directive | PSD2 [Abbr.]

Richtlijn (EU) 2015/2366 van het Europees Parlement en de Raad van 25 november 2015 betreffende betalingsdiensten in de interne markt | tweede richtlijn betalingsdiensten


Directive on payment services in the internal market | Payment Services Directive | PSD [Abbr.]

Richtlijn 2007/64/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 november 2007 betreffende betalingsdiensten in de interne markt tot wijziging van de Richtlijnen 97/7/EG, 2002/65/EG, 2005/60/EG en 2006/48/EG, en tot intrekking van Richtlijn 97/5/EG | richtlijn betalingsdiensten
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The definitions in the proposed regulation (9) have been aligned to some extent, but not fully, with those of the proposal for a second Payment Services Directive (hereinafter the ‘proposed PSD2’) (10) and Regulation (EU) No 260/2012 of the European Parliament and of the Council (11).

De definities in de ontwerpverordening (9) zijn tot op zekere hoogte, maar niet volledig afgestemd op die uit het voorstel voor een tweede richtlijn betalingsdiensten (hierna de „ontwerp-RBD2”) (10) en Verordening (EU) nr. 260/2012 van het Europees Parlement en de Raad (11).


(2) In this respect, Directive 2007/64/EC of the European Parliament and of the Council of 13 November 2007 on payment services in the internal market amending Directives 97/7/EC, 2002/65/EC, 2005/60/EC, and 2006/48/EC and repealing Directive 97/5/EC (‘Payment Services Directive’) established basic transparency requirements for fees charged by payment service providers in relation to services offered on payment accounts.

(2) In dit verband zijn bij Richtlijn 2007/64/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 november 2007 betreffende betalingsdiensten in de interne markt tot wijziging van de Richtlijnen 97/7/EG, 2002/65/EG, 2005/60/EG en 2006/48/EG, en tot intrekking van Richtlijn 97/5/EG („richtlijn betalingsdiensten”) basistransparantievereisten vastgesteld voor de vergoedingen die betalingsdienstaanbieders aanrekenen voor diensten met betrekking tot betaalrekeningen.


(2) In this respect, Directive 2007/64/EC of the European Parliament and of the Council of 13 November 2007 on payment services in the internal market amending Directives 97/7/EC, 2002/65/EC, 2005/60/EC, and 2006/48/EC and repealing Directive 97/5/EC (‘Payment Services Directive’) [...] established basic transparency requirements for fees charged by payment service providers in relation to services offered on payment accounts.

(2) In dit verband heeft Richtlijn 2007/64/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 november 2007 betreffende betalingsdiensten in de interne markt tot wijziging van de Richtlijnen 97/7/EG, 2002/65/EG, 2005/60/EG en 2006/48/EG, en tot intrekking van Richtlijn 97/5/EG („richtlijn betalingsdiensten”) basistransparantievereisten vastgesteld voor de kosten die door de betalingsdienstaanbieders worden aangerekend voor de diensten die met betrekking tot betaalrekeningen worden aangeboden.


(2) In this respect, Directive 2007/64/EC of the European Parliament and of the Council of 13 November 2007 on payment services in the internal market amending Directives 97/7/EC, 2002/65/EC, 2005/60/EC, and 2006/48/EC and repealing Directive 97/5/EC ("Payment Services Directive") has established basic transparency requirements for fees charged by payment service providers in relation to services offered on payment accounts.

(2) In dit verband heeft Richtlijn 2007/64/EG van het Europees Parlement en de Raad van 13 november 2007 betreffende betalingsdiensten in de interne markt tot wijziging van de Richtlijnen 97/7/EG, 2002/65/EG, 2005/60/EG en 2006/48/EG, en tot intrekking van Richtlijn 97/5/EG ("richtlijn betalingsdiensten") basistransparantievereisten vastgesteld voor de kosten die door de betalingsdienstaanbieders worden aangerekend voor de diensten die met betrekking tot betaalrekeningen worden aangeboden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
The current directive on payment services (Directive 2007/64/EC) lays down common rules on the transparency of services and the requirements concerning information on payment services, but it does not contain specific arrangements creating mechanisms for the comparability of fees.

In de bestaande richtlijn betalingsdiensten (Richtlijn 2007/64/EG) worden gemeenschappelijke regels voor de transparantie van diensten en voor de informatievoorschriften met betrekking tot betalingsdiensten vastgesteld, maar deze richtlijn bevat geen specifieke regeling waarmee mechanismen worden gecreëerd voor de vergelijkbaarheid van kosten.


Directive 2007/64/EC of 13 December 2007 on payment services in the internal market[6] (Payment Services Directive) which, in combination with the Third AMLD, implements FATF SR VI on alternative remittance;

– Richtlijn 2007/64/EG van 13 november 2007 betreffende betalingsdiensten in de interne markt[6] (richtlijn betalingsdiensten) die, in combinatie met de derde AML-richtlijn, SR VI van de FATF betreffende alternatieve transfer uitvoert;


The emergence of the SEPA and the adoption of the Payment Services Directive (PSD) are changing the payments landscape in Europe. In particular, a popular electronic payment instrument – direct debit – will become available on a cross-border basis as from November 2009.

Het ontstaan van de SEPA en de vaststelling van de Betalingsdienstenrichtlijn (BDR) brengen verandering in het betalingslandschap in Europa, met name zal de automatische incasso, een populair elektronisch betalingsinstrument , vanaf november 2009 op grensoverschrijdende basis beschikbaar zijn.


Is confident that the SEPA and the Payment Services Directive should provide solutions for the fragmentation and lack of competition identified by the sector inquiry concerning payment infrastructures; recalls that the first phase of the SEPA entered into force on 28 January 2008 and requires integrated clearing and settlement platforms, operating on the basis of the same rules and technical standards; emphasises that the access criteria to SEPA should be fair and transparent, and that gover ...[+++]

vertrouwt erop dat de SEPA en de richtlijn inzake betalingsdiensten de fragmentatie en het gebrek aan concurrentie zoals blootgelegd in het sectorale onderzoek met betrekking tot de betalingsinfrastructuur, zullen oplossen; herinnert eraan dat de eerste fase van de SEPA is ingegaan op 28 januari 2008 en vraagt daarom met klem om integrale afwikkelings- en vereffeningsplatforms die werken op basis van dezelfde regels en technische normen; beklemtoont dat de toegangscriteria voor de SEPA eerlijk en transparant moeten zijn, en dat het bestuur rekening moet houden met alle belanghebbende partijen in het systeem, niet alleen met de financië ...[+++]


Now that a modern and coherent legal framework for payment services has been established at Community level with the adoption of Directive 2007/64/EC on payment services in the internal market (hereafter referred to as the 'Payment Services Directive')[3], further action is urgently required to promote the emergence of a true single market for electronic money services in the European Union.

Nu met de vaststelling van Richtlijn 2007/64/EG betreffende betalingsdiensten in de interne markt (Betalingsdienstenrichtlijn, hierna "de BDR" genoemd)[3] op Gemeenschapsniveau een modern en coherent rechtskader tot stand is gebracht, zijn er dringend verdere maatregelen vereist om ervoor te zorgen dat in de Europese Unie een echte interne markt voor e-gelddiensten ontstaat.


They are also prohibited from accepting deposits from payment service users and are permitted to use funds received from payment service users only for providing the payment services listed in the Annex to the Payment Services Directive.

Evenmin mogen ze deposito's van betalingsdienstgebruikers in ontvangst nemen. Voorts mogen ze geldmiddelen die zij van betalingsdienstgebruikers hebben ontvangen, alleen gebruiken voor het verrichten van de betalingsdiensten die in de bijlage bij de BDR worden vermeld.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Second Payment Services Directive' ->

Date index: 2022-01-20
w