Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Assure information surveillance
Breach of information security
Camera surveillance
Company Security and Surveillance Diploma
Cyber-safety
Cyber-security
Cybersafety
Cybersecurity
Digital safety
ENISA
Enable information surveillance
Ensure information security
European Network and Information Security Agency
Handle equipment of surveillance
Handle surveillance equipment
Information assurance
Information security
Information security incident
Infosec
Internet safety
Internet security
Manage surveillance cameras
Monitor security in secure areas
NIS
Network and Internet security
Operate security cameras
Oversee surveillance in secure areas
Secure information surveillance
Security and Surveillance Diploma
Security and Surveillance Personnel Union
Security camera surveillance
Supervise security at manned access gates
Video surveillance

Traduction de «Secure information surveillance » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
assure information surveillance | enable information surveillance | ensure information security | secure information surveillance

informatiebeveiliging verzekeren | informatieveiligheid verzekeren | informatieveiligheid garanderen | zorgen voor informatiebeveiliging


video surveillance [ camera surveillance | security camera surveillance ]

videobewaking


Security and Surveillance Diploma

Diploma Beveiliging en Bewaking


Company Security and Surveillance Diploma

Vakdiploma Bedrijfsbeveiliging en Bewakingsdienst


Security and Surveillance Personnel Union

Unie van Beveiligings-en Bewakingspersoneel


monitor security in secure areas | oversee surveillance in secure areas | perform security monitoring activities in secure areas | supervise security at manned access gates

toezicht houden op de veiligheid aan bemande toegangspoorten


handle equipment of surveillance | manage surveillance cameras | handle surveillance equipment | operate security cameras

bij de bewakingsdienst werken | met veiligheids- en bewakingsapparatuur werken | in de veiligheidsdienst werken | veiligheids- en bewakingsapparatuur bedienen


information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]

informatiebeveiliging [ cyberbeveiliging | cyberveiligheid | digitale beveiliging | digitale veiligheid | inbreuk op de informatiebeveiliging | informatiebeveiligingsincident | informatieborging | Infosec | internetbeveiliging | internetveiligheid | IT-beveiliging | netwerk- en internetbeveiliging ]


European Network and Information Security Agency [ ENISA [acronym] ]

Europees Agentschap voor netwerk- en informatiebeveiliging [ ENISA [acronym] ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
10. Recalls its serious concern about the recent unveiling of US National Security Agency surveillance programmes, and of similar programmes operated by intelligence agencies in various Member States, in the recognition that, should the information available up to now be confirmed, these programmes entail a serious violation of the fundamental right of EU citizens and residents to privacy and data protection, as well as of the right to private and family life, the confidentiality of communications, the presumption of innocence, freedo ...[+++]

10. herhaalt zeer bezorgd te zijn over de recent aan het licht gekomen toezichtprogramma's van de National Security Agency (NSA) van de VS en andere soortgelijke programma's die worden beheerd door inlichtingenbureaus in verschillende lidstaten omdat deze, als de momenteel beschikbare informatie wordt bevestigd, een ernstige schending zouden inhouden van het grondrecht van de burgers en inwoners van de EU op privacy en gegevensbescherming, alsook van het recht op eerbiediging van privé- en familieleven, de vertrouwelijkheid van commun ...[+++]


65. Recalls its serious concern about the recent unveiling of US National Security Agency surveillance programmes, and of similar programmes operated by intelligence agencies in various Member States, in the recognition that, should the information available up to now be confirmed, these programmes entail a serious violation of the fundamental right of EU citizens and residents to privacy and data protection, as well as of the right to private and family life, the confidentiality of communications, the presumption of innocence, freedo ...[+++]

65. herhaalt zeer bezorgd te zijn over de recent aan het licht gekomen toezichtprogramma's van de National Security Agency (NSA) van de VS en andere soortgelijke programma's die worden beheerd door inlichtingendiensten in verschillende lidstaten omdat deze, als de momenteel beschikbare informatie wordt bevestigd, een ernstige schending zouden inhouden van het grondrecht van de burgers en inwoners van de EU op privacy en gegevensbescherming, alsook van het recht op eerbiediging van privé- en familieleven, de vertrouwelijkheid van commu ...[+++]


65. Recalls its serious concern about the recent unveiling of US National Security Agency surveillance programmes, and of similar programmes operated by intelligence agencies in various Member States, in the recognition that, should the information available up to now be confirmed, these programmes entail a serious violation of the fundamental right of EU citizens and residents to privacy and data protection, as well as of the right to private and family life, the confidentiality of communications, the presumption of innocence, freedo ...[+++]

65. herhaalt zeer bezorgd te zijn over de recent aan het licht gekomen toezichtprogramma's van de National Security Agency (NSA) van de VS en andere soortgelijke programma's die worden beheerd door inlichtingendiensten in verschillende lidstaten omdat deze, als de momenteel beschikbare informatie wordt bevestigd, een ernstige schending zouden inhouden van het grondrecht van de burgers en inwoners van de EU op privacy en gegevensbescherming, alsook van het recht op eerbiediging van privé- en familieleven, de vertrouwelijkheid van commu ...[+++]


16. Expects Parliament’s inquiry into the US National Security Agency surveillance programme and surveillance bodies in various Member States, after having gathered information from all possible sources on the alleged surveillance practices in Member States, to propose measures for effective democratic parliamentary oversight of intelligence services,

16. verwacht dat in het kader van zijn onderzoek naar het toezichtprogramma van het Amerikaanse NSA en de toezichthoudende organen in verschillende lidstaten, nadat van alle mogelijke bronnen informatie is verzameld over de veronderstelde toezichtpraktijken in de lidstaten, maatregelen voor daadwerkelijk democratisch parlementair toezicht op inlichtingendiensten zullen worden voorgesteld,


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
80. Takes the view that questions remain about the high number of costly management positions at high grade levels among the staff of the European External Action Service; therefore requests the EEAS to provide additional information, in particular regarding the significant increase (+9,2 %) in AD 14 posts proposed in the draft budget; requests likewise further information on the large increases in proposed appropriations for security and surveillance of buildings (+57,2 %);

80. is van mening dat vragen blijven bestaan over het hoge aantal dure managementfuncties in hoge rangen onder het personeel van de Europese Dienst voor extern optreden (EDEO); verzoekt de EDEO derhalve aanvullende informatie te verstrekken in het bijzonder ten aanzien van de significante stijging (+9,2%) in AD 14-functies die in de ontwerpbegroting wordt voorgesteld; vraagt eveneens meer informatie over de grote stijging van de voorgestelde kredieten voor beveiliging en bewaking van de gebouwen (+57,2%);


Enhancing information exchange between maritime surveillance authorities is one of the key strategic objectives of the EU's Integrated Maritime Policy and an important building block of the recent Maritime Security Strategy.

Verbetering van de gegevensuitwisseling tussen voor maritieme bewaking bevoegde autoriteiten is een van de strategische kerndoelstellingen van het geïntegreerd maritiem beleid van de EU, en tegelijkertijd een belangrijke bouwsteen van de recent vastgestelde strategie voor maritieme veiligheid.


These systems include: the Union maritime information and exchange system, SafeSeaNet, providing integrated maritime services[8] inter alia for traffic monitoring (situational awareness) and to ensure the implementation of EU legislation, hosted by the European Maritime Safety Agency (EMSA) and managed by the Commission’s Directorate-General for Mobility and Transport (MOVE) together with EU/EEA Member States in the High Level Steering Group[9]; the Common Emergency Communication and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Commission’s Directorate-General for Humanitar ...[+++]

Deze systemen zijn: SafeSeaNet, het systeem voor maritieme informatie en uitwisseling, dat geïntegreerde maritieme diensten[8] biedt voor onder andere het monitoren van verkeer (situationeel bewustzijn) en zorgt voor de uitvoering van de EU-wetgeving; SafeSeaNet ressorteert onder het Europees Agentschap voor maritieme veiligheid (EMSA) en wordt beheerd door het directoraat-generaal Mobiliteit en Vervoer (MOVE) van de Commissie, samen met de EU/EER-landen in de stuurgroep op hoog niveau[9]; het gemeenschappelijk noodcommunicatie- en informatiesysteem (GNCIS), dat de communicatie tijdens maritieme ongelukken en rampen vergemakkelijkt en ...[+++]


These systems include: SafeSeaNet, a Union maritime traffic monitoring and information system for EU-waters, managed by EMSA, to ensure the implementation of EU legislation; the Common Emergency and Information System (CECIS) facilitating communication during maritime incidents and disasters managed by the Commission’s Directorate-General for Humanitarian Aid (ECHO); the Vessel Monitoring System, managed by EFCA and Member States, supporting the Common Fisheries Policy; the Maritime Surveillance ...[+++]

Tot deze systemen behoren: SafeSeaNet, een door de EMSA beheerd monitoring- en informatiesysteem voor het scheepvaartverkeer in EU-wateren, om de uitvoering van EU-wetgeving te garanderen; het Gemeenschappelijk noodcommunicatie- en informatiesysteem (CECIS), dat communicatie verzekert tijdens maritieme ongevallen en rampen, beheerd door het directoraat-generaal Humanitaire hulp (ECHO); het Satellietvolgsysteem voor vissersvaartuigen, beheerd door EFCA en de lidstaten die het Gemeenschappelijk Visserijbeleid steunen; het Maritiem toezichtsnetwerk (MARSUR), beheerd door EDA ter ondersteuning van het Gemeenschappelijk Buitenlands en Veil ...[+++]


Protocol 31 on cooperation in specific sectors outside the four freedoms (network for the epidemiological surveillance and control of communicable diseases in the Community, public health field, information services and security thereof)

- Protocol 31 betreffende de samenwerking op specifieke gebieden buiten de vier vrijheden (netwerk voor epidemiologische surveillance en beheersing van overdraagbare ziekten in de Gemeenschap, volksgezondheid, informatiediensten en beveiliging van informatiediensten)


Annex 1 A PROPITIOUS MACRO-ECONOMIC CLIMATE - stay on course for a stable and sound macro-economic policy (public authorities and social partners) - give better explanations of the beneficial impact of EMU on a macro-economic strategy propitious for employment (Community institutions and Member States) - accentuate the budgetary consolidation effort in compliance with the following recommendations: . prefer spending cuts to tax increases . preserve expenditure on investment in human capital, innovation and infrastructure . reorient passive spending (unemployment compensation) towards active measures . shift the balance of taxation in fav ...[+++]

Bijlage 1 EEN GUNSTIG MACRO-ECONOMISCH KADER - de huidige koers blijven volgen voor een stabiel en gezond macro- economisch beleid (overheden en sociale partners); - de positieve betekenis van de EMU voor een macro-economische strategie ten gunste van de werkgelegenheid beter uitleggen (communautaire instellingen en Lid-Staten); - de budgettaire consolidatie versterken met inachtneming van de volgende aanbevelingen (Lid-Staten): - liever vermindering van de uitgaven dan verhoging van de belastingen, - bescherming van de uitgaven voor investeringen in menskracht, innovatie en infrastructuur, - omzetting van passieve uitgaven (werklooshe ...[+++]


w