Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Consultant social worker
Higher education social work teacher
Practice educator
Practice placement facilitator
Practice-based educator
Senior secondary home economics education
Senior secondary social work education
Senior secondary tradespeople's education
Social work academic
Social work educator
Social work lector
Social work lecturer
Social work practice educator
Social work trainer
University social work and social policy lecturer

Traduction de «Senior secondary social work education » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
senior secondary social work education

middelbaar sociaal-pedagogisch onderwijs


senior secondary home economics education

middelbaar huishoud-en nijverheidsonderwijs


senior secondary tradespeople's education

Middelbaar middenstandsonderwijs


social work academic | social work trainer | consultant social worker | social work educator

consulent maatschappelijk werk | consulente maatschappelijk werk


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk


practice educator | practice-based educator | practice placement facilitator | social work practice educator

trajectbegeleider sociaal werk | trajectbegeleidster maatschappelijk werk | praktijkbegeleider maatschappelijk werk | praktijklector sociaal werk
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Investment in guidance and counselling services should be seen as providing early prevention strategies capable of significantly reducing mismatches between education and training and the needs of the labour market [44], increasing completion rates in secondary and higher education and facilitating the transition to work as well as the return to studies [45].

Investeringen in begeleiding en advisering dienen als vroegtijdige preventiemaatregelen te worden gezien, waardoor in belangrijke mate kan worden voorkomen dat onderwijs en beroepsopleiding en de behoeften van de arbeidsmarkt niet op elkaar aansluiten [44], waardoor het aantal leerlingen en studenten dat het middelbaar en hoger onderwijs met succes afsluit kan worden vermeerderd en de overgang naar het werk en het weer oppakken van studies vergemakkelijkt kunnen worden [45].


The proposed Integrated Guidelines underline the need for Europe to expand and improve investment in human capital, and to adapt education and training systems to new competence requirements. Priority is given, inter alia , to reducing the number of early school leavers; widening access to vocational, secondary and higher education, including apprenticeships and entrepreneurship training; and working towards common frameworks tha ...[+++]

In de voorgelegde geïntegreerde richtsnoeren wordt onderstreept dat Europa meer en efficiënter in haar human capital moet investeren en de onderwijs- en scholingsstelsels op de nieuwe competentie-eisen moeten worden afgestemd. Prioriteit hebben in dit verband onder andere de vermindering van het aantal voortijdige schoolverlaters, de verbetering van de toegankelijkheid van beroepsonderwijs, voortgezet onderwijs en hoger onderwijs, met inbegrip van het leerlingwezen en ondernemersopleidingen, de uitwerking van gemeenschappelijke structuren ter verhoging van de transparantie van kwalificatiesystemen en ter validering van niet-formeel leren ...[+++]


[9] According to the Commission study on VET pathways, across the EU approximately 13% of students are enrolled in tertiary VET and around 10% of working population holds a post-secondary non-tertiary education degree.

[9] Volgens de studie van de Commissie over beroepsonderwijs- en -opleidingstrajecten staat in de EU ongeveer 13% van de studenten ingeschreven in het tertiair beroepsonderwijs en is ongeveer 10% van de werkende bevolking in het bezit van een postsecundair niet-tertiair diploma.


Research will also address the evolution of key systems that provide underlying forms of human and social bonds, such as family, work, education and employment, and help to combat social inequalities, exclusion and poverty.Social cohesion and fair and reliable justice, education, democracy, tolerance and diversity are factors that need to be carefully considered with a view to identifying and better exploiting European comparative advantages at world level and to providing ...[+++]

Sociale cohesie en billijke en betrouwbare justitie, onderwijs, democratie, verdraagzaamheid en diversiteit zijn factoren die zorgvuldig in overweging moeten worden genomen om Europese comparatieve voordelen op wereldniveau te onderkennen en beter te benutten en om het beleid een betere, empirisch onderbouwde ondersteuning te bieden.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
16. Highlights the importance of internships and apprenticeships as part of secondary and higher education curricula for the acquisition of work experience and transversal skills; stresses the importance of mentoring programmes that link students with professionals or young workers and give students access to networks and a clear understanding of the work process; encourages businesses, therefore, to establish lasting links and partnerships with educational establi ...[+++]

16. benadrukt het belang van stages en leerlingplaatsen als onderdeel van de curricula van het secundair en hoger onderwijs voor de verwerving van arbeidservaring en transversale vaardigheden; benadrukt het belang van mentoraatsprogramma's waardoor studenten gekoppeld worden aan beroepsbeoefenaren en jonge werkenden en zij toegang krijgen tot netwerken en een duidelijk inzicht in het werkproces verkrijgen; moedigt bedrijven derhalve aan duurzame samenwerkingsverbanden en partnerschappen aan te gaan met onderwijsinstellingen zodat st ...[+++]


21. Calls on the Member States to eliminate segregation in the field of education and the illicit placement of Roma children in special schools, where relevant, and to create the necessary infrastructure and mechanisms to facilitate access to quality education for all Roma children, to address early school-leaving among Roma pupils, inter alia by involving parents in the education process, to promote Roma children’s access to early childhood education and development services, to provide training for teachers so that they are able to ...[+++]

21. verzoekt de lidstaten een eind te maken aan segregatie en, in voorkomend geval, de illegale plaatsing van Roma-kinderen op speciale scholen, en de noodzakelijke infrastructuur en mechanismen te ontwikkelen om alle Roma-kinderen een kans op toegang tot kwalitatief hoogwaardig onderwijs te geven, te voorkomen dat Roma-leerlingen de school vroegtijdig verlaten (onder andere door de ouders bij het onderwijsproces te betrekken), Roma-kinderen een kleuterschoolplek aan te bieden en toegang tot ontwikkelingsdiensten te waarborgen, opleiding voor leraren te ontwikkelen om hen te leren omgaan met de specifieke potentiële problemen met Roma-le ...[+++]


Research will also address the evolution of key systems that provide underlying forms of human and social bonds, such as family, work, education and employment, and help to combat social inequalities, exclusion and poverty.Social cohesion and fair and reliable justice, education, democracy, tolerance and diversity are factors that need to be carefully considered with a view to identifying and better exploiting European comparative advantages at world level and to providing ...[+++]

Sociale cohesie en billijke en betrouwbare justitie, onderwijs, democratie, verdraagzaamheid en diversiteit zijn factoren die zorgvuldig in overweging moeten worden genomen om Europese comparatieve voordelen op wereldniveau te onderkennen en beter te benutten en om het beleid een betere, empirisch onderbouwde ondersteuning te bieden.


44. Welcomes the country’s current chairmanship of the Decade of Roma Inclusion and hopes this will further inspire progress in integrating Roma in political, social and economic life; welcomes the progress in the integration of Roma in the education system, with increased enrolment in secondary and university education, as well as improved representation of Roma in the civil service; draws attention, however, to the Commission’s conclusion that continued efforts are nec ...[+++]

44. is tevreden over het huidige voorzitterschap van het land van het initiatief "Decennium Roma-integratie" en hoopt dat dit voorzitterschap leidt tot vorderingen bij de integratie van Roma in het politieke, sociale en economische leven; is tevreden over de geboekte vooruitgang met betrekking tot de integratie van Roma in het onderwijssysteem, waarbij steeds meer Roma zich inschrijven in het secundair en universitair onderwijs, en over betere vertegenwoordiging van Roma in overheidsdiensten; wijst er echter op dat de Commissie conc ...[+++]


Expand and improve investment in human capital through: the establishment of efficient lifelong learning strategies, in cooperation with the social partners, according to European commitments, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms for enterprises, the public sector and individuals, identify and programme the measures needed to significantly reduce the number of pupils leaving school early; increased access to initial vocational, secondary and highe ...[+++]

De investeringen in menselijk kapitaal uitbreiden en verbeteren door efficiënte strategieën voor levenslang leren op te stellen in overleg met de sociale partners, overeenkomstig de Europese afspraken, zoals passende stimulansen en mechanismen om de kosten te verdelen tussen de overheidssector, de ondernemingen en de individuele personen, de maatregelen concipiëren en programmeren die nodig zijn om het aantal leerlingen dat de school vroegtijdig verlaat aanzienlijk te verminderen; grotere toegang tot basis-, middelbaar en hoger beroepsonderwijs en tot niet-universitaire beroepsopleiding, bevordering van het ondernemerschap op alle onder ...[+++]


Expand and improve investment in human capital through: the establishment of efficient lifelong learning strategies, in cooperation with the social partners, according to European commitments, including appropriate incentives and cost-sharing mechanisms for enterprises, the public sector and individuals, identification and programming of the measures needed to significantly reduce the number of pupils leaving school early; increased access to initial vocational, secondary and highe ...[+++]

De investeringen in menselijk kapitaal uitbreiden en verbeteren door efficiënte strategieën voor levenslang leren op te stellen in overleg met de sociale partners, overeenkomstig de Europese afspraken, zoals passende stimulansen en mechanismen om de kosten te verdelen tussen de overheidssector , de ondernemingen en de individuele personen, de maatregelen concipiëren en programmeren die nodig zijn om het aantal leerlingen dat de school vroegtijdig verlaat aanzienlijk te verminderen; grotere toegang tot basis-, middelbaar en hoger beroepsonderwijs en tot niet-universitaire beroepsopleiding, bevordering van het ondernemerschap op alle onde ...[+++]


w