Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Carrier spacing
Carrier-frequency separation
Carrier-frequency spacing
Frequency separation
Frequency space
Frequency spacing
Separation between frequencies
Separation between the carrier frequencies
Sub-carrier frequency modulation

Vertaling van "Separation between the carrier frequencies " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
carrier spacing | carrier-frequency separation | carrier-frequency spacing | separation between the carrier frequencies

draaggolffrequentiesplitsing


frequency separation | frequency space | frequency spacing | separation between frequencies

frequentie-interval | frequentieseparatie | scheiding tussen frequenties


sub-carrier frequency modulation | SCFM,this modulated wave is used to modulate the higher frequency carrier wave of the radio circuit,which may employ any system of modulation,e.g.amplitude or frequency modulation [Abbr.]

frequentiemodulatie van een laagfrequente hulpdraaggolf | subdraaggolffrequentiemodulatie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The derivation of the unwanted emissions limit is based on DTT broadcasting using DVB-T2 and a WBB system with a bandwidth of 10 MHz for a centre frequency separation between DTT broadcasting and WBB of 18 MHz (assuming an 8 MHz TV channel, 9 MHz guard band and a WBB system bandwidth of 10 MHz).

De afleiding van de grenswaarde voor ongewenste emissies is gebaseerd op DTT-omroep waarbij gebruik wordt gemaakt van DVB-T2 en een WBB-systeem met een bandbreedte van 10 MHz voor een middenfrequentiescheiding tussen DTT-omroep en WBB van 18 MHz (uitgaande van een 8MHz-tv-kanaal, een 9MHz-beschermingsband en een WBB-systeembandbreedte van 10 MHz).


At what point the carrier must allow the passenger to rerouting via another airline is not clear and has led to many disputes between air carriers and passengers.

Het is onduidelijk op welk punt een luchtvaartmaatschappij herroutering met een andere luchtvaartmaatschappij moet aanbieden; dit heeft al tot veel geschillen tussen luchtvaartmaatschappijen en passagiers geleid.


The Court then goes on to hold that it would be at odds with the objective of protecting customers if that protection were to depend on whether the optional service is provided by an air carrier or by another party which is legally separate from that carrier.

Voorts is het Hof van oordeel dat het in strijd is met het doel van bescherming van de klant, die bescherming te laten afhangen van het antwoord op de vraag of de facultatieve dienst wordt aangeboden door een luchtvaartmaatschappij dan wel door een andere, juridisch zelfstandige vennootschap.


at the time stipulated in advance by the carrier which shall be no more than 60 minutes before the published departure time, unless a shorter period is agreed between the carrier and the passenger; or

op een vooraf door de vervoerder meegedeeld tijdstip, uiterlijk 60 minuten voor de aangekondigde vertrektijd, tenzij de vervoerder en de passagier een kortere termijn zijn overeengekomen, of


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘offset-carrier system’ means a system used in situations where radio coverage cannot be ensured by a single transmitter and receiver combination and where, in order to minimise the interference problems, the signals are offset from the main carrier frequency.

„systeem van frequentieverschuiving” (offset-carrier system): een systeem dat wordt gebruikt in situaties waarin de radiodekking niet kan worden gewaarborgd door één enkele zender-ontvangercombinatie en waarin, teneinde interferentieproblemen tot een minimum te beperken, de signalen worden verschoven ten opzichte van de voornaamste dragerfrequentie.


When, during inspection or maintenance, there is a risk that persons situated under or above the carrier may be crushed between the carrier and any fixed parts, sufficient free space must be provided either by means of physical refuges or by means of mechanical devices blocking the movement of the carrier.

Indien het risico bestaat dat personen die zich tijdens inspectie of onderhoud onder of boven de drager bevinden, geplet kunnen worden tussen de drager en vaste gedeelten, moet voor voldoende vrije ruimte worden gezorgd door middel van veiligheidsruimten of van mechanische inrichtingen die de beweging van de drager blokkeren.


the trading scheme, including the price of allowances, and in conjunction with the general review of the Emissions Trading Scheme, potential impacts on the price of electricity and the competitiveness of the energy sector, including energy-intensive industry; the competitive market between air carriers; the competitive market between different modes of transport; the diversity of situations in the various regions of the Community including islands, the Outermost Regions and Overseas Countries and Territories.

de regeling voor de handel in emissierechten, met inbegrip van de prijs van emissiequota, en in samenhang met de algemene evaluatie van de regeling voor de handel in broeikasgasemissierechten, mogelijke gevolgen voor de elektriciteitsprijs en het concurrentievermogen van de energiesector, waaronder de energie-intensieve industrie; de concurrerende markt van de luchtvaartmaatschappijen; de concurrerende markt van de verschillende wijzen van vervoer; de uiteenlopende situaties in de verschillende regio's van de Gemeenschap, met inbegrip van eilanden, de ultraperifere gebieden en de landen en gebieden overzee.


The Commission considers that, in particular, they should comply with Article 9(2) of Regulation (EEC) No 2408/92 on access for Community to intra-Community air routes[3], which requires inter alia that restrictions must be non-discriminatory on grounds of nationality or identity of air carriers and not unduly distort competition between air carriers. ...[+++]

De Commissie is van oordeel dat ze met name verenigbaar moeten zijn met artikel 9, lid 2, van Verordening (EEG) nr. 2408/92 betreffende de toegang van communautaire luchtvaartmaatschappijen tot intracommunautaire luchtroutes[3], waarin onder meer wordt voorgeschreven dat beperkingen geen discriminatie mogen inhouden op grond van de nationaliteit of identiteit van de luchtvaartmaatschappij en de concurrentie tussen luchtvaartmaatschappijen niet mogen vervalsen.


It should be noted that unlike for alliances between EU carriers, the Commission does not have specific enforcement powers to rule on air transport between the European Union and third countries .

In tegenstelling tot allianties tussen EU-luchtvaartmaatschappijen beschikt de Commissie niet over specifieke handhavingsbevoegdheden om in te grijpen in het luchtvervoer tussen de Europese Unie en derde landen .


It is our duty to ensure a level playing field between the carriers operating in the EU airspace, not only between European airlines in the liberalised market but also compared to the different competitors at the world level». stated Loyola de Palacio, vice-president in charge of Transport and energy.

Het is onze taak ervoor te zorgen dat er een vlak speelveld is voor de luchtvaartmaatschappijen die in het EU-luchtruim vliegen, niet alleen voor de Europese luchtvaartmaatschappijen op de geliberaliseerde markt, maar ook ten opzichte van de verschillende concurrenten op wereldniveau", aldus Loyola de Palacio, vice-voorzitster van de Commissie belast met vervoer en energie".




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Separation between the carrier frequencies' ->

Date index: 2024-05-31
w