Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accident caused by pipe
Attach PEX pipe
Attaching XLPE pipe
Cross-linked polyethylene pipe attachment
Cut PVC pipe
Cut copper gas-line piping
Cut copper pipes to size
Fitting
General-interest services
Individual service pipe
Install PVC piping
Installing PVC pipes
Multiple service pipe
PVC piping installation
Pipe
Pipe connector
Piping
Preparation of copper pipe gas-lines
Prepare copper pipes for use as gas lines
Public-interest services
Service
Service pipe to house
Services of general economic interest
Services of general interest
Services of public interest
Taps
Valve
XLPE pipe attachment

Vertaling van "Service pipe " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
service pipe to house

huisaansluiting | perceelaansluiting






installing PVC pipes | PVC piping installation | cut PVC pipe | install PVC piping

pvc-buizen aanleggen | pvc-buizen installeren | pvc-buizen plaatsen


attaching XLPE pipe | cross-linked polyethylene pipe attachment | attach PEX pipe | XLPE pipe attachment

PEX-buis vastmaken | PEX-leiding bevestigen | PEX-buis bevestigen | PEX-pijp vastmaken


cut copper gas-line piping | preparation of copper pipe gas-lines | cut copper pipes to size | prepare copper pipes for use as gas lines

koperen pijpen klaarmaken voor gebruik als gasleidingen | koperen pijpen voorbereiden voor gebruik als gasleidingen


piping [ pipe | pipe connector | taps | valve | fitting (plumbing)(GEMET) ]

leidingen [ kranen | leiding | verbindingsstuk | verlaat ]




services of general interest [ general-interest services | public-interest services | services of general economic interest | services of public interest ]

dienst van algemeen belang [ dienst van algemeen economisch belang ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
5.3.2. In the event of breakage of any component other than the brakes or the components referred to in point 2.2.1.2.7 of Annex I, or of any other failure of the service braking system the secondary braking system or that part of the service braking system which is not affected by the failure, shall be able to bring the vehicle to a halt in the conditions prescribed for secondary braking, in particular, when the secondary braking system and the service braking system have a common control device and a common transmission; for example, when the braking effect is dependent on the operation of the proper operation of the power transmissio ...[+++]

5.3.2. Een breuk in een ander onderdeel dan de remmen of de onderdelen, bedoeld in punt 2.2.1.2.7 van bijlage I, of enigerlei andere storing in het bedrijfsremsysteem mag er niet de oorzaak van zijn dat het hulpremsysteem, of het gedeelte van het bedrijfsremsysteem dat niet door de storing wordt getroffen, het voertuig niet tot stilstand kan brengen overeenkomstig de voorwaarden die gelden voor het hulpremsysteem, met name wanneer het hulpremsysteem en het bedrijfsremsysteem een gemeenschappelijk bedieningsorgaan en een gemeenschappelijke overbrenging hebben; bijvoorbeeld wanneer de remwerking afhankelijk is van de goede werking van de krachtoverbrenging (omzetter, hydraulische pompen ...[+++]


2.5. In the case of tractors having a pneumatic control line for towed vehicles, in addition to the requirements of point 1.1, the response time shall be measured at the extremity of a pipe 2,5 m long with an internal diameter of 13 mm which shall be joined to the coupling head of the control line of the service braking system.

2.5. In het geval van trekkers met een pneumatische bedieningsleiding voor getrokken voertuigen moet naast de voorschriften van punt 1.1 de responsietijd worden gemeten aan het uiteinde van een 2,5 m lange pijp met een binnendiameter van 13 mm die is aangesloten op de koppelingskop van de bedieningsleiding van het bedrijfsremsysteem.


Existing service stations may need to adapt existing infrastructure and it is preferable to install vapour recovery equipment when they undergo major refurbishment of the fuelling system (that is to say, significant alteration or renewal of the station infrastructure, particularly tanks and pipes), since this significantly reduces the cost of the necessary adaptations.

Bestaande benzinestations moeten de bestaande infrastructuur waarschijnlijk aanpassen, en het is beter dat zij dampterugwinningsapparatuur installeren wanneer hun brandstofsysteem uitgebreid wordt gerenoveerd (d.w.z. wanneer de infrastructuur van het station, en met name de tanks en de leidingen, sterk wordt gewijzigd of vernieuwd), aangezien de kosten voor de noodzakelijke aanpassingen hierdoor aanzienlijk worden gedrukt.


Europe will become more dependent on Russian gas and oil, while the Russians, for their part, are in need of solvent customers since they will not be able to pipe their gas to Asia until 2012, when the Asian gas pipeline currently under construction is likely to be put into service.

Europa zal steeds afhankelijker worden van de olie en het gas uit Rusland, terwijl de Russen van hun kant solvabele klanten nodig hebben. Voor 2012 kunnen ze hun gas niet aan Azië kwijt, want dan is de gaspijplijn naar Azië die op dit moment wordt aangelegd waarschijnlijk pas klaar.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
It is seeking to support those who lose work as a consequence of companies escaping from the tight reins of the EU. Instead of abolishing directives, opening up the market for services and labour and cutting taxes, we are currying favour with the citizens with a pipe dream of short-term social gain.

In plaats van dat we richtlijnen afschaffen, de diensten- en arbeidsmarkt liberaliseren en de belastingen verlagen, kopen we de gunst van de burger met een illusie in de vorm van kortstondige sociale voordelen.


The implementation of one energy efficiency improvement measure, e.g. hot water tank and pipe insulation in a building, or another measure with equivalent effect, may have future multiplier effects in the market, meaning that the market will implement a measure automatically without any further involvement from the authorities or agencies referred to in Article 4(4) or any private-sector energy services provider.

De toepassing van een maatregel ter verbetering van de energie-efficiëntie, bv. warmwaterketel en isolatie van de leidingen in een gebouw, of een andere maatregel met een vergelijkbaar effect, kan in de toekomst leiden tot multiplicatoreffecten op de markt, wat betekent dat de markt een maatregel automatisch zal uitvoeren zonder inmenging van de instanties of agentschappen bedoeld in artikel 4, lid 4, of een leverancier van energiediensten uit de private sector.


The implementation of one energy efficiency improvement measure, e.g. hot water tank and pipe insulation in a building, or another measure with equivalent effect, may have future multiplier effects in the market, meaning that the market will implement a measure automatically without any further involvement from the authorities or agencies referred to in Article 4(4) or any private-sector energy services provider.

De toepassing van een maatregel ter verbetering van de energie-efficiëntie, bv. warmwaterketel en isolatie van de leidingen in een gebouw, of een andere maatregel met een vergelijkbaar effect, kan in de toekomst leiden tot multiplicatoreffecten op de markt, wat betekent dat de markt een maatregel automatisch zal uitvoeren zonder inmenging van de instanties of agentschappen bedoeld in artikel 4, lid 4, of een leverancier van energiediensten uit de private sector.


The implementation of one energy efficiency improvement measure, e.g. hot water tank and pipe insulation in a building, or another measure with equivalent effect, may have future multiplier effects in the market, meaning that the market will implement a measure automatically without any further involvement from the authorities or agencies referred to in Article 4(4) or any private -sector energy services provider.

De toepassing van een maatregel ter verbetering van de energie-efficiëntie, bv. warmwaterketel en isolatie van de leidingen in een gebouw, of een andere maatregel met een vergelijkbaar effect, kan in de toekomst leiden tot multiplicatoreffecten op de markt, wat betekent dat de markt een maatregel automatisch zal uitvoeren zonder inmenging van de instanties of agentschappen bedoeld in artikel 4, lid 4 , of een particuliere leverancier van energiediensten.


IVTAX PACKAGE PAGEREF _Toc497114416 \h IV?VAT ON E-COMMERCE PAGEREF _Toc497114417 \h VECONOMIC QUESTIONS PAGEREF _Toc497114418 \h V?EMPLOYMENT PACKAGE PAGEREF _Toc497114419 \h V?REFORM OF DEDUCTION AND BENEFIT SYSTEMS TO PROMOTE EMPLOYMENT PAGEREF _Toc497114420 \h VI?ENVIRONMENT AND GROWTH PAGEREF _Toc497114421 \h VI?PREPARATION FOR THE MINISTERIAL MEETING OF THE G20 (Montreal, 24-25 October 2000) PAGEREF _Toc497114422 \h VIFINANCIAL SERVICES PAGEREF _Toc497114423 \h VI?1st DIRECTIVE ON UCITS PAGEREF _Toc497114424 \h VIITEMS APPROVED WITHOUT DEBATEECOFIN PAGEREF _Toc497114425 \h VII--VAT * PAGEREF _Toc497114426 \h VIIEXTERNAL RELATIONS PAGEREF _Toc497114427 \h VIII--ASEM Summit PAGEREF _Toc497114428 \h VIII--Relations with CCEEs autonomous ...[+++]

IV?BELASTINGPAKKET PAGEREF _Toc497203976 \h IV?BTW OP ELEKTRONISCHE HANDEL PAGEREF _Toc497203977 \h VECONOMISCHE VRAAGSTUKKEN PAGEREF _Toc497203978 \h V?WERKGELEGENHEIDSPAKKET PAGEREF _Toc497203979 \h V?HERVORMING VAN HET SYSTEEM VAN HEFFINGEN EN UITKERINGEN TER BEVORDERING VAN DE WERKGELEGENHEID PAGEREF _Toc497203980 \h VI?MILIEU EN GROEI PAGEREF _Toc497203981 \h VI?VOORBEREIDING VAN DE MINISTERIËLE BIJEENKOMST VAN DE G20 (Montreal, 24-25 oktober 2000) PAGEREF _Toc497203982 \h VIFINANCIËLE DIENSTEN PAGEREF _Toc497203983 \h VII?EERSTE RICHTLIJN BETREFFENDE DE ICBE'S PAGEREF _Toc497203984 \h VIIZONDER DEBAT AANGENOMEN PUNTENECOFIN PAGEREF _Toc497203985 \h VIII--BTW * PAGEREF _Toc497203986 \h VIIIEXTERNE BETREKKINGEN PAGEREF _Toc497203987 \h ...[+++]


2.5. In the case of motor vehicles having a brake coupling for trailers, in addition to the requirements of point 1.1 the reaction time shall be measured at the extremity of a pipe 2,5 m long with an internal diameter of 13 mm which shall be joined to the coupling head of the control line of the service braking system.

2.5. Bij motorvoertuigen die van een remverbinding voor aanhangwagens zijn voorzien, moet, naast het bepaalde in punt 1.1, de reactietijd worden gemeten aan het einde van een slang met een lengte van ongeveer 2,5 m en een inwendige diameter van 13 mm, welke op de koppelingskop van de bedieningsleiding van het bedrijfsremsysteem van het motorvoertuig is aangesloten.


w