Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Capitulum
Contagious pustular stomatitis
EBIC
European Business and Innovation Centre
European Observatory for SMEs
Fulfilling small vessel administrative duties
Goat plague
Kata
Microstate
Ovine rinderpest
PPR
Peform small vessel administrative duties
Perform administrative duties on a small vessel
Performing administrative duties on a small vessel
Pest of sheep and goats
Pest of small ruminants
Peste des petits ruminants
Plague of small ruminants
Pneumoenteritis complex
Pseudorinderpest of small ruminants
SMEs
SMI
SMUs
Sheep and goat plague
Small and medium industries
Small and medium-sized businesses
Small and medium-sized enterprises
Small and medium-sized industries
Small and medium-sized undertakings
Small cap
Small cap stock
Small countries
Small fetal head circumference
Small head
Small head
Small nations
Small state
Small states and territories
Small stock plague
Small-capitalisation share
Small-capitalisation stock
Stomatitis-pneumoenteritis syndrome

Vertaling van "Small head " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


This syndrome has characteristics of X-linked intellectual deficit and mild variable manifestations, including short stature, small head circumference, sloping forehead, hearing loss, abnormally shaped ears, and small testes. It has been described in

intellectuele achterstand, X-gebonden, Abidi-type




Small fetal head circumference

kleine foetale hoofdomtrek


small and medium-sized enterprises [ EBIC | European Business and Innovation Centre | European Observatory for SMEs | small and medium-sized businesses | small and medium-sized undertakings | SMEs | SMUs ]

kleine en middelgrote onderneming [ E.G.-BIC | EBIC | Europees bedrijfsinnovatiecentrum | Europee warnemingspost voor het MKB | KMO | midden- en kleinbedrijf ]


small state [ microstate | small countries | small nations | small states and territories ]

kleine staat [ kleine natie | klein land | micronatie | microstaat ]


small cap stock | small-capitalisation share | small-capitalisation stock | small cap [Abbr.]

kleine kapitalisatie | small cap


small and medium industries [ small and medium-sized industries | SMI ]

kleine en middelgrote industriële ondernemingen [ KMIO ]


contagious pustular stomatitis | goat plague | Kata | ovine rinderpest | pest of sheep and goats | pest of small ruminants | peste des petits ruminants | plague of small ruminants | pneumoenteritis complex | pseudorinderpest of small ruminants | sheep and goat plague | small stock plague | stomatitis-pneumoenteritis syndrome | PPR [Abbr.]

pest bij kleine herkauwers | ziekte van kleine herkauwers


perform administrative duties on a small vessel | performing administrative duties on a small vessel | fulfilling small vessel administrative duties | peform small vessel administrative duties

administratieve taken voor kleine vaartuigen uitvoeren
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Other information: (a) Has acted on behalf of and provided financial, material and logistical support to Al-Qaida and the Libyan Islamic Fighting Group, including provision of electrical parts used in explosives, computers, GPS devices and military equipment (b) Trained by Al-Qaida in small arms and explosives in South Asia and fought with Al-Qaida in Afghanistan (c) Arrested in the United Arab Emirates (UAE) in January 2007 on charges of being a member of Al-Qaida and the Libyan Islamic Fighting Group (d) Following his conviction in the United Arab Emirates in late 2007,he was transferred to Bahrain in early 2008 to serve out the remain ...[+++]

Overige informatie: a) heeft gehandeld namens en financiële, materiële en logistieke steun verleend aan Al Qa‘ida en de “Libyan Islamic Fighting Group”, met inbegrip van de verstrekking van elektrische onderdelen voor explosieven, computers, GPS-apparatuur en militaire uitrusting; b) is in Zuid-Azië door Al Qa'ida opgeleid voor het gebruik van kleine wapens en explosieven en heeft gevochten met Al Qa'ida in Afghanistan; c) in januari 2007 gearresteerd in de Verenigde Arabische Emiraten op beschuldiging van lidmaatschap van Al Qa‘ida en de “Libyan Islamic Fighting Group”; d) na zijn veroordeling in de Verenigde Arabische Emiraten eind ...[+++]


This paper focuses on a small number of specific issues which have a European dimension and which, if strongly supported by the Heads of State and Government, have the potential to produce very significant benefits (in a relatively short time-scale).

In deze nota wordt nader ingegaan op een klein aantal specifieke aangelegenheden met een Europese dimensie die, met de krachtige steun van de staatshoofden en regeringsleiders, (op relatief korte termijn) zeer significante baten kunnen voortbrengen.


1. Notes that the existence of small headings, such as Heading 3b in the current MFF, hampers the reallocation of funds between programmes; urges that small headings and sub-headings be reviewed in the next MFF;

1. merkt op dat de aanwezigheid van kleine rubrieken, zoals subrubriek 3b, in het huidige MFK een belemmering vormt voor de herverdeling van middelen tussen programma's; dringt erop aan dat kleine rubrieken en subrubrieken in het volgende MFK worden herzien;


The people of Europe will look to the Heads of State or Government in the next week and will expect an answer from them, an answer to the questions, ‘How do we get through this crisis, how do we retain our prosperity, how do we retain our jobs, how do we retain our security?’ 23 million small and medium-sized enterprises in Europe will also look to Brussels and await the reply from the Heads of State or Government.

De ogen van de burgers van Europa zullen de komende week zijn gericht op de staatshoofden en regeringsleiders, van wie ze een antwoord verwachten, een antwoord op de vraag: hoe kunnen we de crisis doorstaan?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
18. Takes note of the Commission's latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission's proposal to use the small margins left available under these two headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by back-loading existing multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new poli ...[+++]

18. neemt kennis van de meest recente aanpassing door de Commissie van de financiële programmering 2007-2013; neemt kennis van de geringe en soms nog verder afnemende marges onder de rubrieken 1a en 3 en kant zich volledig tegen het voorstel van de Commissie om de kleine onder beide rubrieken resterende marges te gebruiken voor nieuwe initiatieven; is zeer bezorgd dat er voornamelijk bijkomende marges zullen worden gecreëerd door middel van backloading van bestaande meerjarenprogramma's; is van mening dat deze kleine marges de mogelijkheid om doeltreffend in te spelen op dringende of nieuwe beleidsprioriteiten limiteren; verzoekt de ...[+++]


18. Takes note of the Commission's latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission's proposal to use the small margins left available under these two headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by back-loading existing multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new poli ...[+++]

18. neemt kennis van de meest recente aanpassing door de Commissie van de financiële programmering 2007-2013; neemt kennis van de geringe en soms nog verder afnemende marges onder de rubrieken 1a en 3 en kant zich volledig tegen het voorstel van de Commissie om de kleine onder beide rubrieken resterende marges te gebruiken voor nieuwe initiatieven; is zeer bezorgd dat er voornamelijk bijkomende marges zullen worden gecreëerd door middel van backloading van bestaande meerjarenprogramma's; is van mening dat deze kleine marges de mogelijkheid om doeltreffend in te spelen op dringende of nieuwe beleidsprioriteiten limiteren; verzoekt de ...[+++]


18. Takes note of the Commission’s latest update of the financial programming 2007-2013; notes the limited, and in some cases decreasing, margins left under headings 1a and 3 and strongly opposes the Commission’s proposal to use the small margins left available under these two headings for new initiatives; expresses its strong concern that additional margins would be created mainly by backloading existing multiannual programmes; considers that the small margins limit the possibility of addressing efficiently any urgent or new polit ...[+++]

18. neemt kennis van de meest recente aanpassing van het financieel programma 2007-2013; neemt kennis van de geringe en soms nog verder afnemende marges onder de rubrieken 1a en 3 en kant zich volledig tegen het voorstel van de Commissie om de kleine onder beide rubrieken resterende marges te gebruiken voor nieuwe initiatieven; is zeer bezorgd dat er voornamelijk bijkomende marges zullen worden gecreëerd door middel van backloading van bestaande meerjarenprogramma's; is van mening dat deze kleine marges de mogelijkheid om doeltreffend in te spelen op dringende of nieuwe beleidsprioriteiten limiteren; verzoekt de Commissie tijdens de ...[+++]


The Heads of State or Government and the European Commission acknowledge the dynamic capacity of small enterprises, particularly when it comes to providing new services, creating jobs and fostering social and regional development.

De staatshoofden en regeringsleiders en de Europese Commissie erkennen de dynamiek van kleine bedrijven, met name als het gaat om het verlenen van nieuwe diensten, het scheppen van banen en sociale en regionale ontwikkeling.


In order to stimulate entrepreneurship and improve the business environment for small enterprises, the Heads of State or Government and the European Commission have decided to work on ten routes of action, i.e.:

Om het ondernemerschap te bevorderen en het klimaat voor kleine bedrijven te verbeteren besluiten de staatshoofden en regeringsleiders en de Europese Commissie te zullen optreden in overeenstemming met tien actielijnen, namelijk:


This is why emphasis was placed on the need to facilitate the development of small enterprises by the Heads of State or Government and the European Commission at the European Council in Feira (Portugal) on 19 and 20 June 2000.

Daarom hebben de staatshoofden en regeringsleiders en de Europese Commissie tijdens de Europese Raad van Feira (Portugal) op 19 en 20 juni 2000 benadrukt dat de ontwikkeling van kleine bedrijven moet worden bevorderd.


w