Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Community development
Consultant social worker
General social services
General social work
Higher education social work teacher
Medical social work
Perform street intervention in social-work
Perform street interventions in social work
Perform street-intervention in social-work
Social case work
Social service
Social work
Social work academic
Social work educator
Social work lector
Social work lecturer
Social work trainer
Specific academic or work inhibition
University social work and social policy lecturer

Traduction de «Social work academic » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
social work academic | social work trainer | consultant social worker | social work educator

consulent maatschappelijk werk | consulente maatschappelijk werk


Social work/counseling surveillance

surveillance van maatschappelijk werk/counselen


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

docent maatschappelijk werk hoger onderwijs | lector sociaal werk | docent sociaal werk hoger onderwijs | lector maatschappelijk werk


perform street interventions in social work | perform street-intervention in social-work | perform street intervention in social-work | perform street interventions in social work

interventies op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij sociaal werk | interventies op straat uitvoeren bij sociaal werk | tussenkomsten op straat uitvoeren bij maatschappelijk werk






general social services | general social work

algemeen maatschappelijk werk | AMW [Abbr.]


community development | social service | social work

buurtwerk


Specific academic or work inhibition

specifieke leerremming of werkremming


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(a) fully build on and complete the work carried out by the TAXE special committee in particular to address unresolved issues highlighted in its abovementioned resolution of 25 November 2015 , to access relevant documents for its work, including the minutes of meetings of the Code of Conduct Group, and to make the necessary contacts and hold hearings with international, European and national institutions and fora, the national parliaments and governments of the Member States and third countries, as well as representatives of the academic community, business ...[+++]

(a) volledig dient voort te bouwen op de werkzaamheden van de Bijzondere Commissie TAXE en deze dient aan te vullen, met name om onopgeloste dossiers als genoemd in de bovengenoemde resolutie van 25 november 2015 aan te pakken, om toegang te krijgen tot de relevante documenten voor haar werkzaamheden, inclusief de notulen van de vergaderingen van de Groep gedragscode, en om de nodige contacten te leggen en hoorzittingen te houden met internationale, Europese en nationale instellingen en fora, de nationale parlementen en regeringen van de lidstaten en derdelanden, alsmede vertegenwoordigers van de ...[+++]


fully build on and complete the work carried out by the TAXE 1 special committee in particular to address unresolved issues highlighted in its abovementioned resolution of 25 November 2015, to access relevant documents for its work, including the minutes of meetings of the Code of Conduct Group, and to make the necessary contacts and hold hearings with international, European and national institutions and fora, the national parliaments and governments of the Member States and third countries, as well as representatives of the academic community, business ...[+++]

volledig dient voort te bouwen op de werkzaamheden van de Bijzondere Commissie TAXE 1 en deze dient aan te vullen, met name om onopgeloste dossiers als genoemd in de bovengenoemde resolutie van 25 november 2015 aan te pakken, om toegang te krijgen tot de relevante documenten voor haar werkzaamheden, inclusief de notulen van de vergaderingen van de Groep gedragscode, en om de nodige contacten te leggen en hoorzittingen te houden met internationale, Europese en nationale instellingen en fora, de nationale parlementen en regeringen van de lidstaten en derde landen, alsmede vertegenwoordigers van de academische ...[+++]


11. Calls on the European Union and its Member States to ensure, not least through the work of public broadcasting organisations, that appropriate information is provided about the history and culture of Europe and its institutions and about Community programmes in the academic, social and economic fields, in order to open up access to the opportunities which the EU offers;

11. verzoekt de Europese Unie en haar lidstaten er met name via de activiteit van openbare omroeporganisaties voor te zorgen dat adequate informatie wordt verstrekt over de geschiedenis en cultuur van Europa en haar instellingen en over de communautaire programma's op academisch, sociaal en economisch gebied, om de toegang tot de mogelijkheden die de EU biedt, te verruimen;


26. Notes that all children have equal dignity from the point of view of learning and have the right to a basic education; stresses therefore that pupils’ personal situations, e.g. gender, family circumstances, minority or migrant background, a disability and their own learning difficulties (e.g. dyslexia, dysgraphia and dyscalculia) must be taken into account and that these pupils must be given targeted encouragement and educational assistance adapted to their specific needs from the outset, in order to avoid the reproduction of social exclusion and the risk of poverty by enhancing their chances for entering the labour market; stresse ...[+++]

26. merkt op dat alle kinderen een gelijke waardigheid hebben als het gaat om leren en dat alle kinderen recht hebben op basisonderwijs; benadrukt daarom dat rekening gehouden moet worden met persoonlijke omstandigheden van leerlingen zoals bijvoorbeeld het geslacht, de gezinssituatie, het behoren tot een minderheid of het hebben van een migrantenachtergrond, handicap of leerproblemen (dyslexie, dysgrafie of dyscalculie), en is van mening dat deze leerlingen van begin af aan gericht benaderd moeten worden en onderwijsbegeleiding op maat moeten krijgen om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten, teneinde te voorkomen dat zij sociaal uitgesloten blijven ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(10a) As regards academic and vocational qualifications standing outside the 'regulated professions' regime and therefore not covered by the provisions of this Directive, Member States, the social partners and other actors should be encouraged, with the ongoing support of the European Commission, to further develop their voluntary cooperation measures and to work within the subsidiarity principle to effect a more bottom-up approach ...[+++]

(10 bis) Ten aanzien van de academische en beroepskwalificaties die buiten de regeling betreffende de "reguliere professies" vallen en die derhalve niet onder de bepalingen van deze richtlijn vallen, dienen de lidstaten, de sociale partners en andere betrokkenen met de voortdurende steun van de Europese Commissie te worden aangemoedigd hun vrijwillige samenwerkingsmaatregelen verder te ontwikkelen en in het kader van het subsidiari ...[+++]


The main objective of this Green Paper is to extend this consultation process to a wider audience, including, i.a., practitioners, such as judges, prosecutors and defence lawyers, people working in the social and probation services, pre-detention establishments and prisons, professional organisations, academic circles, relevant NGOs and public authorities.

Het hoofddoel van dit groenboek is een ruimer publiek bij het raadplegingsproces te betrekken, zoals onder meer beroepsbeoefenaren (rechters, procureurs en advocaten), personen werkzaam in de sociale diensten en de reclassering, instellingen voor voorarrest en gevangenissen, beroepsorganisaties, academici, relevante NGO's en openbare instanties.


The main objective of this Green Paper is to extend this consultation process to a wider audience, including, i.a., practitioners, such as judges, prosecutors and defence lawyers, people working in the social and probation services, pre-detention establishments and prisons, professional organisations, academic circles, relevant NGOs and public authorities.

Het hoofddoel van dit groenboek is een ruimer publiek bij het raadplegingsproces te betrekken, zoals onder meer beroepsbeoefenaren (rechters, procureurs en advocaten), personen werkzaam in de sociale diensten en de reclassering, instellingen voor voorarrest en gevangenissen, beroepsorganisaties, academici, relevante NGO's en openbare instanties.


It will facilitate interaction between the working parties within the Commission and the contributions from outside actors such as regional and local correspondents, social partners and others involved in the civil society, academics and the general public.

Het zal de interactie tussen de interne werkgroepen van de Commissie vergemakkelijken en de bijdragen stimuleren van externe actoren zoals regionale en lokale verantwoordelijken, sociale partners en andere hoofdrolspelers binnen de burgerlijke samenleving, specialisten op academisch niveau en gewone burgers.


w