Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
Education for special needs
Headteacher of special educational needs school
Provision of special educational needs nursery
SEN
SEN coordinator
SEN officer
SNE
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special education coordinator
Special education needs
Special educational needs
Special educational needs coordinator
Special educational needs head teacher
Special educational needs headmaster
Special educational needs headteacher
Special educational needs teacher
Special needs
Special needs education
Special needs educator
Special teaching
Special-needs education
Teacher in special education needs
Teacher of special educational needs

Traduction de «Special educational needs coordinator » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
SEN officer | special education coordinator | SEN coordinator | special educational needs coordinator

coördinatrice buitengewoon onderwijs | coördinatrice speciaal onderwijs | coördinator bijzonder onderwijs | coördinator speciaal onderwijs


special needs educator | teacher of special educational needs | special educational needs teacher | teacher in special education needs

lerares buitengewoon onderwijs | onderwijsgevende buitengewoon onderwijs | leerkracht bijzonder onderwijs | leraar speciaal onderwijs


headteacher of special educational needs school | special educational needs headteacher | special educational needs head teacher | special educational needs headmaster

directrice buitengewoon onderwijs | schoolleidster speciaal onderwijs | directeur buitengewoon onderwijs | directeur speciaal onderwijs


special education needs | special educational needs | special needs | SEN [Abbr.]

speciale onderwijsbehoeften


Provision of special educational needs nursery

bieden van voorschool voor speciale onderwijsbehoeften


education for special needs | special education | special needs education | SNE [Abbr.]

buitengewoon onderwijs | onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


European Agency for Development in Special Needs Education | European Agency for Special Needs and Inclusive Education

Europees Agentschap Ontwikkeling van onderwijs voor leerlingen met specifieke behoeften
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission financed a study on “Special educational needs in Europe, the teaching and learning of languages” (I.5.1), which concluded that there was no evidence for excluding special needs students from learning languages, and pointed out that learning languages went beyond communicative performance and enhanced personal and educational development, also encompassing European citizenship values.

De Commissie heeft een onderzoek gefinancierd naar ‘Speciale onderwijsbehoeften in Europa, het onderwijzen en leren van talen’ (I.5.1), dat concludeerde dat er geen enkele reden is om leerlingen met bijzondere behoeften uit te sluiten van het leren van talen, en dat erop wees dat het leren van talen zich niet beperkt tot het verwerven van communicatieve vaardigheden, maar ook bijdraagt tot een betere persoonlijke en educatieve ontwikkeling omdat het ook de waarden van het Europees burgerschap omvat.


The specific evaluations relate to the participation in the SOCRATES programme of people with special education needs (European Agency for Special Needs, Copenhagen), the impact of Erasmus in engineering (Sociedade portuguesa de inovaçao, Porto) and the results of the Comenius 1 and Lingua E actions (Deloitte and Touche, Brussels).

De specifieke evaluaties betreffen de deelname aan het Socrates-programma van personen met specifieke onderwijsbehoeften (European Agency for special needs, Kopenhagen), de uitwerking van Erasmus op het gebied van engineering (Sociedade portuguesa de inovaçao, Porto) en de resultaten van actie 1 van Comenius en actie E van Lingua (Deloitte and Touche, Brussel).


The Commission Communication on Competences for the 21st Century: An Agenda for European Cooperation on Schools draws attention to the need for special attention to be paid to disadvantaged children and those with special educational needs.

In haar mededeling "Verbetering van competenties voor de 21ste eeuw: een agenda voor Europese samenwerking op schoolgebied" wijst de Commissie erop dat kansarme kinderen en kinderen met bijzondere onderwijsbehoeften extra aandacht moeten krijgen.


The report, "Education and Disability/Special Needs - policies and practices in education, training and employment for students with disabilities and special educational needs in the EU", was compiled for the European Commission by the independent network of experts in social sciences of education and training (NESSE).

Het rapport, met de Engelstalige titel "Education and Disability/Special Needs - policies and practices in education, training and employment for students with disabilities and special educational needs in the EU" is op verzoek van de Europese Commissie opgesteld door het onafhankelijke netwerk van sociale wetenschappers inzake onderwijs en opleiding (NESSE).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
While learners with profound impairments may be difficult to include in mainstream learning environments or may be better served in separate settings, there is growing evidence that a very large number of learners with disabilities/special educational needs can be integrated into mainstream education and that quality inclusive education is good education for all learners;

Leerlingen met ernstige beperkingen zijn wellicht moeilijk op te nemen in een gewone leeromgeving en gedijen mogelijk beter in een aparte omgeving, maar er zijn steeds meer aanwijzingen dat een zeer groot aantal leerlingen met een handicap/speciale onderwijsbehoeften in het gewone onderwijs kan worden geïntegreerd en dat op integratie gericht onderwijs van hoge kwaliteit goed is voor alle leerlingen.


In addition, young people with special educational needs are overrepresented among early leavers from education and training.

Ook jongeren met speciale onderwijsbehoeften zijn oververtegenwoordigd onder de jongeren die onderwijs en opleiding voortijdig afbreken.


Minister for Secondary Education and Special Education Needs (French Community)

minister van Secundair en Bijzonder Onderwijs (Franse Gemeenschap)


(g) activities concerning the training and development of staff involved in the education of pupils at risk and of pupils with special educational needs.

g) activiteiten betreffende de opleiding en ontwikkeling van het personeel dat betrokken is bij het onderwijs aan leerlingen in een risicosituatie en leerlingen met speciale onderwijsbehoeften.


Special measures are needed to identify and support pupils with special educational needs.

Er moeten speciale maatregelen worden genomen om leerlingen met speciale leerbehoeften te identificeren en te steunen.


High quality early childhood education and care is acknowledged to be beneficial for all children, but particularly for those with a socio-economically disadvantaged, migrant or Roma background, or with special educational needs.

Opvang en onderwijs van hoge kwaliteit voor jonge kinderen wordt beschouwd als een zaak die ten goede komt aan alle kinderen, maar speciaal aan kinderen uit een sociaaleconomisch kansarme omgeving, aan migranten- en Romakinderen, en aan kinderen met speciale onderwijsbehoeften.


w