Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Positive-ignition engine
SI engine
Spark-ignition engine
Spark-ignition reciprocating piston engine
Stationary spark ignition IC engine

Traduction de «Stationary spark ignition IC engine » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
stationary spark ignition IC engine

stationaire IV-motor met elektrische ontsteking


spark-ignition reciprocating internal combustion piston engine | spark-ignition reciprocating piston engine

zuigermotor met vonkontsteking


positive-ignition engine | spark-ignition engine | SI engine [Abbr.]

explosiomotor met ontsteking door een elektrische vonk | motor met bougie-ontsteking | motor met elektrische ontsteking
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Manufacturers must comply with the directive’s requirements by 18 January 2017, while small and medium-sized enterprises that manufacture some smaller outboard spark-ignition propulsion engines have until 18 January 2020.

Fabrikanten moeten tegen 18 januari 2017 voldoen aan de vereisten van de richtlijn, terwijl kleine en middelgrote ondernemingen die bepaalde kleinere buitenboordvoortstuwingsmotoren met vonkontsteking fabriceren tot 18 januari 2020 de tijd hebben.


‘SI engine’ means an engine that works on the spark-ignition (‘SI’) principle.

14) „SI-motor”: een motor die werkt volgens het principe van elektrische ontsteking.


Recital 5 of the Directive envisages that the scope of the Directive should eventually be extended to include petrol (spark ignition) engines.

Volgens overweging 5 van de richtlijn moet het toepassingsgebied van de richtlijn uiteindelijk tot benzinemotoren (vonkontsteking) worden uitgebreid.


This corrects a mistake in DR 20, which will be withdrawn, the intention remaining the same: Except for SI (spark ignition petrol) engines covered by the special provision laid down in Article 58.2, engine manufacturers of other engine types will be able to comply with the Directive from the end of 2014, so this AM proposes that this is clarified in the Directive.

Correctie van een fout in am. 30 in het ontwerpverslag, dat zal worden ingetrokken, maar de bedoeling blijft dezelfde. Behalve voor benzinemotoren met vonkontsteking, die onder de speciale bepalingen van artikel 58, lid 2, vallen, geldt voor de fabrikanten van andere typen motoren dat ze vanaf eind 2014 aan deze richtlijn kunnen voldoen, en in dit amendement wordt voorgesteld dat dit duidelijk in de richtlijn wordt vermeld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Table 3: Exhaust emission limits for spark ignition (SI) engines

Tabel 3: Grenswaarden voor uitlaatemissies van motoren met vonkontsteking


(51) In order to facilitate the application of this Directive by small and medium-sized manufacturers of outboard spark-ignition propulsion engines with power equal to or less than 15 kW and to allow them to adapt to the new requirements, it is appropriate to provide for a specific transitional period for those manufacturers.

Om de toepassing van deze richtlijn door kleine en middelgrote fabrikanten van buitenboordvoorstuwingsmotoren met vonkontsteking met een vermogen van 15 kW of minder te vergemakkelijken en hen in staat te stellen zich aan de nieuwe voorschriften aan te passen, dient voor deze fabrikanten een specifieke overgangsperiodete worden ingesteld.


Electrical ignition or starting equipment of a kind used for spark-ignition or compression-ignition internal combustion engines (for example, ignition magnetos, magneto-dynamos, ignition coils, sparking plugs and glow plugs, starter motors); generators (for example, dynamos, alternators) and cut-outs of a kind used in conjunction with such engines; parts thereof

Elektrische ontstekings- en starttoestellen voor vonkontstekings- en zelfontstekingsmotoren (bijvoorbeeld magneto's, dynamo-magneto's, ontstekingsspoelen, ontstekings- en gloeibougies, startmotoren); generatoren (bijvoorbeeld dynamo's, alternatoren) en automatische schakelaars die bij deze motoren worden gebruikt, en de onderdelen daarvan


(2) Originally, Directive 94/25/EC covered only recreational craft of a minimum hull length of 2,5 m and a maximum length of 24 m. Directive 2003/44/EC of the Council and the European Parliament of 16 June 2003 amending Directive 94/25/EC extended the scope of Directive 94/25/EC to include personal watercraft, and integrated environmental protection requirements into the amended Directive by adopting exhaust emission limits (CO, HC, NOx and particulates) and noise limits levels for propulsion engines, for both compression-ignition engines and spark-ignition engines ...[+++]

(2) Aanvankelijk vielen alleen pleziervaartuigen met een minimale romplengte van 2,5m en een maximale lengte van 24m onder het toepassingsgebied van Richtlijn 94/25/EG. Bij Richtlijn 2003/44/EG van het Europees Parlement en de Raad van 16 juni 2003 tot wijziging van Richtlijn 94/25/EG is het toepassingsgebied van Richtlijn 94/25/EG uitgebreid tot waterscooters en zijn in de gewijzigde richtlijn milieubeschermingseisen opgenomen door de vaststelling van grenswaarden voor uitlaatemissies (CO, HC, NOx en fijnstof) en het geluid van voortstuwingsmotoren, voor zowel met compressieontsteking als met vonkontsteking.


It is used as a fuel for land based spark ignition engines.

Motorbenzine wordt gebruikt als brandstof voor vonkontstekingsmotoren in landvoertuigen.


(10) A two-step approach is used in Directive 97/68/EC for compression ignition engines as well as in the US regulations on spark ignition engines.

(10) Zowel in Richtlijn 97/68/EG betreffende motoren met compressieontsteking als in de Amerikaanse regelgeving betreffende motoren met elektrische ontsteking wordt een aanpak in twee stappen gevolgd.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Stationary spark ignition IC engine' ->

Date index: 2024-04-03
w