L. considering the significant influence of the social environment, family attitudes, peers, role models and teachers, as well as of centr
es for tutoring and advice on course choice, on the sel
ection of students‘ study areas and changing gender stereotypes, and given that teachers as agents of social change, by their attitudes and teaching practices, are essential to the promotion of gender equality, diversity and mutual understanding and respect; also considering that schoolteachers can reach out to parents and raise their awarenes
...[+++]s on gender equality and their children’s potential; L. overwegende dat de houding van de sociale omgeving, het gezin, vrienden, rolmodellen,
leerkrachten en de centra voor studiebegeleiding en studiekeuze van grote invloed zijn op de studiekeuze van leerlingen en het doorbreken van genderstereotypen en overwegende dat leerkrachten, als motor achter maatschappelijke verandering, via hun opvattingen en werkwijze, een essentiële rol spelen in het bevorderen van de gelijkheid van mannen en vrouwen, diversiteit en wederzijds begrip en respect; voorts overwegende dat leerkrachten ouders bij dit proces kunnen betrekken en gendergelijkheid bij hen onder de aandacht kunnen brengen en ouders kunn
...[+++]en wijzen op de mogelijkheden die hun kinderen hebben;