Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Adopt mathematical tools for managing vehicles
Algebra
Arithmetical disorder
Calculation
Developmental acalculia
Gerstmann's syndrome
Handle mathematical tools for managing vehicles
Mathematical subjects
Mathematician
Mathematics
Mathematics disorder
Modern Studies'Department
Oesophageal motility study with acid perfusion studies
Science and modern languages)
Study of mathematics
TIMMS
TIMSS
The study of mathematical symbols
Third International Mathematics Study
Third International Mathematics and Science Study
Third International Maths and Science Study
Trends in International Mathematics and Science Study
Use mathematical tools for managing a vehicle
Use mathematical tools for managing vehicles

Vertaling van "Study mathematics " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Third International Mathematics and Science Study | Third International Maths and Science Study | Trends in International Mathematics and Science Study | TIMSS [Abbr.]

TIMSS [Abbr.]


the study of mathematical symbols and their manipulation | algebra | the study of mathematical symbols

algebra


mathematical subjects | study of mathematics | calculation | mathematics

wiskunde


Third International Mathematics Study | TIMMS [Abbr.]

TIMMS [Abbr.]


Modern Studies'Department(mathematics | science and modern languages)

moderne sectie(wiskunde | moderne talen) | moderne wetenschappelijke sectie | natuurkunde


Mathematician (pure mathematics)

theoretisch wiskundige


handle mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing a vehicle | adopt mathematical tools for managing vehicles | use mathematical tools for managing vehicles

wiskundige instrumenten gebruiken om voertuigen te beheren


Mathematics disorder

ontwikkelingsstoornis van rekenvaardigheid


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann


Oesophageal motility study with acid perfusion studies

motiliteitsonderzoek van oesofagus met zuurperfusietest
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Boosting interest in mathematics, science and technology from an early age; - Motivating more young people to choose studies and careers in the fields of mathematics, science and technology; - Improving the gender balance in these subjects; - Securing a sufficient number of qualified teachers.

- De belangstelling voor wiskunde, wetenschap en techniek op jonge leeftijd stimuleren- Jongeren motiveren om te kiezen voor een studie en loopbaan op het gebied van wiskunde, de exacte wetenschappen en de technologie- Een meer evenwichtige deelname van mannen en vrouwen aan deze studierichtingen tot stand brengen- Zorgen voor voldoende aantallen gekwalificeerde leraren


[78] Some studies and reports have looked into these issues and can be taken as the starting point for this initiative such as: UK Roberts Report "The supply of People with Science Technology and Mathematics Skills", April 2002, OECD: Education at a glance 2001, "Employment and Working conditions of Academic Staff in Europe", J. Enders (ed.), Gewerkschaft, Erziehung und Wissenschaft, Materialien und Dokumente Hochschule und Forschung, Oktober 2000.

[78] Sommige studies en verslagen zijn aan deze problematiek gewijd en kunnen als uitgangspunt voor dit initiatief dienen, zoals: UK Roberts Report "The supply of People with Science Technology and Mathematics Skills", april 2002, OESO: Education at a glance 2001, "Employment and Working conditions of Academic Staff in Europe", J. Enders (ed.), Gewerkschaft, Erziehung und Wissenschaft, Materialien und Dokumente Hochschule und Forschung, oktober 2000.


Examples of such measures are the increase and improvement in effectiveness of investments in education; the reduction of early school leavers and of low achievers; and increased participation in mathematics, science, technology and engineering studies.

Voorbeelden van dergelijke maatregelen zijn het versterken van de doeltreffendheid van onderwijsinvesteringen; het verminderen van het aantal voortijdige schoolverlaters en leerlingen met slechte prestaties; een hoger aantal inschrijvingen voor wiskunde, wetenschappen, technologie en engineering.


94. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

94. wijst erop dat de EU te maken heeft met een tekort aan mensen die een STEM-opleiding (natuurwetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde) hebben gevolgd, terwijl er een overaanbod is van afgestudeerden in de sociale wetenschappen; is van mening dat er op Europees en nationaal niveau extra initiatieven nodig zijn om de knelpunten in de STEM-studierichtingen en het overeenkomstige banenaanbod aan te pakken; beveelt de Commissie en de lidstaten aan maatregelen te nemen om de attractiviteit en waarde van de STEM-vakken te vergroten en jongeren, en met name vrouwen, aan te moedigen om aan een STEM-studie te beginnen;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
24. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

24. wijst erop dat de EU te maken heeft met een tekort aan mensen die een STEM-opleiding (natuurwetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde) hebben gevolgd, terwijl er een overaanbod is van afgestudeerden in de sociale wetenschappen; is van mening dat er op Europees en nationaal niveau extra initiatieven nodig zijn om de knelpunten in de STEM-studierichtingen en het overeenkomstige banenaanbod aan te pakken; beveelt de Commissie en de lidstaten aan maatregelen te nemen om de attractiviteit en waarde van de STEM-vakken te vergroten en jongeren, en met name vrouwen, aan te moedigen om aan een STEM-studie te beginnen;


94. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that the Commission and the Member States take measures to enhance the attractiveness and value of STEM subjects and to encourage young people, including women, to take up STEM studies;

94. wijst erop dat de EU te maken heeft met een tekort aan mensen die een STEM-opleiding (natuurwetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde) hebben gevolgd, terwijl er een overaanbod is van afgestudeerden in de sociale wetenschappen; is van mening dat er op Europees en nationaal niveau extra initiatieven nodig zijn om de knelpunten in de STEM-studierichtingen en het overeenkomstige banenaanbod aan te pakken; beveelt de Commissie en de lidstaten aan maatregelen te nemen om de attractiviteit en waarde van de STEM-vakken te vergroten en jongeren, en met name vrouwen, aan te moedigen om aan een STEM-studie te beginnen;


24. Highlights the fact that better knowledge and skills are essential; stresses the need to enhance the attractiveness and value of STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects in education as well as the areas with predictable job shortages and which will require an increasing number of qualified workers in the coming years and are likely to ensure quality and sustainable jobs (for example, green economy, business services, ICT, healthcare and education); acknowledging that STEM subjects are of extreme importance to help more young people finding jobs in times of crisis, also calls for the right balance between t ...[+++]

24. onderstreept het feit dat een hoger niveau van kennis en vaardigheden is vereist; benadrukt dat de aantrekkelijkheid en de waarde van de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde in het onderwijs moeten worden verhoogd, alsmede van de vakgebieden waar in de toekomst tekorten worden verwacht en die de komende jaren een toenemend aantal gekwalificeerde arbeidskrachten nodig zullen hebben en waarschijnlijk kwalitatief goede, duurzame banen bieden (bijvoorbeeld de groene economie, de zakelijke dienstverlening, ICT, gezondheidszorg en onderwijs); erkent dat de vakken wetenschap, technologie, techniek en wiskunde zeer belangrijk zijn om meer jongeren aan het werk te helpen in perioden van crisis, en pleit tevens voor het juiste e ...[+++]


We are averse to immigration, our children increasingly choose not to study mathematics, science and engineering, and we are choosing to close ourselves off from competition within the European Union in one of the most competitive sectors of the world economy: services.

We zijn afkerig van immigratie, onze kinderen kiezen er steeds vaker voor om andere vakken te studeren dan wis- en natuurkunde of ingenieurswetenschappen, en binnen de Europese Unie sluiten we ons in de dienstensector, waar de concurrentie op wereldniveau zeer groot is, tegen concurrentie af.


encouraging students, particularly girls, to study mathematics, science and technology.

studenten, en vooral studentes, worden aangemoedigd om wiskunde, natuurwetenschappen en techniek te gaan studeren.


encouraging students, particularly girls, to study mathematics, science and technology.

studenten, en vooral studentes, worden aangemoedigd om wiskunde, natuurwetenschappen en techniek te gaan studeren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Study mathematics' ->

Date index: 2021-02-20
w