Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse play productions
Analysis of economic activity
Assistive play cart
Conduct background research for plays
Conduct historical research for plays
Confer about plays
Deliberate about plays
Discuss plays
Economic analysis
Economic evaluation
Economic research
Economic study
Extended play record
Long playing record
Micro-groove record
No-play
Oesophageal motility study with acid perfusion studies
Play back
Play free
Play-back
Playback
Playless
Replay
Reproduction
Research background information for play development
Research for play development
Research play productions
Study play productions
Study plays
Talk about plays

Vertaling van "Study plays " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
research play productions | study plays | analyse play productions | study play productions

theaterproducties bestuderen | toneelproducties bestuderen


conduct historical research for plays | research background information for play development | conduct background research for plays | research for play development

achtergrondonderzoek verrichten voor theaterstukken | achtergrondonderzoek verrichten voor toneelstukken | achtergrondonderzoek uitvoeren voor theaterstukken | achtergrondonderzoek uitvoeren voor toneelstukken


confer about plays | deliberate about plays | discuss plays | talk about plays

theaterstukken bespreken | toneelstukken bespreken | voorstellingen bespreken


Assessment to determine leisure or play needs. Supports the selection of appropriate leisure activity or play with the aim of stimulating a change in mental outlook from negative to positive. These activities are supported in order to encourage motiv

beoordelen van behoefte aan afleidingstherapie


play back | playback | play-back | replay | reproduction

weergave




extended play record | long playing record | micro-groove record

langspeelplaat | microgroefplaat


Oesophageal motility study with acid perfusion studies

motiliteitsonderzoek van oesofagus met zuurperfusietest


economic analysis [ analysis of economic activity | economic evaluation | economic study | Economic research(STW) ]

economische analyse [ analyse van de economische activiteit | economische evaluatie | economische studie ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Grants, in particular under the TEN-T budget line and the Cohesion and European Regional Development Funds, play a major role in both project preparation and implementation. Grants are allocated to studies (from feasibility studies to comprehensive technical and environmental studies and costly geological explorations), thus helping to overcome early stage project difficulties, and to the works phase.

Subsidies, met name in het kader van het TEN-V-begrotingsonderdeel, het cohesiefonds en het Europees fonds voor regionale ontwikkeling, spelen een belangrijke rol, zowel bij de voorbereiding als bij de tenuitvoerlegging van de projecten. Er worden subsidies verstrekt voor studies (van haalbaarheidsstudies tot uitgebreide technische en milieustudies en dure geologische onderzoeken), teneinde de problemen in de beginfase van een project te overwinnen, en voor de werkzaamheden zelf.


The study will outline the role that Tempus has played and can continue to play in developing cooperation between university and enterprises in the partner countries.

De studie zal de rol schetsen die Tempus heeft gespeeld en kan blijven spelen bij de ontwikkeling van de samenwerking tussen universiteiten en bedrijven in de partnerlanden.


In addition to undertaking validation studies, ECVAM will also play a stronger role in guiding the development of alternatives and in early and frequent engagement with regulators and stakeholders to ensure that priority is given to the most relevant methods that will have the greatest impact.

Het ECVAM houdt zich niet alleen bezig met validatiestudies, maar zal ook een grotere rol spelen bij het sturen van de ontwikkeling van alternatieve methoden en bij vroegtijdige en frequente contacten met de regelgevende instanties en de belanghebbenden om ervoor te zorgen dat prioriteit wordt gegeven aan de meest relevante methoden die de grootste impact zullen hebben.


The European Commission intends to study this topic in 2005, outlining the role that Tempus has played and can continue to play in developing cooperation between university and enterprises.

De Europese Commissie zal in 2005 onderzoek naar dit vraagstuk doen en aangeven welke rol Tempus bij de verdere uitbouw van de samenwerking tussen het hoger onderwijs en het bedrijfsleven heeft vervuld en nog zal vervullen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Cooperation with other EU agencies includes the publication of a joint ECDC/EMA study on the need for new antibacterial drugs[8] and a joint ECDC/EFSA/EMA/SCENIHR study on the state of play of antimicrobial resistance in the EU[9].

De samenwerking met de andere EU-agentschappen omvat de publicatie van een gezamenlijke studie van ECDC en EMA over de behoefte aan nieuwe antibacteriële geneesmiddelen[8] en een gezamenlijke studie van ECDC/EFSA/EMA/SCENIHR over de stand van zaken op het gebied van de antimicrobiële resistentie in de EU[9].


– having regard to the 2013 study by the Commission Joint Research Centre – Institute for Prospective Technological Studies entitled ‘Short Food Supply Chains and Local Food Systems in the EU. A State of Play of their Socio-Economic Characteristics’ ,

– gezien de studie uit 2013 van het Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek van de Commissie - Instituut voor technologische prognose met de titel „Short Food Supply Chains and Local Food Systems in the EU. A State of Play of their Socio-Economic Characteristics” (Korte voedselvoorzieningsketens en lokale voedselsystemen in de EU. Een overzicht van de sociaal-economische kenmerken daarvan) ,


– having regard to the 2013 study by the Commission Joint Research Centre – Institute for Prospective Technological Studies entitled ‘Short Food Supply Chains and Local Food Systems in the EU. A State of Play of their Socio-Economic Characteristics’,

– gezien de studie uit 2013 van het Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek van de Commissie - Instituut voor technologische prognose met de titel "Short Food Supply Chains and Local Food Systems in the EU. A State of Play of their Socio-Economic Characteristics" (Korte voedselvoorzieningsketens en lokale voedselsystemen in de EU. Een overzicht van de sociaal-economische kenmerken daarvan),


15. Acknowledges the difficulties faced by Turkey in concluding Free Trade Agreements (FTAs) with third countries, which has negative effects on the Turkish economy by enabling unilateral preferential access to the Turkish market for the EU’s FTA partners with which Turkey has not yet been able to sign FTAs; calls on the Commission and the Council to ensure that Turkey is included in the impact assessment studies of prospective FTAs between the EU and third countries and to further strengthen the transmission of information on the EU’s position and the state of play of the FT ...[+++]

15. geeft zich rekenschap van de moeilijkheden waar Turkije mee kampt bij de sluiting van vrijhandelsovereenkomsten met derde landen, hetgeen schadelijke effecten heeft op de Turkse economie, aangezien vrijhandelsparters van de EU waarmee Turkije nog geen vrijhandelsovereenkomsten heeft kunnen sluiten, unilaterale, preferentiële toegang wordt verschaft tot de Turkse markt; roept de Commissie en de Raad op om Turkije te betrekken bij de effectbeoordeling van toekomstige vrijhandelsovereenkomsten tussen de EU en derde landen en meer informatie te verstrekken over het standpunt van de EU en de stand van zaken bij de onderhandelingen over v ...[+++]


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective to be taken into account and promoted in the implementation of lifelong learning strategies; draws atte ...[+++]

59. ondersteunt de doelstelling om ervoor te zorgen dat in 2020 de deelname van volwassenen aan het initiatief voor een leven lang leren van 12,5% naar 15% is verhoogd en roept op om daartoe adequate actie te ondernemen; verzoekt de universiteiten daartoe studeren ruimer toegankelijk te maken, de studentenbasis te diversifiëren en te verbreden en studieprogramma's aan te passen zodat deze aantrekkelijker worden voor volwassenen die opnieuw gaan studeren; verzoekt de Commissie en lidstaten nog meer afdoende actie te ondernemen om instellingen voor een leven lang leren, zoals „tweede-kansscholen” te ondersteunen en te verspreiden; verzo ...[+++]


59. Supports the objective of raising adult participation in lifelong learning from 12.5 % to 15 % by 2020, and calls for appropriate action; to this end, calls on universities to facilitate wider access to studying, diversify and broaden the student base and amend study programmes to make them attractive to adults returning to study; calls on the Commission and Member States to take even more decisive action to support and disseminate life-long learning institutions such as ‘Second Chance Schools’; calls for the gender perspective to be taken into account and promoted in the implementation of lifelong learning strategies; draws atte ...[+++]

59. ondersteunt de doelstelling om ervoor te zorgen dat in 2020 de deelname van volwassenen aan het initiatief voor een leven lang leren van 12,5% naar 15% is verhoogd en roept op om daartoe adequate actie te ondernemen; verzoekt de universiteiten daartoe studeren ruimer toegankelijk te maken, de studentenbasis te diversifiëren en te verbreden en studieprogramma's aan te passen zodat deze aantrekkelijker worden voor volwassenen die opnieuw gaan studeren; verzoekt de Commissie en lidstaten nog meer afdoende actie te ondernemen om instellingen voor een leven lang leren, zoals „tweede-kansscholen” te ondersteunen en te verspreiden; verzo ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Study plays' ->

Date index: 2022-08-28
w