Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Subjective speech quality measurement

Vertaling van "Subjective speech quality measurement " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
subjective speech quality measurement

subjectieve meting van de spraakkwaliteit
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. Measuring data retention in connection with the provision of publicly available electronic communications services or a public communications network[xliii] | Developing methods to include the statistics mentioned in the directive[xliv] in regular data collection activities and include these in the ESS | COM/JLS and Eurostat, JLS expert group and ESS | 2007 | Data collected and included in the Eurostat database subject to quality assessment |

9. Meting van de omvang van de bewaring van gegevens in verband met het verstrekken van openbaar beschikbare elektronische communicatiediensten of een openbaar communicatienetwerk[xliii] | Ontwikkeling van methoden om de in de richtlijn[xliv] genoemde statistieken op te nemen in activiteiten met het oog op de geregelde verzameling van gegevens, en in het ESS | COM/JLS en Eurostat, JLS-deskundigen-groep en ESS | 2007 | Verzameling van gegevens en opname ervan in de database van Eurostat afhankelijk van de beoordeling van de kwaliteit ervan |


– (FR) Madam President, Commissioner, Mr Scottà, I find it truly symbolic, Commissioner, that your first speech before this House should be on the very subject of quality policy.

– (FR) Mevrouw de Voorzitter, mijnheer de commissaris, mijnheer Scottà, ik vind het heel symbolisch, mijnheer de commissaris, dat u zich tijdens uw eerste optreden in dit Parlement nu juist over kwaliteitsbeleid moet uitspreken.


If you do not do something about this, European farmers who are subject to these measures will have a financial cost and will go under and products which come from third countries will be of dubious quality for the consumer, meaning that we are not doing anything and we are making Europe weaker.

Als u daar niets aan doet, dan zal enerzijds de Europese landbouwer deze dure maatregelen moeten toepassen en ten onder gaan en dan zullen anderzijds producten van twijfelachtige kwaliteit uit derde landen moeten worden ingevoerd.


In conjunction with this initiative, what additional measures does the Commission intend to take to ensure that these products are subject to quality control and are correctly labelled, bearing in mind that there was a considerable delay before a specific study was carried out in the case of indoor air fresheners?

Welke aanvullende maatregelen overweegt de Commissie te nemen voor het controleren van de kwaliteit van de desbetreffende producten en van de juistheid van de claims, wetende dat in het geval van de luchtverfrissers te laat onderzoek is verricht?


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
None the less, eight pollutants which fall under the scope of Council Directive 86/280/EEC of 12 June 1986 on limit values and quality objectives for discharges of certain dangerous substances included in List I of the Annex to Directive 76/464/EEC , and which form part of the group of substances for which Member States should implement measures with the aim of achieving good chemical status by 2015, subject to Articles 2 and 4 of Directive 2000/60/EC, were not included in the list of priority substances.

Desalniettemin zijn acht verontreinigende stoffen die vallen binnen de werkingssfeer van Richtlijn 86/280/EEG van de Raad van 12 juni 1986 betreffende grenswaarden en kwaliteitsdoelstellingen voor lozingen van bepaalde onder lijst I van de bijlage van Richtlijn 76/464/EEG en die behoren tot de groep van stoffen waarvoor de lidstaten maatregelen ten uitvoer moeten leggen met de bedoeling uiterlijk in 2015 een goede chemische toestand te bereiken onverminderd de artikelen 2 en 4 van Richtlijn 2000/60/EG niet in de lijst van prioritaire stoffen opgenomen.


None the less, eight pollutants which fall under the scope of Council Directive 86/280/EEC of 12 June 1986 on limit values and quality objectives for discharges of certain dangerous substances included in List I of the Annex to Directive 76/464/EEC , and which form part of the group of substances for which Member States should implement measures with the aim of achieving good chemical status by 2015, subject to Articles 2 and 4 of Directive 2000/60/EC, were not included in the list of priority substances.

Desalniettemin zijn acht verontreinigende stoffen die vallen binnen de werkingssfeer van Richtlijn 86/280/EEG van de Raad van 12 juni 1986 betreffende grenswaarden en kwaliteitsdoelstellingen voor lozingen van bepaalde onder lijst I van de bijlage van Richtlijn 76/464/EEG en die behoren tot de groep van stoffen waarvoor de lidstaten maatregelen ten uitvoer moeten leggen met de bedoeling uiterlijk in 2015 een goede chemische toestand te bereiken onverminderd de artikelen 2 en 4 van Richtlijn 2000/60/EG niet in de lijst van prioritaire stoffen opgenomen.


1. Without prejudice to Article 25, alerts relating to third-country nationals who are the subject of a restrictive measure intended to prevent entry into or transit through the territory of Member States, taken in accordance with Article 15 of the Treaty on European Union, including measures implementing a travel ban issued by the Security Council of the United Nations, shall, insofar as data-quality requirements are satisfied, be ...[+++]

1. Onverminderd artikel 25 worden onderdanen van derde landen te wier aanzien er overeenkomstig artikel 15 van het Verdrag betreffende de Europese Unie een beperkende maatregel is genomen om de toegang tot of de doorreis via het grondgebied van de lidstaten te beletten, met inbegrip van maatregelen ter uitvoering van een door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties ingesteld reisverbod, in SIS II gesignaleerd met het oog op weigering van toegang of verblijf, voor zover aan de eisen inzake de kwaliteit van de gegevens is voldaan.


1. Without prejudice to Article 25, alerts relating to third-country nationals who are the subject of a restrictive measure intended to prevent entry into or transit through the territory of Member States, taken in accordance with Article 15 of the Treaty on European Union, including measures implementing a travel ban issued by the Security Council of the United Nations, shall, insofar as data-quality requirements are satisfied, be ...[+++]

1. Onverminderd artikel 25 worden onderdanen van derde landen te wier aanzien er overeenkomstig artikel 15 van het Verdrag betreffende de Europese Unie een beperkende maatregel is genomen om de toegang tot of de doorreis via het grondgebied van de lidstaten te beletten, met inbegrip van maatregelen ter uitvoering van een door de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties ingesteld reisverbod, in SIS II gesignaleerd met het oog op weigering van toegang of verblijf, voor zover aan de eisen inzake de kwaliteit van de gegevens is voldaan.


Developments in international trade mean that access to foreign markets is just as important as defending our own markets from unfair trading practices, such as counterfeiting and the import of goods which do not meet EU quality standards. Trade liberalisation and the increasing volume of trade increase international competition but also increase the risk of exports from a given country being subject to trade defence measures (anti ...[+++]

Door de ontwikkeling van de internationale handel is de toegang tot de buitenlandse markten even belangrijk geworden als de bescherming van de eigen markten tegen oneerlijke handelspraktijken, zoals namaak van merkproducten en invoer van goederen die niet beantwoorden aan de kwaliteitsnormen van de EU. De liberalisering van de handel en de toename van het handelsvolume werken de internationale mededinging in de hand, maar verhogen tegelijk het risico dat de uitvoer van een bepaald land het doelwit wordt van handelsbeschermende maatregelen (antidumping-, antisubsidie- of vrijwaringsmaatregelen).


The rapporteur proposes, in addition, and subject to certain conditions, an exemption from planning obligations for short-term measures, which is important for local authorities. Short-term action plans would accordingly have to be drawn up only if - in the light of local geographical, meteorological and economic conditions - the proposed measures had a significant potential to reduce the risk, duration or degree of an exceedance and to improve air quality.

De rapporteur stelt bovendien de voor de gemeenten belangrijke vrijstelling van de verplichting inzake kortetermijnactieplannen onder bepaalde voorwaarden voor. Kortetermijnactieplannen worden alleen opgesteld indien er door de beoogde maatregelen, rekening houdende met de gegeven geografische, meteorologische en economische omstandigheden ter plaatse, substantiële mogelijkheden bestaan om het risico, de duur of de ernst van de overschrijding te verminderen en de luchtkwaliteit te verbeteren.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Subjective speech quality measurement' ->

Date index: 2022-08-25
w