work under the German Presidency focussed on equal opportunities and social participation for all children and youth within the frame
work of the team presidency programme on social and professional integration of young people; the results of the peer-learning activities on the participation of young people with fewer opportunities have shown that such y
oung people require special attention in all Member States and that it is particularly necessary that public authorities at local and regional level, civil society, youth
work ...[+++]ers, youth organisations and young people themselves work hand in hand to foster their well-being; in the framework of the structured dialogue, young people and representatives of youth organisations met on 18-21 April 2008 on the occasion of the Slovenian Presidency's youth event and formulated a set of conclusions regarding the mobility, employment, non-formal learning and competence-building, integration and political participation of young people with fewer opportunities, and the role of young people in intercultural dialogue. Tijdens het Duitse voorzitterschap zijn de werkzaamheden vooral gericht geweest op kansengelijkheid en maatschappelijke participatie ten behoeve van alle kinderen en jongeren, zulks in het kader van het programma van het teamvoorzitterschap betreffende de maatschappelijke en professionele integratie van jongeren. Uit de resultaten van het leren in groepsverband over de participatie van kansarme jongeren blijkt dat zulke jongere
n in alle lidstaten speciale aandacht vereisen, en in het bijzonder dat, om hun welzijn te bevorderen, plaatselijke en regionale overheden, het maatschappelijk middenveld, jeugdwerkers, jeugdorganisaties en jongere
...[+++]n zelf de handen in elkaar moeten slaan. In het kader van de gestructureerde dialoog hebben jongeren en vertegenwoordigers van jongerenorganisaties, ter gelegenheid van het door het Sloveense voorzitterschap van 18 tot en met 21 april 2008 belegde jeugdevenement, een reeks conclusies geformuleerd over mobiliteit, werkgelegenheid, niet-formeel leren en competentieverwerving, integratie en politieke participatie van kansarme jongeren en de rol van jongeren in de interculturele dialoog.