Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Controlled self-sustaining fission chain reaction
Sustainable mobility
Sustainable transport
Sustainable transport chain

Traduction de «Sustainable transport chain » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


sustainable mobility [ sustainable transport ]

duurzame mobiliteit [ duurzaam vervoer ]


controlled self-sustaining fission chain reaction

beheerste zichzelf onderhoudende kettingsplijtreactie


Committee for implementation of the Regulation establishing a transitional points system applicable to heavy goods vehicles travelling through Austria within the framework of a sustainable transport policy

Comité voor de tenuitvoerlegging van de verordening tot invoering van een overgangspuntensysteem voor vrachtwagens in transito door Oostenrijk in het kader van een duurzaam vervoersbeleid (2004)
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
In view of the importance of the inland waterway transport sector for ensuring a sustainable transport chain in Europe, in particular for freight, Parliament is concerned that a solid and concrete strategy for the inland waterway sector is missing.

Gezien de aanzienlijke bijdrage die de binnenvaartsector kan leveren aan de totstandbrenging van een duurzame vervoersketen in Europa, in het bijzonder voor vrachtvervoer, is het Parlement bezorgd over het ontbreken van een robuuste en concrete strategie voor de binnenvaartsector.


The focus of activities shall be to reduce resource consumption, particularly fossil fuels, greenhouse gas emissions and noise levels, as well as to improve transport and vehicle efficiency; to accelerate the development, manufacturing and deployment of a new generation of clean (electric, hydrogen and other low or zero emission) vehicles, including through breakthroughs and optimisation in engines, energy storage and infrastructure; to explore and exploit the potential of alternative and sustainable fuels and innovative and more ef ...[+++]

De activiteiten zijn gericht op terugdringing van het verbruik van hulpbronnen, in het bijzonder fossiele brandstoffen, broeikasgasemissies en geluidsniveaus en het verhogen van de efficiëntie van het vervoer en van voertuigen; op het versnellen van de ontwikkeling, de productie en het gebruik van een nieuwe generatie schone (elektrische, waterstof-aangedreven en andere emissiearme of bijna emissievrije) voertuigen, onder andere door middel van doorbraken en optimalisering op het gebied van motoren, energie-opslag en infrastructuur; op het verkennen en benutten van het potentieel van alternatieve en duurzame brandstoffen en innovatieve en efficiëntere voortstuwings- en werkingssystemen, waaronder brandstof- ...[+++]


(d)the promotion of sustainable transport solutions, such as enhanced accessibility by public transport, telematic applications, intermodal terminals/multimodal transport chains, low-carbon and other innovative transport solutions and environmental improvements.

d)het bevorderen van duurzame vervoersoplossingen, zoals betere bereikbaarheid met het openbaar vervoer, telematicatoepassingen, intermodale terminals / multimodale vervoersketens, CO2-arme en andere innoverende vervoersoplossingen en verbeteringen op milieugebied.


the promotion of sustainable transport solutions, such as enhanced accessibility by public transport, telematic applications, intermodal terminals/multimodal transport chains, low-carbon and other innovative transport solutions and environmental improvements.

het bevorderen van duurzame vervoersoplossingen, zoals betere bereikbaarheid met het openbaar vervoer, telematicatoepassingen, intermodale terminals / multimodale vervoersketens, CO2-arme en andere innoverende vervoersoplossingen en verbeteringen op milieugebied.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In fact, since urban mobility is by nature systemic, a KIC on this area could offer many possibilities for innovation along the innovation chain, such as the development of multi-modal transport systems, and smarter and more sustainable transport solutions.

Omdat stedelijke mobiliteit van nature een systemisch karakter heeft, zou een KIG op dit gebied veel kansen kunnen bieden voor innovatie in de gehele innovatieketen, zoals de ontwikkeling van multimodale vervoerssystemen en slimmere en duurzamere vervoersoplossingen.


The focus of activities shall be to reduce resource consumption, particularly fossil fuels, greenhouse gas emissions and noise levels, as well as to improve transport and vehicle efficiency; to accelerate the development, manufacturing and deployment of a new generation of clean (electric, hydrogen and other low or zero emission) vehicles, including through breakthroughs and optimisation in engines, energy storage and infrastructure; to explore and exploit the potential of alternative and sustainable fuels and innovative and more ef ...[+++]

De activiteiten zijn gericht op terugdringing van het verbruik van hulpbronnen, in het bijzonder fossiele brandstoffen, broeikasgasemissies en geluidsniveaus en het verhogen van de efficiëntie van het vervoer en van voertuigen; op het versnellen van de ontwikkeling, de productie en het gebruik van een nieuwe generatie schone (elektrische, waterstof-aangedreven en andere emissiearme of bijna emissievrije) voertuigen, onder andere door middel van doorbraken en optimalisering op het gebied van motoren, energie-opslag en infrastructuur; op het verkennen en benutten van het potentieel van alternatieve en duurzame brandstoffen en innovatieve en efficiëntere voortstuwings- en werkingssystemen, waaronder brandstof- ...[+++]


- having regard to the recent communication from the Commission to the Council, the European Parliament and the Economic and Social Committee entitled "The Development of Short Sea Shipping in Europe: A dynamic alternative in a sustainable transport chain - Second two-yearly progress report" (COM(1999) 317 ),

- gezien de recente mededeling van de Commissie aan de Raad, aan het Europees Parlement, aan het Economisch en Sociaal Comité en aan het Comité van de regio's “De ontwikkeling van de korte vaart in Europa - Een dynamisch alternatief in een duurzame vervoersketen - Tweede tweejaarlijks voortgangsrapport” (COM(1999) 317 ),


Report (A5-0139/2000) by Mrs Peijs, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the Commission communication to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the development of short sea shipping in Europe: a dynamic alternative in a sustainable transport chain – Second Two-Yearly Progress Report [COM(1999) 317 – C5-0206/1999 – 1999/2164(COS)]

Verslag (A5-0139/2000) van mevrouw Peijs, namens de Commissie regionaal beleid, vervoer en toerisme, over de mededeling van de Commissie aan de Raad, het Europees Parlement, het Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de Regio's "De ontwikkeling van de korte vaart in Europa: een dynamisch alternatief in een duurzame vervoersketen - tweede tweejaarlijks voortgangsrapport" (COM(1999) 317 – C5­0206/1999 – 1999/2164(COS))


– The next item is the report (A5-0139/2000) by Mr Peijs, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the Commission communication to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the development of short sea shipping in Europe: a dynamic alternative in a sustainable transport chain – Second Two-yearly Progress Report.

- Aan de orde is het verslag (A5-0139/2000) van mevrouw Peijs, namens de Commissie regionaal beleid, vervoer en toerisme, over de mededeling van de Commissie aan de Raad, het Europees Parlement, het Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de Regio's "De ontwikkeling van de korte vaart in Europa: een dynamisch alternatief in een duurzame vervoersketen - tweede tweejaarlijks voortgangsrapport" (COM(1999) 317 – C5­0206/1999 – 1999/2164(COS)).


– The next item is the report (A5-0139/2000 ) by Mr Peijs, on behalf of the Committee on Regional Policy, Transport and Tourism, on the Commission communication to the Council, the European Parliament, the Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on the development of short sea shipping in Europe: a dynamic alternative in a sustainable transport chain – Second Two-yearly Progress Report.

- Aan de orde is het verslag (A5-0139/2000 ) van mevrouw Peijs, namens de Commissie regionaal beleid, vervoer en toerisme, over de mededeling van de Commissie aan de Raad, het Europees Parlement, het Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de Regio's "De ontwikkeling van de korte vaart in Europa: een dynamisch alternatief in een duurzame vervoersketen - tweede tweejaarlijks voortgangsrapport" (COM(1999) 317 – C5­0206/1999 – 1999/2164(COS)).




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Sustainable transport chain' ->

Date index: 2022-06-18
w