Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educational exchange
Primary school pupil-teacher ratio
Pupil exchange visits
Pupil-teacher ratio
Student exchange visits
Student-teacher ratio
Talented and gifted pupils lead teacher
Talented and gifted students lead teacher
Teacher exchange visits
Teacher for talented pupils
Teacher of talented and gifted students

Vertaling van "Teacher for talented pupils " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
talented and gifted pupils lead teacher | talented and gifted students lead teacher | teacher for talented pupils | teacher of talented and gifted students

onderwijsgevende hoogbegaafde leerlingen | specialist hoogbegaafdheid | leraar hoogbegaafde leerlingen | lerares hoogbegaafde leerlingen


pupil-teacher ratio | student-teacher ratio

leerlingenschaal


educational exchange [ pupil exchange visits | student exchange visits | teacher exchange visits ]

schooluitwisseling [ uitwisseling van docenten | uitwisseling van leerkrachten | uitwisseling van leerlingen | uitwisseling van studenten ]


primary school pupil-teacher ratio

leerling/leerkrachtverhouding in het primair onderwijs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In a joint effort with schools, teachers, parents and pupils, curricula and teaching methods were improved and individual counselling to youngsters and their families provided.

In samenwerking met scholen, leerkrachten, ouders en leerlingen zijn de leerplannen en onderwijsmethoden verbeterd en kregen jongeren en hun gezinsleden individuele begeleiding.


If Member States decide to apply this Directive to school pupils, they are encouraged to ensure that the national admission procedure for teachers exclusively accompanying pupils within the framework of a pupil exchange scheme or an educational project is coherent with the procedure for school pupils provided for in this Directive.

Indien lidstaten besluiten deze richtlijn op scholieren toe te passen, worden zij aangemoedigd ervoor te zorgen dat de nationale toelatingsprocedure voor leerkrachten die uitsluitend scholieren in het kader van een scholierenuitwisseling of een educatief project begeleiden, overeenstemt met de in deze richtlijn voorziene procedure voor scholieren.


Create opportunities for organisations, teachers, students and pupils to be more innovative in the way they teach and learn by making more use of digital technologies and content.

Organisaties, leraren, studenten en leerlingen kansen bieden om hun manier van lesgeven en leren te vernieuwen door meer digitale technologie en inhoud te gebruiken.


500 teachers and 120 pupils are meeting in Budapest on 31 March-2 April to share ideas for future eTwinning initiatives and to celebrate the eight best eTwinning projects of the year, involving schools from Austria, Cyprus, Finland, France, Greece, Hungary, Italy, Poland, Romania, Slovakia, Spain and Turkey.

500 leerkrachten en 120 leerlingen komen van 31 maart tot 2 april in Boedapest samen om ideeën uit te wisselen voor toekomstige eTwinning-initiatieven en om de beste acht eTwinning-projecten van het jaar, waaraan scholen uit Cyprus, Finland, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Oostenrijk, Polen, Roemenië, Slowakije, Spanje en Turkije hebben deelgenomen, te huldigen.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Every year these partnerships receive around €120 million, enabling more than 130 000 pupils and their teachers to visit their partner schools, and around 650 000 pupils to participate in local activities.

Jaarlijks krijgen deze partnerschappen ongeveer 120 miljoen euro, zodat meer dan 130 000 leerlingen en hun leraren een bezoek kunnen brengen aan hun partnerscholen en zodat ongeveer 650 000 leerlingen kunnen deelnemen aan plaatselijke activiteiten.


For many schools in remote parts of the European Union, partnerships financed from EU funds are the only opportunity for pupils and teachers to get involved in a project abroad.

Voor heel wat scholen in afgelegen delen van de Europese Unie vormen door de EU gefinancierde partnerschappen de enige mogelijkheid om leerlingen en leraren te laten deelnemen aan een project in het buitenland.


Work on MST under the open method of coordination has found that innovative pedagogies and well-qualified teachers can improve pupils attitudes towards, and attainment in, MST.

Uit de werkzaamheden betreffende wiskunde, exacte vakken en technologie in het kader van de open coördinatiemethode is naar voren gekomen dat de attitudes en prestaties van leerlingen ten aanzien van deze vakken dankzij innovatieve pedagogische benaderingen en met behulp van goedopgeleide leerkrachten kunnen worden verbeterd.


—school pupils who are nationals of a third country listed in Annex I and who reside in a Member State applying Council Decision 94/795/JHA of 30 November 1994 on a joint action adopted by the Council on the basis of Article K.3.2.b of the Treaty on European Union concerning travel facilities for school pupils from third countries resident in a Member State and are travelling in the context of a school excursion as members of a group of school pupils accompa ...[+++]

—scholieren die onderdaan zijn van een in bijlage I opgenomen derde land en verblijven in een lidstaat die Besluit 94/795/JBZ van de Raad van 30 november 1994 inzake een gemeenschappelijk optreden, door de Raad aangenomen op basis van artikel K.3, lid 2, onder b), van het Verdrag betreffende de Europese Unie, ter vereenvoudiging van het reizen voor scholieren uit derde landen die in een lidstaat verblijven toepast, wanneer zij in het kader van een door een leerkracht van de instelling begeleide groep scholieren deelnemen aan een georganiseerde reis.


Average public spending on ICT per teacher and per pupil is not known, but in England the average expenditure is GBP 5 700 per school and GBP 27 per pupil at primary level and GBP 38 200 per school and GBP 45 at secondary level.

De bedragen voor de gemiddelde IT-overheidsuitgaven per leerkracht en per leerling zijn niet bekend. In Engeland bedraagt de gemiddelde uitgave £ 5 700 per school en £ 27 per leerling in het basisonderwijs en £ 38 200 per school en £ 45 per leerling in het middelbaar onderwijs.


The following measures could improve the quality of language visits: - ensuring that pupils receive adequate background preparation for their language visits, that the visits comprise an assessment element and that they last at least two weeks in secondary education; - encouraging schools to incorporate language visits into an educational project involving the wider school community, so that pupils who remain behind can also benefit from the scheme, during the phase of preparation, as well as when pupils return from their visits and ...[+++]

Door de volgende maatregelen zou de kwaliteit van de taalstages verbeterd kunnen worden : - ervoor zorgen dat die stages pedagogisch worden voorbereid, dat zij worden geëvalueerd en dat zij in het voortgezet onderwijs ten minste twee weken duren ; - de onderwijsinstellingen aansporen de stages op te nemen in een leerproject waar alle leerlingen bij betrokken zijn, zodat ook de niet- deelnemende leerlingen mee profiteren in de voorbereidende fase, bij de terugkeer van de deelnemers en bij de ontvangst van leerlingen ; - optimaal benutten van alle mogelijkheden die de onderwijsstelsels bieden om leerlingen en docenten uit verschillende Lid-Staten bijeen te brengen, bijvoorbeeld ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Teacher for talented pupils' ->

Date index: 2024-09-19
w