Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Educational curriculum
Educational material
Educational materials
Fatigue failure
Help performers internalise choreographic material
Help performers internalise choreography material
Help performers internalise the choreography
Instillation
Materials fatigue
Materials fracture
Resistance of materials
School curriculum
School materials
School subjects
Strength of materials
Subjects taught
Teach ESOL language class
Teach ESOL language course
Teach performers the choreographic material
Teach university class
Teach university course
Teaches university class
Teaching
Teaching ESOL language class
Teaching aid
Teaching aids
Teaching assistance
Teaching curriculum
Teaching equipment
Teaching material
Teaching materials
Teaching programmes
Teaching university class
Training curriculum
Training programmes

Traduction de «Teaching material » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teaching materials [ educational materials | school materials | teaching aid | teaching equipment(UNBIS) ]

onderwijsmateriaal [ leermiddelen | onderwijsmiddel | schoolbenodigdheden ]


educational material | teaching equipment | teaching materials

didactisch materiaal | lesmateriaal | onderwijsmiddelen


teaching aids | teaching material

leermiddelen | lesmateriaal | onderwijsleermiddelen


teaching assistance | teaching material

ondersteuning van het leren


help performers internalise choreography material | help performers internalise the choreography | help performers internalise choreographic material | teach performers the choreographic material

artiesten helpen choreografisch materiaal in te studeren | performers helpen choreografisch materiaal in te studeren


resistance of materials [ fatigue failure | materials fatigue | materials fracture | strength of materials | Strength of materials(ECLAS) ]

materiaalweerstand [ materiaalbreuk | materiaalmoeheid ]


teach ESOL language course | teaching ESOL language class | teach English for Speakers of Other Languages language class | teach ESOL language class

ESOL-taallessen geven | lessen Engels als tweede taal geven


teaches university class | teaching university class | teach university class | teach university course

universitaire klassen doceren | universitaire cursussen geven | universitaire klassen onderwijzen


teaching curriculum [ educational curriculum | school curriculum | school subjects | subjects taught | training curriculum | Teaching programmes(ECLAS) | Training programmes(ECLAS) ]

onderwijsprogramma [ leerstof | leervak | opleidingsprogramma | schoolprogramma ]


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The project co-ordinators' survey clearly spells out the importance of the second phase of the programme for the computerisation, increased access to and use of information and communication technologies in classrooms; for the exchange of visits of students and staff; for the access to international scientific literature; for the adoption of textbooks and teaching material in an EU language; for the introduction of teaching and training in an EU language; and finally, for the establishment of international offices in higher education institutions.

Uit de enquête bij projectcoördinatoren blijkt duidelijk het belang van de tweede fase van het programma voor de informatisering, de betere toegang tot en het grotere gebruik van informatie- en communicatietechnologie in de klas; voor de uitwisseling van studenten en docenten; voor de toegang tot internationale wetenschappelijke literatuur; voor de goedkeuring van leerboeken en onderwijsmateriaal in een EU-taal; voor de invoering van onderwijs en opleiding in een EU-taal; en tot slot voor de oprichting van internationale bureaus in instellingen voor hoger onderwijs.


the Member States are invited to: stimulate innovative and entrepreneurial mindsets among young people by introducing entrepreneurship as a key competence in school curricula, particularly in general secondary education, and ensure that it is correctly reflected in teaching material ensure that the importance of entrepreneurship is correctly reflected in teacher training step up cooperation with the business community in order to develop systematic strategies for entrepreneurship education at all levels ensure that taxation (in particular gift tax, taxation of dividends and wealth tax) does not unduly hamper the transfer of businesses pu ...[+++]

De lidstaten wordt verzocht: bij jongeren een innovatiegerichte en ondernemingsgezinde attitude aan te kweken door ondernemerschap als kerncompetentie in de leerplannen op te nemen, met name in het algemeen voortgezet onderwijs, en erop toe te zien dat dit ook in het lesmateriaal naar behoren aan de orde komt; ervoor te zorgen dat het belang van ondernemerschap in de lerarenopleiding voldoende aandacht krijgt; de samenwerking met het bedrijfsleven te intensiveren om systematische strategieën voor onderwijs in ondernemerschap op alle niveaus te ontwikkelen; ervoor te zorgen dat het belastingstelsel (met name schenkingsrecht, dividend- ...[+++]


Investment is needed in hardware, software, maintenance and training, as well as in the development of e-learning activities and teaching material, in line with the new e-learning programme [42].

In overeenstemming met het nieuwe e-learningprogramma moet worden geïnvesteerd in hardware, software, onderhoud, scholing en de ontwikkeling van e-learningactiviteiten en -onderwijsmateriaal [42].


35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the ...[+++]

35. wijst op de fundamentele rol van de programmering en de structuren van het onderwijs bij het bevorderen van inclusiviteit en het verminderen van de inter-etnische spanningen; en dringt er daarom bij de regeringen van de landen van de westelijke Balkan op aan om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, door burgerrechten, mensenrechten en democratische rechten als Europese waarden van fundamentele betekenis op te nemen in de daarvoor in aanmerking komende schoolprogramma's en om een einde te maken aan de segregatie op de scholen; wijst erop dat, indien men blijvende resultaten wil behalen op het vlak van de bevordering van verzoening en de verbetering van interetnische betrekkingen, het geschiedenisonderwijs op scholen en universi ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
35. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the ...[+++]

35. wijst op de fundamentele rol van de programmering en de structuren van het onderwijs bij het bevorderen van inclusiviteit en het verminderen van de inter-etnische spanningen; en dringt er daarom bij de regeringen van de landen van de westelijke Balkan op aan om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, door burgerrechten, mensenrechten en democratische rechten als Europese waarden van fundamentele betekenis op te nemen in de daarvoor in aanmerking komende schoolprogramma's en om een einde te maken aan de segregatie op de scholen; wijst erop dat, indien men blijvende resultaten wil behalen op het vlak van de bevordering van verzoening en de verbetering van interetnische betrekkingen, het geschiedenisonderwijs op scholen en universi ...[+++]


34. Notes the fundamental role of educational programming and structures in promoting inclusiveness and reducing inter-ethnic tensions; consequently, calls on the Western Balkan governments to improve the quality of education by including civic, human and democratic rights as fundamental European values in the relevant curricula and to put an end to segregation in schools; points out that the teaching of history in schools and universities in the Western Balkans must be based on documented research and must reflect the different perspectives of the various national and ethnic groups in the region if lasting results are to be achieved in promoting reconciliation and improving inter-ethnic relations; fully supports initiatives, such as the ...[+++]

34. wijst op de fundamentele rol van de programmering en de structuren van het onderwijs bij het bevorderen van inclusiviteit en het verminderen van de inter-etnische spanningen ; en dringt er daarom bij de regeringen van de landen van de westelijke Balkan op aan om de kwaliteit van het onderwijs te verbeteren, door burgerrechten, mensenrechten en democratische rechten als Europese waarden van fundamentele betekenis op te nemen in de daarvoor in aanmerking komende schoolprogramma's en om een einde te maken aan de segregatie op de scholen; wijst erop dat, indien men blijvende resultaten wil behalen op het vlak van de bevordering van verzoening en de verbetering van interetnische betrekkingen, het geschiedenisonderwijs op scholen en univers ...[+++]


It is therefore necessary to define the priorities, find the right methods, recast programmes, prepare teaching materials, and train teachers and educators in each country.

Daarvoor moeten in elk land prioriteiten worden vastgesteld, methodes ontwikkeld, programma's herschreven, lesmateriaal gemaakt en docenten en onderwijzers opgeleid.


Currently, about 30% of the pupils are taught in a minority language. Transitional arrangements and technical preparations such as a bonus scheme for teaching in Latvian, the production of teaching materials in the Latvian language and language training for non-Latvian speaking teachers are in place.

Er zijn overgangsregelingen en technische voorbereidingen getroffen, zoals een bonusregeling voor het onderwijs in het Lets, de productie van lesmaterialen in de Letse taal en taalonderwijs aan de niet-Lets sprekende leraren.


This applies to the quality of the learning process both for young people and for adults; to the quality of the teaching process, with the implications for initial and in-service teacher training and of support to teachers and trainers dealing with disadvantaged groups or with adults; and to the quality of the instruments and teaching materials available to help people learn.

Dit geldt voor de kwaliteit van het leerproces van zowel jongeren als volwassenen, voor de kwaliteit van het onderwijsproces en de implicaties ervan voor de initiële en vervolgopleidingen voor onderwijsgevenden en de ondersteuning van onderwijsgevenden en opleiders die onderwijs geven aan kansarme groepen en volwassenen en voor de kwaliteit van de instrumenten en het onderwijsmateriaal dat ter beschikking wordt gesteld om de mensen bij het leren te helpen.


The presence of foreign language mother-tongue teachers would also help with foreign language teaching at later ages, as would the development of teaching materials targeted specifically at adults.

Moedertaalsprekers van vreemde talen zouden ook het leren van vreemde talen op latere leeftijd vergemakkelijken, evenals onderwijsmateriaal dat speciaal voor volwassenen is bestemd.


w