Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Compensatory education
Education for highly gifted children
Inclusive education assistant
SEN TA
School for handicapped children
School for the blind
School for the deaf
Special education
Special educational needs assistant
Special needs education
Special teaching
Special-needs education
Teaching assistant in special educational needs
Teaching methods for special needs students
Teaching methods for special-needs students

Traduction de «Teaching methods for special-needs students » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
teaching methods for special needs students | teaching methods for special-needs students | special needs education | special-needs education

op bijzondere behoeften gericht onderwijs | buitengewoon onderwijs | onderwijs voor leerlingen met bijzondere behoeften


provides specialised instruction for special needs students | supply specialised instruction for special needs students | offer specialised instruction for special needs students | provide specialised instruction for special needs students

gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met bijzondere behoeften | gespecialiseerd onderwijs geven aan kinderen met specifieke behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met bijzondere behoeften | in gespecialiseerd onderwijs voorzien voor kinderen met specifieke behoeften


special education [ compensatory education | education for highly gifted children | school for handicapped children | school for the blind | school for the deaf | special-needs education | special teaching ]

buitengewoon onderwijs [ aanvullend onderwijs | onderwijs voor buitengewoon begaafden | school voor doofstommen | school voor gehandicapte kinderen | school voor slechthorende kinderen ]


inclusive education assistant | teaching assistant in special educational needs | SEN TA | special educational needs assistant

klassenassistent buitengewoon onderwijs | klassenassistente speciaal onderwijs | klassenassistent speciaal onderwijs | onderwijsassistent speciaal onderwijs
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The Commission financed a study on “Special educational needs in Europe, the teaching and learning of languages” (I.5.1), which concluded that there was no evidence for excluding special needs students from learning languages, and pointed out that learning languages went beyond communicative performance and enhanced personal and educational development, also encompassing European citizenship values.

De Commissie heeft een onderzoek gefinancierd naar ‘Speciale onderwijsbehoeften in Europa, het onderwijzen en leren van talen’ (I.5.1), dat concludeerde dat er geen enkele reden is om leerlingen met bijzondere behoeften uit te sluiten van het leren van talen, en dat erop wees dat het leren van talen zich niet beperkt tot het verwerven van communicatieve vaardigheden, maar ook bijdraagt tot een betere persoonlijke en educatieve ontwikkeling omdat het ook de waarden van het Europees burgerschap omvat.


Evidence is provided here that Tempus results were made available to the so called 'Teaching and Teaching Methods Associations', special bodies responsible for the development of education standards based on a bottom-up approach.

Er wordt bewijsmateriaal aangevoerd dat de resultaten van Tempus ter beschikking zijn gesteld van de zogenoemde "Verenigingen voor onderwijs en onderwijsmethodes", speciale organen die op basis van een bottom-up benadering onderwijsnormen moeten opstellen.


AC. whereas teachers should be able to liaise with entrepreneurs and define learning objectives in partnership with them, and be provided with the right support and resources, in order to implement learner-centred strategies and adapt their teaching methods to the needs of their vulnerable students;

AC. overwegende dat docenten in staat gesteld moeten worden contacten te leggen met ondernemers en in samenwerking met hen leerdoelen vast te stellen, en de juiste ondersteuning en middelen moeten ontvangen, zodat zij strategieën kunnen volgen waarin de leerling of student centraal staat en hun onderwijsmethoden kunnen aanpassen aan de behoeften van hun kwetsbare studenten;


AC. whereas teachers should be able to liaise with entrepreneurs and define learning objectives in partnership with them, and be provided with the right support and resources, in order to implement learner-centred strategies and adapt their teaching methods to the needs of their vulnerable students;

AC. overwegende dat docenten in staat gesteld moeten worden contacten te leggen met ondernemers en in samenwerking met hen leerdoelen vast te stellen, en de juiste ondersteuning en middelen moeten ontvangen, zodat zij strategieën kunnen volgen waarin de leerling of student centraal staat en hun onderwijsmethoden kunnen aanpassen aan de behoeften van hun kwetsbare studenten;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
AC. whereas teachers should be able to liaise with entrepreneurs and define learning objectives in partnership with them, and be provided with the right support and resources, in order to implement learner-centred strategies and adapt their teaching methods to the needs of their vulnerable students;

AC. overwegende dat docenten in staat gesteld moeten worden contacten te leggen met ondernemers en in samenwerking met hen leerdoelen vast te stellen, en de juiste ondersteuning en middelen moeten ontvangen, zodat zij strategieën kunnen volgen waarin de leerling of student centraal staat en hun onderwijsmethoden kunnen aanpassen aan de behoeften van hun kwetsbare studenten;


The study looked at teaching practices and recommended catering for students with special needs through individual educational plans and team-teaching (language teacher and special needs teacher) and providing appropriate teacher training as part of mainstream training for prospective teachers.

Het onderzoek besteedde aandacht aan onderwijsmethoden en kwam met aanbevelingen hoe door middel van individuele leerplannen, team-teaching (taalleraar en leraar speciaal onderwijs) en een adequate lerarenopleiding in het kader van de reguliere opleiding van toekomstige leraren rekening kan worden gehouden met leerlingen met bijzondere behoeften.


Good practice in teaching languages to learners with special needs can be further developed and new methods and approaches need to be developed for the teaching of foreign languages to such learners (> Action I.5.1)

Toch kunnen deze mensen in een aantal gevallen nog steeds geen taallessen volgen. Er kunnen nog meer goede praktijken worden ontwikkeld op het gebied van taalonderwijs aan mensen met bijzondere behoeften en er moet voor nieuwe methoden worden gezorgd om het onderricht van vreemde talen aan deze groep mensen te vergemakkelijken (> actie I.5.1)


Increased openness and access through technology will improve competition and transparency, and allow HEI to adjust teaching methods and materials to the needs of students who will work in a globalised labour market.

Meer openheid en een betere toegang dankzij de technologie zullen de concurrentie en transparantie verbeteren en de hogeronderwijsinstellingen in staat stellen hun onderwijsmethoden en cursusmateriaal af te stemmen op de behoeften van studenten die op een geglobaliseerde arbeidsmarkt zullen functioneren.


16. Stresses the importance of high-level teacher training and the need to prepare teachers to focus on skills and competences, provide tailor-made and innovative teaching methods to learners of vulnerable social groups and pupils with special educational needs, get acquainted with different cultures and adapt lessons to the different communication and learning styles familiar to the students, and place the emph ...[+++]

16. onderstreept het belang van een lerarenopleiding op hoog niveau en benadrukt dat docenten ertoe moeten worden gebracht zich op vaardigheden en competenties te concentreren, leerlingen uit kwetsbare sociale groepen en met bijzondere onderwijsbehoeften op maat gesneden en innovatieve lesmethodes aan te bieden, zich vertrouwd te maken met uiteenlopende culturen en hun lessen aan te passen aan de verschillende communicatie- en leerstijlen waarmee de studenten bekend zijn, en het accent meer te leggen op leerresultaten dan op educatiev ...[+++]


Higher education institutions therefore have to adapt their curricula and teaching methods to rising student numbers and students with different needs.

Instellingen in het hoger onderwijs moeten daarom hun leerplannen en onderwijsmethoden aanpassen aan stijgende studentenaantallen en studenten met verschillende behoeften.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Teaching methods for special-needs students' ->

Date index: 2022-04-02
w