1. Stresses that Europe's freight transport systems must meet pressing challenges to increase effective integration and sustainability of freight transport in Europe, making a greater contribution to improving mobility, energy efficiency, and reducing oil consumption, polluting emissions, and external costs, and therefore welcomes the above-mentioned Commission communications and Council conclusions; encourages the Commission, the Member States and industry to support in future a freight transport policy which is more sustainable in terms of mobility, the environment, climate, the economy, security and social interests, by promoting the use, in an enlarged European Union, of more efficient logistics systems as part of the gradual integrati
...[+++]on of priority cross-border rail freight corridors, hubs and conventional networks, and by promoting the user and polluter pays principles for all modes of transport; 1. benadrukt dat de Europese goederenvervoerssystemen aan dringende uitdagingen het hoofd moet bieden om de doeltreffende integratie en de duurzaamheid van het goederenvervoer in Europa te bevorderen, sterker bij te dragen aan de verbetering van de mobiliteit, efficiënt energiegebruik en de vermindering van het olieverbruik, van vervuilende emissies en van de externe kosten en verwelkomt daarom bovengenoemde mededelingen van de Commissie en Raadsconclusies; moedigt de Commissie, lidstaten en industrie aan, in de toekomst een goederenvervoersbeleid te ondersteunen dat duurzamer is in termen van mobiliteit, milieu, klimaat, economie, veiligheid en sociale belangen, door bij de stapsgewijze integratie van prioritaire grensoverschrijdende goed
...[+++]erenspoorcorridors, knooppunten en conventionele netwerken in een uitgebreide Europese Unie het gebruik van efficiëntere logistieke systemen te bevorderen, en door het beginsel dat de gebruiker en de vervuiler betaalt voor alle vervoerwijzen te bevorderen;