Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Modern Studies'Department
Science and modern languages)
TIMMS
TIMSS
Third International Mathematics Study
Third International Mathematics and Science Study
Third International Maths and Science Study
Trends in International Mathematics and Science Study

Vertaling van "Third International Mathematics and Science Study " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Third International Mathematics and Science Study | Third International Maths and Science Study | Trends in International Mathematics and Science Study | TIMSS [Abbr.]

TIMSS [Abbr.]


Third International Mathematics Study | TIMMS [Abbr.]

TIMMS [Abbr.]


Modern Studies'Department(mathematics | science and modern languages)

moderne sectie(wiskunde | moderne talen) | moderne wetenschappelijke sectie | natuurkunde
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The report combines data and information supplied by the Eurydice network, Eurostat and evidence from international surveys including the OECD's Teaching and Learning International Survey (TALIS 2008) and Programme for International Student Assessment (PISA 2009), and the Trends in International Mathematics and Science Study (TIMSS 2011, International Association for the Evaluation of Educational Achievement).

Het verslag bevat een combinatie van gegevens van het Eurydice-netwerk, Eurostat en uit internationale onderzoeken, waaronder de internationale onderwijsenquête (TALIS 2008) en het programma voor de internationale beoordeling van leerlingen (PISA 2009) van de OESO, en het onderzoek naar internationale ontwikkelingen op het gebied van wiskunde en wetenschappen (TIMSS 2011) van de International Association for the Evaluation of Educational Achievement.


94. Highlights the fact that the EU faces a shortage of skills in science, technology, engineering and mathematics (STEM), while it has an over-supply of social science graduates; is of the opinion that supplementary initiatives at European and national level are necessary to respond to the bottlenecks in STEM-related jobs and studies; recommends that t ...[+++]

94. wijst erop dat de EU te maken heeft met een tekort aan mensen die een STEM-opleiding (natuurwetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde) hebben gevolgd, terwijl er een overaanbod is van afgestudeerden in de sociale wetenschappen; is van mening dat er op Europees en nationaal niveau extra initiatieven nodig zijn om de knelpunten in de STEM-studierichtingen en het overeenkomstige banenaanbod aan te pakken; beveelt de Commissie en de lidstaten aan maatregelen te nemen om de attractiviteit en waarde van de STEM-vakken te vergroten en jongeren, en met name vrouwen, aan te moedigen om aan een STEM-studie te beginnen;


In my own country of Austria, this type of benchmarking, in the form of the Third International Mathematics and Science Study (TIMSS) Pop 3 study, in which we did not perform particularly well, has led to the establishment of a programme known as Qualität in Schulen (Q.I.S – Quality in Schools). At the heart of this project is the school curriculum.

In mijn vaderland, Oostenrijk, heeft dat soort benchmarking, het zogeheten TIMSS Pop 3-onderzoek, aangezien wij daarmee niet zo’n succes hadden, tot een project genaamd “Q.I.S. – Qualität in Schulen” geleid. Het hart van dit project is het schoolprogramma.


Kinga Gál (PPE-DE ). – (HU) Last week, for the third time, the Hungarian Academy of Sciences organised the World Science Forum in cooperation with the EU, UNESCO and the International Council for Science.

Kinga Gál (PPE-DE ).- (HU) Vorige week heeft de Hongaarse Academie van Wetenschappenvoor de derde keer het Wereld Wetenschap Forum georganiseerd, in samenwerking met de EU, UNESCO en de Internationale Raad voor de Wetenschap.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Kinga Gál (PPE-DE). – (HU) Last week, for the third time, the Hungarian Academy of Sciences organised the World Science Forum in cooperation with the EU, UNESCO and the International Council for Science.

Kinga Gál (PPE-DE).- (HU) Vorige week heeft de Hongaarse Academie van Wetenschappenvoor de derde keer het Wereld Wetenschap Forum georganiseerd, in samenwerking met de EU, UNESCO en de Internationale Raad voor de Wetenschap.


- ‘TUNING Educational Structures in Europe’, a pilot project in which some 70 European universities are taking part, aims to establish a methodology to allow further Europe-wide harmonisation of educational structures in five specific disciplines (mathematics, geology, business studies, history, and education science).

- Het proefproject "TUNING Educational Structures in Europe" (HARMONISATIE van de onderwijsstructuren in Europa), waaraan rond 70 Europese universiteiten deelnemen, beoogt een methode uit te werken met het oog op de Europese harmonisatie van de onderwijsstructuren op vijf concrete vakgebieden (wiskunde, aardrijkskunde, bedrijfskunde, geschiedenis en onderwijswetenschappen).


2. Motivating more young people to choose studies and careers in the fields of mathematics, science and technology in particular research careers and scientific disciplines where there are shortages of qualified personnel, in a short and medium term perspective.

2. Jongeren ertoe motiveren om te kiezen voor een studie en loopbaan op het gebied van wiskunde, de exacte wetenschappen en de techniek, in het bijzonder in onderzoek en wetenschappelijke disciplines waar op de korte en middellange termijn een tekort aan gekwalificeerde mensen bestaat


COMMISSION COMMUNICATION ON PERSPECTIVES FOR INTERNATIONAL COOPERATION IN THE FIELD OF RESEARCH AND TECHNOLOGICAL DEVELOPMENT - COUNCIL RESOLUTION Following the discussions which have taken place on the Commission's communication on perspectives for international cooperation in research and technological development, both in CREST and in the Permanent Representatives Committee, the Council adopted the following resolution : "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION, Having examined the Commission communication of 20 October 1995 on Perspectives for International Cooperati ...[+++]

MEDEDELING VAN DE COMMISSIE OVER DE VOORUITZICHTEN VOOR INTERNATIONALE SAMENWERKING OP HET GEBIED VAN ONDERZOEK EN TECHNOLOGISCHE ONTWIKKELING - RESOLUTIE VAN DE RAAD Naar aanleiding van de besprekingen die zowel in het CREST als in het Comité van Permanente Vertegenwoordigers hebben plaatsgevonden over de mededeling van de Commissie over de vooruitzichten voor internationale samenwerking op het gebied van onderzoek en technologisc ...[+++]


Annex 1: Breakdown of funding Annex 2: Structure and research areas proposed ANNEX 1 BREAKDOWN OF FUNDING FOR THE FOURTH EC RTD FRAMEWORK PROGRAMME (1994-98) MECU (Current prices) First Area of Activity (Research, Technological 10925 Development and Demonstration Programmes) Second Area of Activity (Cooperation with Third 790 Countries and International Organizations) Third Area of Activity (Dissemination and 600 Utilization of Results) Fourth Area of Activity (Stimulation of the 785 Training and Mobility of Researchers) MAXIMUM OVERALL AMOUNT 13100 MECU (Current prices) Indicative breakdown between topics in the first area of activity - ...[+++]

Bijlage 1 : Financiële specificatie Bijlage 2 : Voorgestelde structuur en onderzoekgebieden BIJLAGE 1 : FINANCIËLE SPECIFICATIE VAN HET IVe KADERPROGRAMMA VOOR OTO VAN DE EG (1994 - 1998) miljoen ecu (lopende prijzen) Eerste deelgebied (programma's voor onderzoek, 10925 technologische ontwikkeling en demonstratie) Tweede deelgebied (bevordering van de samenwerking 790 met derde landen en internationale organisaties) Derde deelgebied (verspreiding en exploitatie van 600 de resultaten) Vierde deelgebied (stimulering van de opleiding en 785 mobiliteit van onderzoekers) MAXIMAAL TOTAALBEDRAG 13100 mi ...[+++]


2. University of the North - phase II (3.6 MECU) The provision of a one year foundation programme in mathematics and science with English and Study Skills for disadvantaged students wishing to enter science-based degree programmes at the University of the North. 3. NGOs Support Programme (15 MECU) The objective of this Programme is to assist NGOs through the Tra ...[+++]

2. Universiteit van het Noorden - fase II (3,6 miljoen ecu) Dit is een basisprogramma van een jaar voor het onderricht in wiskunde en natuurwetenschappen, gecombineerd met het aanleren van Engels en de verwerving van arbeidsmethoden door studenten die wetenschappelijke vakken wensen te studeren aan de universiteit van het Noorden. 3. Hulpprogramma voor NGO's (15 miljoen ecu) Hiermee wordt beoogd om hulp te verlenen aan NGO's, via de "Transitional National Development Trust" (TNDT), waarvan de oprichting, door de samensmelting van de ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Third International Mathematics and Science Study' ->

Date index: 2021-10-16
w