Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Blisters
Bullous burn
Burn of eye region with third degree burn of face
Burns and corrosions of first degree
Caustic burn
Deep necrosis of underlying tissue
Epidermal loss
Erythema
Erythematous burn
Escharotic burn
First-degree burn
Full-thickness skin loss
Second degree
Second-degree burn
Third degree
Third degree burn
Third degree burn of foot
Third-degree burn
Third-degree burn NOS

Vertaling van "Third-degree burn NOS " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


caustic burn | escharotic burn | third-degree burn

3de graadsverbranding


Burn of eye region with third degree burn of face

brandwond in regio van oog met derdegraads brandwond van aangezicht


Third degree burn of foot

derdegraads brandwonde van voet




erythematous burn | first-degree burn

1ste graadsverbranding


bullous burn | second-degree burn

2de graadsverbranding


burns and corrosions of:first degree [erythema] | second degree [blisters] [epidermal loss] | third degree [deep necrosis of underlying tissue] [full-thickness skin loss]

brandwonden en etsingen | eerstegraads [erytheem] | brandwonden en etsingen | tweedegraads [blaren][verlies van epidermis] | brandwonden en etsingen | derdegraads [diepe necrose van onderliggend weefsel][verlies van cutis over gehele dikte]


Burns of multiple regions, at least one burn of third degree mentioned

brandwonden van multipele regio's, minstens één derdegraads-brandwond vermeld
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Preparing postgraduates, however, for a research profession in other types of contexts constitutes a fairly radical shift from current practice and attitudes, as "it could imply more involvement of the research apprentice in collaborative projects with "non-academic" partners and also more direct involvement of "non-academic" partners in the training of researchers (for example, they could be involved in the design and/or management of some university second or third degree programmes, certainly in more applied areas)" [60].

Het voorbereiden van postdoctorale studenten op een onderzoekloopbaan in andere werkomgevingen vormt evenwel een vrij drastische afwijking van de huidige praktijk en attitudes, daar dit, volgens het verslag zou kunnen inhouden dat de onderzoeker in opleiding meer wordt betrokken bij samenwerkingsprojecten met "niet-academische" partners en ook dat "niet-academische" partners rechtstreekser worden betrokken bij de opleiding van onderzoekers (zo zouden deze, zeker waar het meer toegepast onderzoek betreft, kunnen worden ingeschakeld bij ontwerp en/of beheer van tweede- of derdegraadsprogramma's van sommige universiteiten, en stellig bij me ...[+++]


In the wake of the recent introduction of "EU Masters" (as the core building block of the ERASMUS-Mundus programme) and in view of the increased emphasis placed by the Bologna Process [43] on the third (doctoral) level of the emerging European framework of reference for qualifications, the time may be right to take a fresh look at the notion of "European" doctorates and the recognition of doctoral degrees in Europe for the purpose of careers in RD. This could take the form both of a challenge put to universities themselves, i.e., that they cross-recognise their highest level of academic degrees for the purpose of professional activities in academia and industry, and of a call to Member States to adjust the legislative framework so that join ...[+++]

In het kielzog van de recente introductie van het "EU Masters" (als de centrale bouwsteen van het programma ERASMUS-Mundus) en gezien de zwaardere nadruk die bij het proces van Bologna [43] wordt gelegd op het derde (doctoraal) niveau bij het opkomende Europese referentiekader voor kwalificaties, is de tijd wellicht gekomen om de "Europese" doctoraten en de erkenning van doctorsgraden in Europa voor de gelijkschakeling van loopbanen in OO, eens opnieuw te bekijken. Men zou hiervan een uitdaging kunnen maken aan het adres van de universiteiten zelf, in die zin dat zij dan elkaars hoogste academische graden erkennen met het oog op de gelijkschakeling van beroepsactiviteiten aan universiteiten en in het bedrijfsleven, of een en ander in de vor ...[+++]


Third-country nationals who apply to be admitted as trainees should provide evidence of having obtained a higher education degree within the two years preceding the date of their application or of pursuing a course of study in a third country that leads to a higher education degree.

Derdelanders die een aanvraag indienen om als stagiair te worden toegelaten, dienen aan te tonen dat zij in de twee jaar voorafgaand aan de datum van de aanvraag een diploma van hoger onderwijs hebben behaald of dat zij in een derde land een opleiding volgen die tot een diploma van hoger onderwijs leidt.


‘trainee’ means a third-country national who holds a degree of higher education or is pursuing a course of study in a third country that leads to a higher education degree and who is admitted to the territory of a Member State for a training programme for the purpose of gaining knowledge, practice and experience in a professional environment.

„stagiair”: derdelander die in het bezit is van een diploma van het hoger onderwijs of een opleiding volgt in een derde land die leidt tot een diploma van hoger onderwijs en die is toegelaten tot het grondgebied van een lidstaat voor een opleidingsprogramma met het oog op het opdoen van kennis, praktijk en ervaring in de beroepswereld.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘researcher’ means a third-country national who holds a doctoral degree or an appropriate higher education qualification which gives that third-country national access to doctoral programmes, who is selected by a research organisation and admitted to the territory of a Member State for carrying out a research activity for which such qualification is normally required.

„onderzoeker”: een derdelander die een doctorsgraad heeft of een passend diploma van het hoger onderwijs dat deze derdelander toegang geeft tot doctoraatsprogramma's en die door een onderzoeksinstelling is geselecteerd en tot het grondgebied van een lidstaat is toegelaten om een onderzoeksproject uit te voeren waarvoor die graad of dat diploma doorgaans vereist zijn.


(c) ‘EU classified information’ (EUCI) means any information and material, classified as ‘TRÈS SECRET UE/EU TOP SECRET’, ‘SECRET UE/EU SECRET’, ‘CONFIDENTIEL UE/EU CONFIDENTIAL’ or ‘RESTREINT UE/EU RESTRICTED’, unauthorised disclosure of which could cause varying degrees of prejudice to EU interests, or to those of one or more of its Member States, whether such information originates within the institutions, bodies, offices and agencies established by virtue or on the basis of the Treaties or is received from Member States, third States or international organisations. In this regard:

(c) “gerubriceerde EU-gegevens” (EUCI): gegevens en materiaal, gerubriceerd als "TRÈS SECRET UE/ EU TOP SECRET", "SECRET UE/EU SECRET", "CONFIDENTIEL UE/EU CONFIDENTIAL" of "RESTREINT UE/EU RESTRICTED", waarvan openbaarmaking zonder machtiging de belangen van de Unie of van één of meer van haar lidstaten in meerdere of mindere mate zou kunnen schaden, ongeacht of dergelijke informatie afkomstig is van de instellingen, instanties, bureaus en agentschappen die krachtens of op basis van de Verdragen zijn opgericht, of van de lidstaten, derde staten of internationale organisaties.


(b) In the field of Erasmus (higher education), and Erasmus Mundus (international cooperation in higher education), the Programme shall aim to strengthen excellence and quality in the European Higher Education Area and its attractiveness in a global context, through increased transparency and recognition of all its higher education qualifications, increased student and staff learning mobility and through cooperation and the promotion of the quality of joint degree programmes among higher education institutions of participating countries, as well as among higher education institutions of participating countries and those of third countrie ...[+++]

(b) op het gebied van Erasmus (hoger onderwijs) en Erasmus Mundus (internationale samenwerking in het hoger onderwijs) beoogt het programma excellentie en kwaliteit in de Europese ruimte voor hoger onderwijs te versterken en de aantrekkelijkheid daarvan in een mondiale context te vergroten, door meer transparantie en erkenning van al haar hogeronderwijskwalificaties, een grotere leermobiliteit van studenten en personeel en de bevordering van de kwaliteit van gezamenlijke universitaire opleidingsprogramma's tussen hogeronderwijsinstellingen van deelnemende landen onderling, alsook tussen hogeronderwijsinstellingen van deelnemende landen e ...[+++]


I shall merely reiterate the point that this is an extremely promising area of research and medicine, offering real solutions for people with third-degree burns, patients suffering from venous ulcers, diabetes, hereditary diseases and cardiovascular diseases, offering hope, too, for Parkinson’s disease and Alzheimer’s disease, and offering a solution finally, one day perhaps, to the tragic shortage of organs, which results in the deaths each year in Europe of thousands of patients awaiting donations.

Ik wil er alleen op wijzen, zoals al eerder is gedaan, dat we hier te maken hebben met een uiterst veelbelovend element van het wetenschappelijk onderzoek en de geneeskunde. Het biedt concrete oplossingen voor patiënten met ernstige brandwonden, aderlijke zweren, diabetes, erfelijke aandoeningen en hart- en vaatziekten, en hoop voor mensen met parkinson en alzheimer. Wellicht zal er ooit ook een oplossing komen voor het dramatische tekort aan organen waardoor elk jaar miljoenen mensen in Europa overlijden.


Wood exporters have treated Russia like a Third World country'. How can the Commissioner so jeopardise the entire credibility of the Commission in a field for which another Commissioner is responsible at a time when negotiations are in progress concerning a vital national interest of Finland, namely the procurement of raw material for the manufacture of paper for export, inter alia, to Germany, and concerning access to a substitute raw material for the unprocessed wood to be exported from Finland to Germany on account of Germany's State support for wood burning?

Hoe kan een lid van de Commissie op deze manier de geloofwaardigheid van de hele Commissie in gevaar brengen op een terrein dat behoort tot de bevoegdheden van een ander Commissielid en op een moment dat de Commissie onderhandelt over een kwestie die voor Finland levensbelangrijk en van nationaal belang is, namelijk de verkrijging van grondstoffen die dienen om papier te produceren dat ook naar Duitsland wordt uitgevoerd en om het hout te compenseren dat als gevolg van de door de Duitse staat ondersteunde verwarming met hout, uit Finland onbewerkt naar Duitsland wordt geëxporteerd?


by extending the concept of family reunification to third-degree relatives, particularly in respect of orphans who have parents resident in Europe, whether legally or illegally;

het begrip gezinshereniging te verruimen tot de derde graad van verwantschap, met name voor wezen die verwanten hebben die al dan niet legaal in Europa verblijven;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Third-degree burn NOS' ->

Date index: 2023-06-21
w