17. Calls for an ambitious, holistic policy approach which looks at education, training, employment and self-employment initiatives, for all young people at all the various levels, in an integrated way; points out that it is essential to target the transition between the different educational and training pathways and recognise competences based on non-formal and informal learning; stresses that income security and trust in labour market prospects are essential pre-conditions for choosing higher education and that young people with a higher risk of exclusion are overly affected by this;
17. roept op tot een ambitieuze, holistische beleidsaanpak waarin op integrale wijze wordt gekeken naar initiatieven op het gebied van onderwijs, opleiding, werkgelegenheid en zelfstandig werk voor alle jongeren op alle verschillende niveaus; wijst erop dat het van essentieel belang is aandacht te besteden aan de overgang tussen
de verschillende onderwijs- en opleidingstrajecten en ook competenties te erkennen die via niet-formeel en informeel leren zijn verworven; benadrukt dat inkomenszekerheid en vertrouwen in de arbeidsmarktvooruitzichten essentiële voorwaarden zijn om voor hoger onderwijs te kiezen en dat jongeren met een groter r
...[+++]isico op uitsluiting hierdoor nog meer worden getroffen;