Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Transition from education to working life
Transition from primary to secondary school
Transition from school to workplace
Transition from study to working life

Traduction de «Transition from school to workplace » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
transition from education to working life | transition from school to workplace | transition from study to working life

overgang van school naar beroepsleven | overgang van school naar werkend bestaan


transition from primary to secondary school

overgang van de lagere naar de middelbare school
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
97. Recognises the challenges young people face when entering the labour market, recalls the importance of their obtaining their first work experience during their studies so as to gain employability skills and make the transition from school to work more efficiently and effectively; points to the potential underlying youth entrepreneurship, and therefore appeals to the responsibility of employers and Member States to provide young people with the chance to gain such experience and to support young people in getting the right skills; emphasises, further, the importance of cooperation between ...[+++]

97. erkent de uitdagingen waarmee jongeren worden geconfronteerd wanneer zij de arbeidsmarkt betreden; herinnert eraan dat het belangrijk is dat zij eerst werkervaring opdoen tijdens hun studie om hun inzetbaarheid te bevorderen en de overgang van school naar werk efficiënter en doeltreffender te maken; wijst op het potentieel dat ondernemerschap onder jongeren biedt, en doet derhalve een beroep op de verantwoordelijkheidszin van de werkgevers en de lidstaten om jongeren de kans te bieden dergelijke ervaring op te doen en jongeren te steunen bij het verwerven van de juiste vaardigheden; benadrukt voorts het belang van samenwerking tus ...[+++]


15. Underscores the importance of dual education and training systems, focusing particularly on STEM subjects and combining practice-based education in vocational schools with learning in the workplace, since this has proved the most effective means of smoothing the transition from school to labour market;

15. onderstreept het belang van duale onderwijs- en opleidingsstelsels, met de nadruk op STEM-vaardigheden en een combinatie van praktijkgericht onderwijs in beroepsopleidingen met stageplaatsen, aangezien we hiervan weten dat het de beste manier is om de overgang van school naar werk te vergemakkelijken;


15. Underscores the importance of dual education and training systems, focusing particularly on STEM subjects and combining practice-based education in vocational schools with learning in the workplace, since this has proved the most effective means of smoothing the transition from school to labour market;

15. onderstreept het belang van duale onderwijs- en opleidingsstelsels, met de nadruk op STEM-vaardigheden en een combinatie van praktijkgericht onderwijs in beroepsopleidingen met stageplaatsen, aangezien we hiervan weten dat het de beste manier is om de overgang van school naar werk te vergemakkelijken;


"Traineeships are crucial for improving the employability of young people, and to ensure a smooth transition from school to work.

"Stages zijn van cruciaal belang om de inzetbaarheid van jongeren te verbeteren en om te zorgen voor een soepele overgang van onderwijs naar werk.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Member States should develop a more specific approach to NEETs, combining effective intervention, consisting of tackling early school-leaving and reintegration of early school-leavers, with measures to facilitate the transition from school to work, increase the employability of young people and remove the practical and logistical barriers faced by young people with more complex needs.

De lidstaten zouden een meer specifieke aanpak van de NEET's moeten uitwerken die een doelmatige interventie bestaande uit het tegengaan van het vervroegd schoolverlaten zou combineren met de wederopneming van vroege schoolverlaters, alsook zouden zij stappen moeten ondernemen ter vereenvoudiging van de overgang van school naar werk, waardoor de kans op werk voor jongeren zou toenemen en de praktische en logistieke barrières die jongeren met meer complexe behoeftes tegengekomen, zouden worden weggenomen.


access to quality education, including early childhood education and care, as well as primary, secondary and higher education, with particular reference to the elimination of possible segregation at school, the prevention of early school leaving and ensuring successful transitions from school to employment;

toegang tot kwaliteitsonderwijs, met inbegrip van voor- en vroegschoolse educatie en zorg, alsook basis-, secundair en hoger onderwijs, met speciale vermelding van de beëindiging van mogelijke segregatie op school, voorkoming van vroegtijdig schoolverlaten en zorgen voor geslaagde overgangen van school naar werk;


In this context, the latest Joint Commission and Council report on social protection and inclusion, in the framework of the application of the open method of co-ordination (OMC), stresses that the measures taken by Member States mainly aim at preventing early departure from formal education and training, facilitating the transition from school to work, in particular of school leavers with low qualifications, increasing access to ed ...[+++]

In dit verband wordt in het meest recente gezamenlijk verslag van de Commissie en de Raad over sociale bescherming en insluiting, in het kader van de toepassing van de open coördinatiemethode (OCM), onderstreept dat de maatregelen die door lidstaten zijn genomen zich hoofdzakelijk richten op het voorkomen van het vroegtijdig verlaten van formeel onderwijs en opleidingen, het bevorderen van de overgang van school naar werk, vooral voor schoolverlaters met geringe kwalificaties, het verbeteren van de toegang tot onderwijs en opleidingen voor achterstandsgroepen, de integratie van deze groepen in het basisonderwijs en de bevordering van per ...[+++]


There are welcome efforts of improving the transition from school to work, adjusting the apprenticeship systems to new needs in the labour market as well as preventing and reducing school failure, but stronger efforts to firmly establish the principle of life-long learning are needed.

Er zijn welkome inspanningen om de overgang van school naar het beroepsleven te verbeteren, het leerlingwezen af te stemmen op de nieuwe behoeften van de arbeidsmarkt en schooluitval te voorkomen en te beperken, maar er zal nog meer moeten worden gedaan om het beginsel van levenslang leren goed ingeburgerd te doen raken.


- Operational since 1988, Petra (Action programme for the vocational training of young people and their preparation for adult and working life) is a direct descendant of the previous Community action programme on the transition from school to adult and working life; in particular, it has been designed to respond to the concerns resulting from the high rate of unemployment among young people by establishing new forms of basic vocational training in the Community.

- PETRA (Actieprogramma voor de beroepsopleiding van jongeren en hun voorbereiding op werk en volwassenheid) is vanaf 1988 operationeel en vloeit rechtstreeks voort uit de toepassing van het daaraan voorafgaande communautaire actieprogramma met betrekking tot de overgang van jongeren van de school naar het leven als volwassene en in een beroep. Dit programma werd ontworpen om in het bijzonder gehoor te geven aan de bezorgdheid ten gevolge van de hoge werkloosheid onder jongeren door nieuwe normen voor initiële beroepsopleiding in de Gemeenschap vast te leggen.


(iii) Enhance support for young people, particularly from disadvantaged backgrounds, in making the transition from school to work.

(iii) Betere ondersteuning van jongeren, vooral uit minder bevoorrechte milieus, bij de overgang van school naar werk.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Transition from school to workplace' ->

Date index: 2022-09-12
w