Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Assess the ergonomic qualities of urban transportation
Civil engineer
Civil engineering consultant
Civil engineering expert
Consider ergonomic aspects of urban transportation
Consider urban transportation ergonomics
Director of infrastructure projects
Infrastructure project
Inspect drainage channels
Inspect drainage outlets
Maintain and clear drainage channels
Transport infrastructure
Transport infrastructure project

Traduction de «Transport infrastructure project » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
transport infrastructure project

vervoersinfrastructuurproject




civil engineering consultant | civil engineering expert | civil engineer | director of infrastructure projects

bouwfysisch adviseur | burgerlijk ingenieur bouwkunde | ingenieur civiele bouwkunde | ingenieur structuurberekening




Committee on a Charging System for the Use of Transport Infrastructures | Committee on the system of charging for the use of transport infrastructure

Comité inzake heffingen op het gebruik van de verkeerswegen | Comité inzake heffingen op het gebruik van verkeerswegen


assess the ergonomic qualities of urban transportation | evaluate ergonomic aspects of urban transport infrastructure | consider ergonomic aspects of urban transportation | consider urban transportation ergonomics

ergonomische aspecten van stedelijk vervoer afwegen | rekening houden met ergonomische aspecten van stedelijk vervoer


ensure proper drainage of water around transport infrastructure | maintain and clear drainage channels | inspect drainage channels | inspect drainage outlets

afvoerpijpen controleren
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
With effect from 1 January 2017, resources transferred to the CEF which have not been committed to a transport infrastructure project shall be made available to all Member States eligible for funding from the Cohesion Fund, to finance transport infrastructure projects in accordance with this Regulation.

Met ingang van 1 januari 2017 worden de middelen die naar de CEF zijn overgedragen en niet voor een vervoersinfrastructuurproject zijn bestemd, aan alle voor steun uit het Cohesiefonds in aanmerking komende lidstaten ter beschikking gesteld, ter financiering van infrastructuurprojecten overeenkomstig van deze verordening.


20. Notes that public transport usage in urban areas is not clearly stated among the ten goals of the White Paper; believes that a new goal should be set of doubling public transport use in urban areas by 2030; stresses in that regard that measures should be taken to provide for facilities and infrastructure to facilitate safe door-to-door mobility of public transport users, including elderly or disabled people and cyclists who use public transport for part of their ride; underlines that achieving this goal requires appropriate investment, especially in order to ensure consistent maintenance and expansion of public transport infrastructure; urges the Member States, therefore, to provide adequate, long-term, reliable funding for urb ...[+++]

20. wijst erop dat het gebruik van openbaar vervoer in stedelijke gebieden niet duidelijk is opgenomen als een van de tien doelstellingen in het Witboek; is van mening dat een nieuw streefdoel moet worden vastgelegd om het gebruik van het openbaar vervoer in stedelijke gebieden tegen 2030 te verdubbelen; benadrukt in dit verband dat maatregelen genomen moeten worden om te zorgen voor faciliteiten en infrastructuur ten behoeve van de mobiliteit van deur tot deur voor gebruikers van openbaar vervoer, met inbegrip van ouderen en gehandicapten en fietsers die het openbaar vervoer gebruiken voor een deel van hun reis; onderstreept dat de v ...[+++]


20. Notes that public transport usage in urban areas is not clearly stated among the ten goals of the White Paper; believes that a new goal should be set of doubling public transport use in urban areas by 2030; stresses in that regard that measures should be taken to provide for facilities and infrastructure to facilitate safe door-to-door mobility of public transport users, including elderly or disabled people and cyclists who use public transport for part of their ride; underlines that achieving this goal requires appropriate investment, especially in order to ensure consistent maintenance and expansion of public transport infrastructure; urges the Member States, therefore, to provide adequate, long-term, reliable funding for urb ...[+++]

20. wijst erop dat het gebruik van openbaar vervoer in stedelijke gebieden niet duidelijk is opgenomen als een van de tien doelstellingen in het Witboek; is van mening dat een nieuw streefdoel moet worden vastgelegd om het gebruik van het openbaar vervoer in stedelijke gebieden tegen 2030 te verdubbelen; benadrukt in dit verband dat maatregelen genomen moeten worden om te zorgen voor faciliteiten en infrastructuur ten behoeve van de mobiliteit van deur tot deur voor gebruikers van openbaar vervoer, met inbegrip van ouderen en gehandicapten en fietsers die het openbaar vervoer gebruiken voor een deel van hun reis; onderstreept dat de v ...[+++]


51. Is concerned over the lack of clarity and transparency of the regulatory framework and investment allocation decision-making of the Investment Plan for Europe in regard to transport infrastructure projects: stresses the importance of clarity, as the Fund will facilitate private investment in safer transport infrastructure projects, particularly in industrial centres, whilst noting that the overall aims and funding priorities of the CEF and the TEN-T policy are to grant EU funding to less profitable large-scale cross-border projects of common interest (around nine core network corridors), to develop a comprehensive multimodal EU trans ...[+++]

51. tekent bezwaar aan tegen het gebrek aan duidelijkheid en transparantie van het regelgevingskader en de besluitvorming over de toewijzing van investeringen in het investeringsplan voor Europa met betrekking tot vervoersinfrastructuurprojecten; benadrukt het belang van duidelijkheid, aangezien het fonds particuliere investeringen in veiligere vervoersinfrastructuurprojecten mogelijk zal maken, waarbij moet worden opgemerkt dat de algemene doelstellingen en financieringsprioriteiten van het ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
As of 1 January 2017, resources transferred to the CEF which have not been committed to a transport infrastructure project shall be made available to all Member States eligible for funding from the Cohesion Fund to finance transport infrastructure projects in accordance with Regulation (EU) No 1316/2013.

Vanaf 1 januari 2017 worden de naar de Connecting Europe Facility overgedragen middelen die niet voor een vervoersinfrastructuurproject zijn vastgelegd, beschikbaar gemaakt voor alle lidstaten die voor steun uit het Cohesiefonds in aanmerking komen, voor de financiering van vervoersinfrastructuurprojecten overeenkomstig Verordening (EU) nr. 1316/2013.


As of 1 January 2017, resources transferred to the CEF which have not been committed to a transport infrastructure project shall be made available to all Member States eligible for funding from the Cohesion Fund to finance transport infrastructure projects in accordance with Regulation (EU) No 1316/2013.

Vanaf 1 januari 2017 worden de naar de Connecting Europe Facility overgedragen middelen die niet voor een vervoersinfrastructuurproject zijn vastgelegd, beschikbaar gemaakt voor alle lidstaten die voor steun uit het Cohesiefonds in aanmerking komen, voor de financiering van vervoersinfrastructuurprojecten overeenkomstig Verordening (EU) nr. 1316/2013.


As of 1 January 2017, resources transferred to the CEF which have not been committed to a transport infrastructure project shall be made available to all Member States eligible for funding from the Cohesion Fund to finance transport infrastructure projects in accordance with Regulation (EU) No 1316/2013.

Vanaf 1 januari 2017 worden de naar de Connecting Europe Facility overgedragen middelen die niet voor een vervoersinfrastructuurproject zijn vastgelegd, beschikbaar gemaakt voor alle lidstaten die voor steun uit het Cohesiefonds in aanmerking komen, voor de financiering van vervoersinfrastructuurprojecten overeenkomstig Verordening (EU) nr. 1316/2013.


With effect from 1 January 2017, resources transferred to the CEF which have not been committed to a transport infrastructure project shall be made available to all Member States eligible for funding from the Cohesion Fund, to finance transport infrastructure projects in accordance with this Regulation.

Met ingang van 1 januari 2017 worden de middelen die naar de CEF zijn overgedragen en niet voor een vervoersinfrastructuurproject zijn bestemd, aan alle voor steun uit het Cohesiefonds in aanmerking komende lidstaten ter beschikking gesteld, ter financiering van infrastructuurprojecten overeenkomstig van deze verordening.


However, we need considered projects and investments in the EU’s transport infrastructure, in order to develop it further over the next 10-20 years. Decisions on transport infrastructure projects should be based on correct assessments of expenditure and benefit, stability and European cross-border added value.

We hebben echter weldoordachte projecten en investeringen nodig in de vervoersinfrastructuur van de EU om deze de komende tien tot twintig jaar verder te kunnen ontwikkelen. De besluiten over vervoersinfrastructuurprojecten moeten gebaseerd zijn op een correcte kosten-batenanalyse, stabiliteit en Europese grensoverschrijdende toegevoegde waarde.


85. Calls for improvements in the way in which European environmental policy (e.g. the Birds Directive and the Habitat Directive) is coordinated with transport policy, and particularly for the implementation of sustainable transport projects; argues, therefore, for a strategic environmental impact assessment to be carried out on new transport infrastructure projects, weighing up the environmental, economic and social benefits of an infrastructure project against its drawbacks relating to the application of particular environmental directives;

85. pleit tevens voor een betere coördinatie van het Europees milieubeleid (met name t.a.v. de habitatrichtlijn) en het vervoersbeleid, met name bij de uitvoering van duurzame vervoersprojecten; betuigt zich derhalve voorstander van een strategische milieubeoordeling van nieuwe vervoersinfrastructuurprojecten, waarbij de milieu-, sociale en economische voordelen van een infrastructuurproject worden afgewogen tegen de nadelen die verband houden met de toepassing van bepaalde milieurichtlijnen;




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Transport infrastructure project' ->

Date index: 2022-08-17
w