Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Audio-visual industry
Audiovisual industry
Eyes-off flying
Gout fly
Gout fly of barley
Maintain flying harnesses
Maintain harnesses for flying
Nasal bot fly
Oestrus ovis
Operate artist flying movements
Practise flying movements
Practise movements for flying
Rehearse flying choreography
Rehearse flying movements
Ribbon-footed corn fly
Sheep
Sheep botfly
Sheep nose bot
Sheep nose fly
Sheep nostril fly
Straw fly
Test artist flying system
Test artist flying systems
Test flying systems
Try out artist flying systems
Visual flying

Vertaling van "Visual flying " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE


nasal bot fly | Oestrus ovis | sheep botfly | sheep nose bot(fly) | sheep nose fly | sheep nostril fly | sheep(nasal)bot fly

schapehorzel | schapenhorzel


rehearse flying choreography | rehearse flying movements | practise flying movements | practise movements for flying

vliegbewegingen oefenen


check, maintain and repair flying harnesses | operate artist flying movements | maintain flying harnesses | maintain harnesses for flying

vlieginstallaties onderhouden


test flying systems | try out artist flying systems | test artist flying system | test artist flying systems

hijsinstallatie voor artiesten testen | trekkenwand voor artiesten testen


gout fly | gout fly of barley | ribbon-footed corn fly | straw fly

gele halmvlieg


A rare neurologic disease with characteristics of persistent continuous bilateral visual experience of flickering snow-like dots throughout the visual field in association with other visual (including palinopsia, enhanced entopic phenomena, nyctalopi

oogruisfenomeen


audiovisual industry [ audio-visual industry ]

audiovisuele industrie


Describes a rare type of pineal parenchymal tumor (PPT) of intermediate-grade malignancy manifesting with visual disturbances, headaches, loss of coordination and balance, nausea and vomiting due to obstructive hydrocephalus, and that is classified a

pineale parenchymale tumor van intermediaire differentiatie


A rare otorhinolaryngologic disease with characteristics of dysfunction of both peripheral labyrinths or of the eighth nerves, which presents with persistent unsteadiness of gait (particularly in darkness, during eye closure or under impaired visual

idiopathische bilaterale vestibulopathie
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
When visual signals are used to warn unauthorised aircraft flying in or about to enter a restricted, prohibited or danger area by day and by night, a series of projectiles discharged from the ground at intervals of 10 seconds, each showing, on bursting, red and green lights or stars shall indicate to an unauthorised aircraft that it is flying in or about to enter a restricted, prohibited or danger area, and that the aircraft is to take such remedial action as may be necessary.

Wanneer gebruik wordt gemaakt van visuele signalen voor het waarschuwen van luchtvaartuigen die, overdag of ’s nachts, zonder toestemming in een beperkt toegankelijk, verboden gebied of danger area vliegen, worden met een reeks vanaf de grond afgeschoten projecten met intervallen van 10 seconden, die elk rood en groen licht of sterren verspreiden, die luchtvaartuigen erop gewezen dat zij een in beperkt toegankelijk, verboden gebied of danger area vliegen of dreigen dat te gaan doen en dat zij de nodige corrigerende acties moeten ondernemen.


2. VISUAL SIGNALS USED TO WARN AN UNAUTHORISED AIRCRAFT FLYING IN OR ABOUT TO ENTER A RESTRICTED, PROHIBITED OR DANGER AREA

2. TE GEBRUIKEN VISUELE SIGNALEN VOOR HET WAARSCHUWEN VAN EEN LUCHTVAARTUIG DAT ZONDER TOESTEMMING IN EEN BEPERKT TOEGANKELIJK, VERBODEN GEBIED OF DANGER AREA VLIEGT, OF DAT DREIGT TE GAAN DOEN


32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. onderstreept dat RPAS die "buiten zicht" vliegen uitgerust moeten zijn met "detect and avoid"'-technologie, zodat luchtvaartuigen die hetzelfde luchtruim gebruiken kunnen worden ontdekt en gewaarborgd kan worden dat RPAS geen gevaar vormen voor de veiligheid van bemande luchtvaartuigen, en tevens rekening gehouden kan worden met dichtbevolkte gebieden, no-flyzones, zoals luchthavens, elektriciteitscentrales, kerncentrales en chemische fabrieken, en andere kritieke infrastructuur; verzoekt de Commissie dan ook in het kader van de gemeenschappelijke onderneming SESAR de noodzakelijke middelen voor onderzoek en ontwikkeling beschikbaar ...[+++]


32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. onderstreept dat RPAS die "buiten zicht" vliegen uitgerust moeten zijn met "detect and avoid"'-technologie, zodat luchtvaartuigen die hetzelfde luchtruim gebruiken kunnen worden ontdekt en gewaarborgd kan worden dat RPAS geen gevaar vormen voor de veiligheid van bemande luchtvaartuigen, en tevens rekening gehouden kan worden met dichtbevolkte gebieden, no-flyzones, zoals luchthavens, elektriciteitscentrales, kerncentrales en chemische fabrieken, en andere kritieke infrastructuur; verzoekt de Commissie dan ook in het kader van de gemeenschappelijke onderneming SESAR de noodzakelijke middelen voor onderzoek en ontwikkeling beschikbaar ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
32. Underlines that RPAS flying beyond visual line of sight (BVLOS) must be equipped with ‘detect-and-avoid’ technology in order to detect aircraft using the same airspace, ensuring that RPAS do not put at risk the safety of manned aircraft, and in addition, take into account densely-populated areas, no-fly zones, such as airports, power plants, nuclear and chemical plants, and other critical infrastructure; urges therefore the Commission to provide for the necessary research and development budgets through the SESAR Joint Undertaking;

32. onderstreept dat RPAS die "buiten zicht" vliegen uitgerust moeten zijn met "detect and avoid"'-technologie, zodat luchtvaartuigen die hetzelfde luchtruim gebruiken kunnen worden ontdekt en gewaarborgd kan worden dat RPAS geen gevaar vormen voor de veiligheid van bemande luchtvaartuigen, en tevens rekening gehouden kan worden met dichtbevolkte gebieden, no-flyzones, zoals luchthavens, elektriciteitscentrales, kerncentrales en chemische fabrieken, en andere kritieke infrastructuur; verzoekt de Commissie dan ook in het kader van de gemeenschappelijke onderneming SESAR de noodzakelijke middelen voor onderzoek en ontwikkeling beschikbaar ...[+++]


8. Considers that rules at EU and national level should clearly set and indicate the provisions applicable to RPAS in relation to the internal market and international commerce (their production, sale and purchase, trade in them and use of them), safety and security (pilot licences, flight authorisation, identification of owners, traceability of real-time positioning and monitoring of RPAS and of RPAS flights, including in no-fly zones such as airports and other critical infrastructure, third-party liability insurance for RPAS operators, and rules to be followed when operating a drone, e.g. on visual contact), privacy and data protection ...[+++]

8. is van mening dat in de regels op Europees en nationaal niveau duidelijk bepaald moet zijn en worden aangegeven welke bepalingen van toepassing zijn op RPAS met betrekking tot de interne markt en de internationale handel (productie, verkoop, aankoop, handel en gebruik van RPAS), veiligheid en beveiliging (vliegbewijzen, -toestemmingen, identificatie van de eigenaren, traceerbaarheid van de positie en toezicht op RPAS en RPAS-vluchten in realtime, ook in no-flyzones zoals rond luchthavens en andere kritieke infrastructuur, wettelijke aansprakelijkheidsverzekeringen voor exploitanten van RPAS, en regels die moeten worden gevolgd bij het gebruik van een dron ...[+++]


‘flight rules’ means the rules used in conducting the flight. ‘IFR’ for aircraft flying according to instrument flight rules, as defined in Annex 2 of the Chicago Convention or ‘VFR’ for aircraft flying according to visual flight rules as defined in the same Annex.

o) „vliegvoorschriften”: de voorschriften die worden gebruikt bij het uitvoeren van een vlucht; „IFR” voor luchtvaartuigen die vliegen volgens instrumentvliegvoorschriften, zoals gedefinieerd in bijlage 2 bij het Verdrag van Chicago of „VFR” voor luchtvaartuigen die vliegen volgens zichtvliegvoorschriften, zoals gedefinieerd in dezelfde bijlage.


‘Flight type’ means ‘IFR’ for aircraft flying according to instrument flight rules as defined in Annex 2 to the 1944 Chicago Convention (Tenth Edition – July 2005) or ‘VFR’ for aircraft flying according to visual flight rules as defined in the same Annex.

p) „Vluchttype”: „IFR” voor luchtvaartuigen die vliegen volgens instrumentvliegvoorschriften zoals gedefinieerd in bijlage 2 bij het Verdrag van Chicago uit 1944 (tiende editie — juli 2005) of „VFR” voor luchtvaartuigen die vliegen volgens zichtvliegvoorschriften zoals gedefinieerd in dezelfde bijlage.


IFR’ for aircraft flying according to instrument flight rules as defined in Annex 2 to the Chicago Convention or ‘VFR’ for aircraft flying according to visual flight rules as defined in the same Annex.

„IFR” voor luchtvaartuigen die vliegen volgens instrumentvliegvoorschriften zoals gedefinieerd in bijlage 2 bij het Verdrag van Chicago of „VFR” voor luchtvaartuigen die vliegen volgens zichtvliegvoorschriften zoals gedefinieerd in dezelfde bijlage.


We should also support the German pilots’ union, Cockpit, which has behaved more responsibly than the management of the airlines by refusing to fly under visual flight rules in European airspace, because it believes that this would be irresponsible.

Lof ook voor de pilotenvakbond Cockpit die meer verantwoordelijkheid heeft getoond dan het management van de luchtvaartmaatschappijen. De vakbond weigert op zicht te vliegen in het Europese luchtruim, omdat hij gelooft dat dit niet verantwoord is.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Visual flying' ->

Date index: 2022-09-24
w