Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation covering technical and vocational skills
Arithmetical disorder
Comparability of qualifications
Comparability of vocational training qualifications
Develop assessments used in vocational courses
Develop vocational course assessments
Developmental acalculia
Distance training
E-training
Gerstmann's syndrome
Manpower training
Occupational skills
Pre-vocational training
Prepare examinations for vocational courses
Professional specialisation
Recognition of vocational training qualifications
Retraining
Retraining of skills
Sandwich training
Updating of skills
Vocational Skills Certificate
Vocational skills
Vocational training
Vocational upgrading

Traduction de «Vocational skills » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Vocational Skills Certificate

getuigschrift van beroepsgerichte bij- en nascholing


occupational skills | vocational skills

beroepsvaardigheden


accreditation covering technical and vocational skills

erkenning van technische en beroepsvaardigheden


updating of skills [ professional specialisation | retraining of skills | vocational upgrading | retraining(UNBIS) ]

bijscholing


Definition: A condition of arrested or incomplete development of the mind, which is especially characterized by impairment of skills manifested during the developmental period, skills which contribute to the overall level of intelligence, i.e. cognitive, language, motor, and social abilities. Retardation can occur with or without any other mental or physical condition. Degrees of mental retardation are conventionally estimated by standardized intelligence tests. These can be supplemented by scales assessing social adaptation in a give ...[+++]

Omschrijving: Een toestand van tot stilstand gekomen of onvolledige ontwikkeling van het verstand, die vooral wordt gekenmerkt door een tijdens de ontwikkelingsperiode aan het licht tredende stoornis van vaardigheden, die mede bepalend is voor het algehele intelligentieniveau, d.w.z. cognitieve, verbale, motorische en sociale vermogens. Zwakzinnigheid kan voorkomen met of zonder een andere psychische of lichamelijke aandoening. Het is gebruikelijk de graad van zwakzinnigheid te schatten aan de hand van gestandaardiseerde intelligentietests. Deze kunnen worden aangevuld met schaalindelingen die de sociale aanpassing onder gegeven omstandi ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. A ...[+++]

Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]


Definition: Involves a specific impairment in arithmetical skills that is not solely explicable on the basis of general mental retardation or of inadequate schooling. The deficit concerns mastery of basic computational skills of addition, subtraction, multiplication, and division rather than of the more abstract mathematical skills involved in algebra, trigonometry, geometry, or calculus. | Developmental:acalculia | arithmetical disorder | Gerstmann's syndrome

Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann


compile theoretical and practical exams for vocational courses | develop vocational course assessments | develop assessments used in vocational courses | prepare examinations for vocational courses

examens voor beroepsopleidingen voorbereiden


vocational training [ distance training | e-training | manpower training | pre-vocational training | sandwich training ]

beroepsopleiding [ alternerende opleiding | e-opleiding | opleiding van arbeidskrachten | opleiding via internet | schriftelijke opleiding | voorbereidende opleiding ]


recognition of vocational training qualifications [ comparability of qualifications | comparability of vocational training qualifications ]

erkenning van getuigschriften van vakbekwaamheid [ vergelijkbaarheid van getuigschriften ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
During the European Vocational Skills Week, the Commission showcases high-quality initiatives that aim at equipping people with the skills they need in a fast-changing labour market.

Tijdens de Europese Week van beroepsvaardigheden brengt de Commissie initiatieven van hoge kwaliteit onder de aandacht die erop gericht zijn mensen te voorzien van de vaardigheden die ze nodig hebben op een snel veranderende arbeidsmarkt.


Vocational education and training in the European spotlight: Second European Vocational Skills Week launched // Brussels, 20 November 2017

Beroepsonderwijs en -opleiding in de Europese schijnwerpers: tweede Europese Week van beroepsvaardigheden gaat van start // Brussel, 20 november 2017


From 20 to 24 November 2017, the European Commission is organising the second European Vocational Skills Week, building on the success of last year's initiative.

Van 20 tot en met 24 november 2017 organiseert de Europese Commissie de tweede Europese Week van beroepsvaardigheden, voortbouwend op het succes van vorig jaar.


During the European Vocational Skills Week, the Commission showcases high-quality initiatives in the field of Vocational education and training (VET) - ultimately to equip people with the skills they need in a fast-changing labour market.

Tijdens de Europese Week van Beroepsvaardigheden brengt de Commissie initiatieven van hoge kwaliteit op het gebied van beroepsonderwijs en -opleiding onder de aandacht om mensen te voorzien van de vaardigheden die ze nodig hebben in een snel veranderende arbeidsmarkt.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
From 5 to 9 December 2016, the European Commission is organising a first European Vocational Skills Week to inspire people to discover, use and improve their talents and abilities through vocational training.

Van 5 tot en met 9 december 2016 organiseert de Europese Commissie de eerste Europese Week van Beroepsvaardigheden, om mensen aan te zetten hun talenten te ontdekken, te gebruiken en te verbeteren via beroepsopleidingen.


20. Stresses the key role of enterprises, including SMEs, social and solidarity economy actors and micro-enterprises in training for working-life skills and job creation for young people; stresses the need to provide young people with education preparing them for entrepreneurship in the broadest possible way; encourages including in curricula the development in a safe environment of the vocational skills needed in starting and managing businesses as well as fostering transversal entrepreneurship competence, skills and knowledge, that are effectively delivered through hands-on and real-life experiences; suggests that entrepreneurship m ...[+++]

20. onderstreept de cruciale rol van ondernemingen, onder meer kmo's, sociale ondernemingen en vertegenwoordigers van de solidaire economie en micro‑ondernemingen, voor de opleiding in beroepsvaardigheden en voor het scheppen van banen voor jongeren; onderstreept dat de opleiding van jongeren hen moet voorbereiden op ondernemerschap in de breedst mogelijke zin; pleit ervoor dat in de onderwijscurricula aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling, in een veilige omgeving, van de nodige beroepsvaardigheden voor het starten en leiden van een onderneming, alsook aan de bevordering van transversale competenties, vaardigheden en kennis voor o ...[+++]


21. Stresses the key role of enterprises, including SMEs, social and solidarity economy actors and micro-enterprises in training for working-life skills and job creation for young people; stresses the need to provide young people with education preparing them for entrepreneurship in the broadest possible way; encourages including in curricula the development in a safe environment of the vocational skills needed in starting and managing businesses as well as fostering transversal entrepreneurship competence, skills and knowledge, that are effectively delivered through hands-on and real-life experiences; suggests that entrepreneurship m ...[+++]

21. onderstreept de cruciale rol van ondernemingen, onder meer kmo's, sociale ondernemingen en vertegenwoordigers van de solidaire economie en micro-ondernemingen, voor de opleiding in beroepsvaardigheden en voor het scheppen van banen voor jongeren; onderstreept dat de opleiding van jongeren hen moet voorbereiden op ondernemerschap in de breedst mogelijke zin; pleit ervoor dat in de onderwijscurricula aandacht wordt besteed aan de ontwikkeling, in een veilige omgeving, van de nodige beroepsvaardigheden voor het starten en leiden van een onderneming, alsook aan de bevordering van transversale competenties, vaardigheden en kennis voor o ...[+++]


The co-ordinated package of personalised services to be funded, including its compatibility with actions funded by the Structural Funds, includes measures for the reintegration of the 876 targeted workers into employment, such as welcome and information sessions and guidance, intensive job search assistance, training in vocational skills related to footwear sector, training for specific vocational qualifications, promotion of entrepreneurship, training in horizontal skills, training for recruitment, job-search allowance, support for setting up a business, contribution to commuting expenses and outplacement incentives.

Het gecoördineerde pakket van individuele dienstverlening waarvoor financiering wordt aangevraagd, en de compatibiliteit van dit pakket met uit de structuurfondsen gefinancierde acties, omvat maatregelen voor de terugkeer van de 876 betrokken werknemers op de arbeidsmarkt, zoals algemene voorlichtingsbijeenkomsten en begeleiding, intensieve hulp bij het zoeken naar werk, scholing in beroepsvaardigheden voor de schoenenindustrie, opleiding voor specifieke beroepskwalificaties, bevordering van ondernemerschap, opleiding in horizontale vaardigheden, opleiding voor aanwerving, een toelage voor deelname, ondersteuning bij de oprichting van ee ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for ‘Knowledge Alliances’ and ‘Sector Skills Alliances’ in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers' general transferable skills; reiterates, however, that higher education institutions produce cultural content which translates not only into vocational skills but also into gener ...[+++]

40. is ingenomen met de steun van de Commissie voor „Kennisovereenkomsten” en „Overeenkomsten voor sectorvaardigheden” waarbij instellingen voor hoger onderwijs informatie uitwisselen met bedrijven terwijl ze leerplannen opstellen om tekorten aan bepaalde vaardigheden aan te pakken; doet een beroep op bedrijven en ondernemers, waaronder het midden- en kleinbedrijf, om actief partnerschappen aan te gaan met instellingen voor hoger onderwijs en studenten en docenten hoogwaardige stages te bieden en door gebruik te maken van de algemeen overdraagbare vaardigheden van docenten; herhaalt echter dat instellingen voor hoger onderwijs culturele inhoud creëren die niet alleen beroepsvaardigheden voortbrengen ...[+++]


40. Welcomes the Commission's support for 'Knowledge Alliances' and 'Sector Skills Alliances' in which higher education institutions exchange information with businesses while developing curricula to address skills shortages; calls upon businesses and entrepreneurs, including small and medium-sized enterprises, actively to develop partnerships with higher education institutions by providing high-quality internships for students and lecturers and capitalising on lecturers’ general transferable skills; reiterates, however, that higher education institutions produce cultural content which translates not only into vocational skills but also into gener ...[+++]

40. is ingenomen met de steun van de Commissie voor "Kennisovereenkomsten" en "Overeenkomsten voor sectorvaardigheden" waarbij instellingen voor hoger onderwijs informatie uitwisselen met bedrijven terwijl ze leerplannen opstellen om tekorten aan bepaalde vaardigheden aan te pakken; doet een beroep op bedrijven en ondernemers, waaronder het midden- en kleinbedrijf, om actief partnerschappen aan te gaan met instellingen voor hoger onderwijs en studenten en docenten hoogwaardige stages te bieden en door gebruik te maken van de algemeen overdraagbare vaardigheden van docenten; herhaalt echter dat instellingen voor hoger onderwijs culturele inhoud creëren die niet alleen beroepsvaardigheden voortbrengen ...[+++]


w