34. Calls for the development of equal access, use of, and education on Information and Communication Technologies
for girls and boys from pre-school education upwards, paying special attention to
children and young people from rural areas, marginalised com
munities, and those with special needs, in order to improve digital literacy, disseminate effective educational policy instruments and improve teacher traini
...[+++]ng so as to increase the number of female students and graduates in the areas of Science, Technology, Engineering and Mathematics; in this context, welcomes all initiatives and programmes aiming to attract girls to those areas of study and the corresponding research careers; 34. roept op om werk te maken van gelijke toegang tot, gebruik van en onderwijs in informatie- en communicatietechnologie voor meisjes en jongens vanaf de kleuterleeftijd, waarbij bijzondere aandacht moet worden geschonken aan kinderen en jongeren in plattelandsgebieden, uit gemarginaliseerde gemee
nschappen en met bijzondere behoeften, om de digitale geletterdheid te verbeteren, te zorgen voor de verspreiding van doeltreffende instrumenten inzake onderwijsbeleid en lerarenopleidingen te verbeteren, teneinde het aantal vrouwelijke studenten en afgestudeerden op het gebied van wetenschap, technologie, techniek en wiskunde omhoog te brengen
...[+++]; is in dit verband ingenomen met alle initiatieven en programma's om meisjes warm te maken voor deze vakgebieden en voor een loopbaan als onderzoeker;