Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Certificate of depository receipt
Certificate of depository share receipt
Certificate representing shares
Company with share capital
Delegate activities
Delegate tasks
Depositary receipt
Depository receipt
Depository share receipt
Ethics of sharing work through social media
Farm tenancy
Inform subsidiaries on good practices
Job sharing
Joint stock company
Keep subsidiaries apprised of good practices
Morals of sharing work through social media
Partial unemployment
Perform adjustments as work evolves
Principles of sharing work through social media
Registered company
Share
Share certificate
Share duties
Share farming
Share good practices across subsidiaries
Share tasks
Share tenancy
Share-cropping
Sharing good practices across subsidiary
Short time
Short-time work
Short-time working
Stock certificate
Stocks
Work share
Work-sharing unemployed
Work-sharing unemployment

Traduction de «Work share » (Anglais → Néerlandais) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


partial unemployment | short time | short-time work | short-time working | work-sharing unemployment

gedeeltelijke werkloosheid | werktijdverkorting




morals of sharing work through social media | perform adjustments as work evolves | ethics of sharing work through social media | principles of sharing work through social media

ethiek rond het uitwisselen van werk via socialemediakanalen


share [ certificate of depository receipt | certificate of depository share receipt | certificate representing shares | depositary receipt | depository receipt | depository share receipt | share certificate | stock certificate | stocks(UNBIS) ]

aandeel [ aandeelcertificaat | certificaat van aandelen ]


share farming [ share-cropping | share tenancy | Farm tenancy(ECLAS) | farm tenancy(UNBIS) ]

deelpacht


Disorder characterised by persistent airflow limitation with several features usually associated with asthma and several features usually associated with COPD; identified by the features that it shares with both asthma and COPD.

astma-COPD-overlapsyndroom


inform subsidiaries on good practices | keep subsidiaries apprised of good practices | share good practices across subsidiaries | sharing good practices across subsidiary

goede praktijken delen met dochterondernemingen


share duties | share tasks | delegate activities | delegate tasks

activiteiten delegeren


company with share capital [ joint stock company | registered company ]

kapitaalvennootschap [ vennootschap op aandelen ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regarding the defence aerospace business, the industrial consolidation process (primarily the responsibility of companies themselves) has advanced enormously; the key issue faced by the industry is the remaining fragmentation of defence equipment demand - single Member State programmes struggle to achieve production levels on an economic scale and multi-Member State programmes are handicapped by complex work-sharing arrangements which add to bureaucracy and costs.

De industriële consolidering van de lucht- en ruimtevaart voor defensiedoeleinden (waarvoor in de eerste plaats de bedrijven zelf verantwoordelijk zijn) is enorm toegenomen. Het grootste probleem waarmee deze sector nog steeds wordt geconfronteerd, is de versnippering van de vraag naar defensie-uitrusting. De programma's van deafzonderlijke lidstaten halen met grote moeite het productieniveau dat vereist is om economisch rendabel te zijn en collectieve programma's van meerdere lidstaten worden gehinderd door ingewikkelde regelingen voor werkverdeling, die alleen maar nog meer bureaucratie en hoge kosten opleveren.


—the definition and implementation of processes for burden and work sharing within the ESS; and

—het bepalen en implementeren van de methoden voor de lasten- en werkverdeling binnen het ESS, en


1. Welcomes the fact that the share of EU funding spent on the basic health and basic education sectors was raised from 4.98% to 6.83%; however, regrets the fact that this share is still far removed from the 20% target which it set in the 2005 budget; cannot accept the fact that the Commission is using the legitimate and necessary objective of better donor coordination and work-sharing between donors as an excuse for too low a level of investment in the basic health and basic education sectors and urges it to adopt measures forthwith to achieve the 20% target and to inform Parliament in writing at least twice a year about the progress ...[+++]

1. neemt met voldoening kennis van het feit dat het aandeel EU-middelen dat aan basisgezondheidszorg en basisonderwijs is uitgegeven, van 4,98% naar 6,83% gestegen is; betreurt evenwel dat dit percentage nog steeds ver verwijderd is van het streefcijfer van 20% dat het Parlement in de begroting 2005 heeft genoemd; acht het onaanvaardbaar dat de Commissie het legitieme en noodzakelijke streven naar betere coördinatie tussen donoren en verdeling van de taken tussen donoren als excuus gebruikt voor de te geringe investeringen in basisgezondheidszorg en basisonderwijs, en roept de Commissie op onverwijld maatregelen te treffen om het stree ...[+++]


1. Welcomes the fact that the share of EU funding spent on the basic health and basic education sectors was raised from 4.98% to 6.83%; however, regrets the fact that this share is still far removed from the 20% target which it set in the 2005 budget; cannot accept the fact that the Commission is using the legitimate and necessary objective of better donor coordination and work-sharing between donors as an excuse for too low a level of investment in the basic health and basic education sectors and urges it to adopt measures forthwith to achieve the 20% target and inform Parliament in writing at least twice a year about the progress of ...[+++]

1. neemt met voldoening kennis van het feit dat het aandeel EU-middelen dat aan basisgezondheidszorg en basisonderwijs is uitgegeven, van 4,98% naar 6,83% gestegen is; betreurt evenwel dat dit percentage nog steeds ver verwijderd is van het streefcijfer van 20% dat het Parlement in de begroting 2005 heeft genoemd; acht het onaanvaardbaar dat de Commissie het legitieme en noodzakelijke streven naar betere coördinatie tussen donoren en verdeling van de taken tussen donoren als excuus gebruikt voor de te geringe investeringen in basisgezondheidszorg en basisonderwijs, en roept de Commissie op onverwijld maatregelen te treffen om het stree ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
151. Welcomes the fact that the share of EU funding spent on the basic health and basic education sectors has been raised from 4,98% to 6,83%; however, regrets the fact that this share is still far removed from the 20% target which was set in the 2005 budget; cannot accept the fact that the Commission is using the legitimate and necessary objective of better donor coordination and work-sharing between donors as an excuse for too low a level of investment in the basic health and basic education sectors and urges it to adopt measures forthwith to achieve the 20% target and to inform Parliament in writing at least twice a year about the p ...[+++]

151. neemt met voldoening kennis van het feit dat het aandeel EU-middelen dat aan basisgezondheidszorg en basisonderwijs is uitgegeven, van 4,98% naar 6,83% gestegen is; betreurt evenwel dat dit percentage nog steeds ver verwijderd is van het streefcijfer van 20% dat in de begroting 2005 werd vastgesteld; acht het onaanvaardbaar dat de Commissie het legitieme en noodzakelijke streven naar betere coördinatie tussen donoren en verdeling van de taken tussen donoren als excuus gebruikt voor de te geringe investeringen in basisgezondheidszorg en basisonderwijs, en roept de Commissie op onverwijld maatregelen te treffen om het streefcijfer v ...[+++]


29. Welcomes the fact that the share of EU funding spent on the basic health and basic education sectors was raised from 4,98% to 6,83%; regrets however the fact that this share is still far removed from the 20% target which it set in the 2005 budget; cannot accept the fact that the Commission is using the legitimate and necessary objective of better donor coordination and work-sharing between donors as an excuse for too low a level of investment in the basic health and basic education sectors and urges it to adopt measures forthwith to achieve the 20% target and inform Parliament in writing at least twice a year about the progress of ...[+++]

29. neemt met voldoening kennis van het feit dat het aandeel EU-middelen dat aan basisgezondheidszorg en basisonderwijs is uitgegeven, van 4,98% naar 6,83% gestegen is; betreurt evenwel dat dit percentage nog steeds ver verwijderd is van het streefcijfer van 20% dat het Parlement in de begroting 2005 heeft genoemd; acht het onaanvaardbaar dat de Commissie het legitieme en noodzakelijke streven naar betere coördinatie tussen donoren en verdeling van de taken tussen donoren als excuus gebruikt voor de te geringe investeringen in basisgezondheidszorg en basisonderwijs, en roept de Commissie op onverwijld maatregelen te treffen om het stre ...[+++]


152. Welcomes the fact that the share of EU funding spent on the basic health and basic education sectors has been raised from 4,98% to 6,83%; however, regrets the fact that this share is still far removed from the 20% target which was set in the 2005 budget; cannot accept the fact that the Commission is using the legitimate and necessary objective of better donor coordination and work-sharing between donors as an excuse for too low a level of investment in the basic health and basic education sectors and urges it to adopt measures forthwith to achieve the 20% target and to inform Parliament in writing at least twice a year about the p ...[+++]

152. neemt met voldoening kennis van het feit dat het aandeel EU-middelen dat aan basisgezondheidszorg en basisonderwijs is uitgegeven, van 4,98% naar 6,83% gestegen is; betreurt evenwel dat dit percentage nog steeds ver verwijderd is van het streefcijfer van 20% dat in de begroting 2005 werd vastgesteld; acht het onaanvaardbaar dat de Commissie het legitieme en noodzakelijke streven naar betere coördinatie tussen donoren en verdeling van de taken tussen donoren als excuus gebruikt voor de te geringe investeringen in basisgezondheidszorg en basisonderwijs, en roept de Commissie op onverwijld maatregelen te treffen om het streefcijfer v ...[+++]


Certainly, it is true that not all the information submitted met modern requirements for scientific data and clinical research, and that the work-sharing process of evaluating the information is rather long and resource intensive.

Het is uiteraard zo dat niet alle ingediende informatie voldeed aan de moderne vereisten voor wetenschappelijke gegevens en klinisch onderzoek en dat het proces om deze informatie te beoordelen vrij lang zal duren en arbeidsintensief zal zijn.


These study reports have been, and continue to be, assessed by the competent authorities thanks to an impressive work-sharing project (see Tables 10 and 11).

Deze onderzoeksverslagen werden, en worden nog steeds, beoordeeld door de bevoegde autoriteiten dankzij een indrukwekkend project waarbij informatie over onderzoeken wordt uitgewisseld (zie tabel 10 en tabel 11).


4. Where medicinal products that are subject to different marketing authorisations contain the same active substance or the same combination of active substances, the frequency and dates of submission of the periodic safety update reports resulting from the application of paragraphs 1 and 2 may be amended and harmonised to enable a single assessment to be made in the context of a periodic safety update report work-sharing procedure and to set a Union reference date from which the submission dates are calculated.

4. Wanneer verschillende vergunningen voor het in de handel brengen zijn verleend voor geneesmiddelen die dezelfde werkzame stof of dezelfde combinatie van werkzame stoffen bevatten, kunnen de indieningsfrequentie en -data voor de periodieke veiligheidsverslagen uit hoofde van de leden 1 en 2, worden gewijzigd en geharmoniseerd om het maken van één beoordeling in het kader van een work-sharing-procedure voor periodieke veiligheidsverslagen mogelijk te maken, en een uniale referentiedatum te bepalen die als beginpunt voor de berekening van de indieningsdata wordt gebruikt.


w