Vuitton, which is the propriet
or of the Community trade mark ‘Vuitton’ and of the French national trade
marks ‘Louis Vuitton’ and ‘LV’, Viaticum, which is the proprietor of the French trade
marks ‘Bourse des Vols’, ‘Bourse des Voyages’ and ‘BDV’, and Mr Thonet, the proprietor of the French trade
mark ‘Eurochallenges’, became aware that the entry, by internet users, of terms constituting those trade
marks into Google’s
search engine triggered the display, under the heading
...[+++]‘sponsored links’, of links to sites offering imitation versions of Vuitton’s products and to sites of competitors of Viaticum and of the Centre national de recherche en relations humaines respectively.Vuitton, houder
van het gemeenschapsmerk „Vuitt
on” en de nationale Franse merken „Louis Vuitton” en „LV”, Viaticum, houder van de Franse merken „Bourse des Vols”, „Bourse des Voyages” en „BDV”, en Thonet, houder van het Franse merk „Eurochallenges”, hebben vastgesteld dat wanneer internetgebruikers in de zoekmachine van Google de woorden ingaven waaruit deze merken bestaan, in het veld „gesponsorde links” links verschenen respectievelijk naar sites waarop imitaties van waren van Vuitton werden aangeboden, en sites van concurrenten van Viaticum en het Centre national de recher
...[+++]che en relations humaines.