Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Alcoholic hallucinosis
Arrangement of working time
Chronic alcoholism Dipsomania Drug addiction
Consider time zones in execution of work
Delirium tremens
Disorder of personality and behaviour
Estimate duration of work
Jealousy
Paranoia
Psychoactive substance abuse
Psychosis NOS
Reduction of working time
Time allocation
Time estimation of work
Time worked
Work independently in forestry
Work independently in forestry services
Work with consideration of time zones
Work without direct supervision in forestry services
Working Time Directive
Working time

Vertaling van "Working Time Directive " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
Directive 2003/88/EC concerning certain aspects of the organization of working time | Working Time Directive

arbeidstijdenrichtlijn | richtlijn betreffende een aantal aspecten van de organisatie van de arbeidstijd


White Paper on sectors and activities excluded from the Working Time Directive

Witboek over de van de richtlijn betreffende de arbeidstijd uitgesloten sectoren en activiteiten


White Paper on Sectors and Activities excluded from the Working Time Directive

Witboek over de van de richtlijn betreffende de arbeidstijd uitgesloten sectoren en activiteiten


working time [ time worked | time allocation(GEMET) ]

arbeidsduur [ arbeidstijd ]


reduction of working time

arbeidstijdverkorting [ ADV | arbeidsduurverkorting | ATV ]




work independently in forestry | working without direct supervision in forestry services | work independently in forestry services | work without direct supervision in forestry services

zelfstandig werken in bosbouwdiensten


estimate duration of work | time estimation of work

inschatten hoeveel tijd benodigd is voor werkzaamheden | tijdschatting maken | benodigde tijd voor werkzaamheden inschatten | tijdschatting maken voor werkzaamheden


Definition: This block contains a wide variety of disorders that differ in severity and clinical form but that are all attributable to the use of one or more psychoactive substances, which may or may not have been medically prescribed. The third character of the code identifies the substance involved, and the fourth character specifies the clinical state. The codes should be used, as required, for each substance specified, but it should be noted that not all fourth character codes are applicable to all substances. Identification of the psychoactive substance should be based on as many sources of information as possible. These include sel ...[+++]

Omschrijving: Dit blok omvat een grote verscheidenheid van stoornissen van verschillende ernst en klinische vorm, die evenwel alle aan het gebruik van een of meer psychoactieve middelen, al dan niet op medisch voorschrift, zijn toe te schrijven. De betrokken stof wordt aangegeven door middel van het derde teken van de code en het vierde teken specificeert de klinische toestand; deze codering dient, waar nodig, gebruikt te worden voor elk gespecificeerd middel, met dien verstande dat niet elk vierde teken van toepassing is op elke stof.


plan work activities that account for multiple time zones | work with consideration of time zones | account for multiple time zones when conducting work activities | consider time zones in execution of work

rekening houden met tijdszones bij de uitvoering van werk
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
As regards secondary legislation, relevant examples include European Community labour law directives such as the Working Time Directive, which sets maximum limits to working time, and imposes minimum daily and weekly rest periods in order to protect workers' health and safety. The Directive provides common minimum requirements for all Member States but each Member State remains free to apply rules which are more favourable to the protection of workers, if it so wishes.

Relevante voorbeelden van afgeleide wetgeving zijn bijvoorbeeld de EU-richtlijnen op het gebeid van arbeidsrecht, zoals de richtlijn betreffende arbeidstijden, die maximale arbeidstijden bepaalt en dagelijkse en wekelijkse minimumrustperioden verplicht stelt teneinde de gezondheid en veiligheid van werknemers te beschermen. De richtlijn voorziet in gemeenschappelijke minimumvoorschriften voor alle lidstaten, maar iedere lidstaat blijft vrij om desgewenst regels toe te passen die gunstiger zijn voor de werknemers.


The aim of this Communication is to seek the views of the social partners at European Union level, in accordance with Article 154 of the TFEU, on the possible direction of EU action regarding the Working Time Directive[1].

Het doel van deze mededeling is overeenkomstig artikel 154 van het VWEU de mening van de sociale partners op het niveau van de Europese Unie te peilen over de mogelijke richting van een EU-optreden met betrekking tot de arbeidstijdenrichtlijn[1].


The Directive, with its provisions aiming at the protection of mobile workers from adverse effects caused by excessively long working hours, inadequate rest or disruptive working patters, is a lex specialis to the general Working Time Directive 2003/88/EC and supplements Regulation (EC) No 561/2006[2] of 15 March 2006 laying down common rules on driving times and rest periods for drivers.

Wspomniana dyrektywa i jej przepisy mające na celu ochronę pracowników wykonujących czynności związane z przewozem przed niepożądanymi skutkami nadmiernie długiego czasu pracy, niedostatecznego wypoczynku lub zakłóconych cyklów pracy, stanowią przepisy szczególne w stosunku do dyrektywy dotyczącej organizacji czasu pracy 2003/88/WE i uzupełniają rozporządzenie (WE) nr 561/2006[2] z dnia 15 marca 2006 r. ustanawiające wspólne zasady w zakresie czasu prowadzenia pojazdu i okresów odpoczynku dla kierowców.


20. Expresses serious concern at the Commission's intention to propose a revision of the Working Time Directive 'to adapt the Directive to new realities' and to clarify its implementation 'in particular as regards the problem of on-call time'; reminds the Commission that Parliament opposed the proposals from the Commission and the Council to weaken the existing Working Time Directive and that consequently the conciliation procedure on this dossier failed in the last parliamentary term for good reasons; warns the Commission of any attempt to water down the Working Time Directive when proposing a new revision of that Directive;

20. spreekt zijn ernstige bezorgdheid uit over het voornemen van de Commissie een herziening van de arbeidstijdenrichtlijn voor te stellen met het oog op “aanpassing van de richtlijn aan de nieuwe realiteit” en verduidelijking van de uitvoering van de richtlijn, “vooral wat het probleem van de aanwezigheidsdiensten betreft”; herinnert de Commissie eraan dat het Parlement gekant was tegen de voorstellen van de Commissie en de Raad om de bestaande arbeidstijdenrichtlijn af te zwakken, en dat daarom de bemiddeling over dit dossier in de vorige zittingsperiode terecht is mislukt; waarschuwt de Commissie dat zij niet moet proberen de arbeid ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
There must be a revision, a real adaptation of the Working Time Directive to combat opt-outs and abuse of excessive working hours. The Temporary Work Directive must be adopted in order to combat casual employment.

Er moet een herziening komen, een echte aanpassing van de arbeidstijdenrichtlijn om te voorkomen dat mensen afhaken en er een einde komt aan misbruik door een overmatig aantal arbeidsuren. De richtlijn tijdelijk werk moet worden aangenomen teneinde tijdelijke werkgelegenheid tegen te gaan.


As regards the two important legislative proposals in the field of working conditions – I am talking about the Working Time Directive and the Temporary Employment Directive – the Slovenian Presidency is prepared to continue working on this matter. In view of the difficulties in reaching unanimity among the Member States, we are still assessing further possible procedures relating to that legislation.

Wat betreft de twee belangrijke wetgevingsvoorstellen op het gebied van arbeidsomstandigheden; ik heb het over de richtlijn arbeidstijd en de richtlijn uitzendarbeid-betrekkingen, is het Sloveense voorzitterschap bereid om te blijven werken aan deze zaak. Met het oog op de moeilijkheden bij het bereiken van eensgezindheid onder de lidstaten, zijn we nog steeds verdere mogelijke procedures aan het onderzoeken met betrekking tot die wetgeving.


– (NL) The Commission’s proposal to amend the Working Time Directive is, in practical terms, detrimental to millions of workers in Europe. The opt-out remains in place, although it is proven that it leads to longer working weeks and affects workers’ health; it should be repealed as soon as possible, preferably in 2008, and I support Mr Cercas’ compromise to that end.

- Het voorstel van de Europese commissie om de Arbeidstijdenrichtlijn te wijzigen betekent een reële verslechtering voor miljoenen werknemers in Europa De opt-out blijft, terwijl bewezen is dat dat leidt tot langere werkweken en een aanslag op de gezondheid van de werknemers Deze opt-out moet zo snel mogelijk, liefst al in 2008, van de baan.


Report from the Commission to the European Parliament, the Council, the European Economic and Social Committee and the Committee of the Regions on implementation by Member States of Directive 2003/88/EC (‘The Working Time Directive’) (COM(2010) 802 final, 21.12.2010)

Verslag van de Commissie aan het Europees Parlement, de Raad, het Europees Economisch en Sociaal Comité en het Comité van de Regio’s over de uitvoering van Richtlijn 2003/88/EG („de arbeidstijdrichtlijn”) door de lidstaten (COM(2010) 802 def., 21.12.2010)


However, in terms of working time, the sectoral working time Directive 2002/15/EC is considerably stricter than the general working time Directive 93/104/EC as amended, by imposing an overall weekly maximum working time of 60 hours, and excluding an ‘opt out’ clause from the average weekly working time of 48 hours.

Wat arbeidstijden betreft is de sectorale arbeidstijdenrichtlijn 2002/15/EG als gewijzigd beduidend strenger dan de algemene arbeidstijdenrichtlijn 93/104/EG als gewijzigd, daar eerstgenoemde voorziet in een maximale wekelijkse arbeidstijd van 60 uur en geen mogelijkheid biedt af te wijken van de gemiddelde wekelijkse arbeidstijd van 48 uur.


The Commission states that it will report on the situation in the Member States with regard to legislation on Sunday rest in its forthcoming report on the implementation of the Working Time Directive (93/104/EC).

De Commissie verklaart dat zij in haar komende rapport over de tenuitvoerlegging van de arbeidstijdenrichtlijn (93/104/EG) verslag zal uitbrengen over de situatie in de lidstaten met betrekking tot de wetgeving inzake de zondagsrust.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'Working Time Directive' ->

Date index: 2024-09-11
w