Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acting methods
Acting practices
Acting technique
Acting techniques
Action against monopolies
Action against restrictive practices
Anankastic neurosis obsessive-compulsive neurosis
Common Understanding
Common Understanding on delegated acts
Concentration authorisation
Control of restrictive practices
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Educate on literacy as a social practice
Evolution in practices in practiced dance tradition
Illegal trade practice
Medical Mal Practice
Restriction on competition
Restrictive-practice authorisation
Restrictive-practice authorization
Teach literacy as a social practice
Teaches literacy as a social practice
Teaching literacy as a social practice
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "acting practices " (Engels → Nederlands) :

TERMINOLOGIE
acting practices | acting technique | acting methods | acting techniques

acteermethoden | acteertechnieken


Common Understanding | Common Understanding on delegated acts | Common Understanding on practical arrangements for the use of delegated acts

consensus over praktische regelingen voor de toepassing van gedelegeerde handelingen


evolution in practices in practiced dance tradition | progress in delivery practices in practiced dance tradition | advancement in delivery practices in practiced dance tradition | evolution in delivery practices in practiced dance tradition

evolutie van de presentatie in de traditie van geoefende dans


Medical Mal Practice(Disciplinary Sanctions)Act

Medische Tuchtwet | Wet houdende voorschriften ten aanzien van de beoefening der geneeskunde


Hungarian Act LVII of 1996 on the Prohibition of Unfair and Restrictive Market Practices

Hongaarse Wet LVII van 1996 inzake het verbod op oneerlijke en beperkende handelspraktijken


control of restrictive practices [ action against monopolies | action against restrictive practices ]

kartelvoorschriften [ actie ter bestrijding van kartels | actie ter bestrijding van monopolies ]


Definition: The essential feature is recurrent obsessional thoughts or compulsive acts. Obsessional thoughts are ideas, images, or impulses that enter the patient's mind again and again in a stereotyped form. They are almost invariably distressing and the patient often tries, unsuccessfully, to resist them. They are, however, recognized as his or her own thoughts, even though they are involuntary and often repugnant. Compulsive acts or rituals are stereotyped behaviours that are repeated again and again. They are not inherently enjoyable, nor do they result in the completion of inherently useful tasks. Their function is to prevent some o ...[+++]

Omschrijving: Het essentiële kenmerk bestaat uit zich herhalende dwanggedachten of dwanghandelingen. Dwanggedachten zijn ideeën, beelden of impulsen die in stereotiepe vorm steeds maar weer de gedachten van de betrokkene binnendringen. Ze zijn vrijwel onveranderlijk verontrustend en de betrokkene tracht dikwijls, zonder succes, zich ertegen te verzetten. Ze worden evenwel herkend als zijn of haar eigen gedachten, ondanks hun onwillekeurige en vaak weerzinwekkende aard. Dwanghandelingen of rituelen zijn stereotiepe gedragingen die steeds maar weer worden herhaald. Ze zijn niet aangenaam op zichzelf en leiden ook niet tot de voltooiing van ...[+++]


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

concurrentiebeperking [ concurrentievervalsing | discriminerende handelspraktijk | oneerlijke concurrentie | oneerlijke handelspraktijk | ongeoorloofde concurrentie | onvolkomen concurrentie | onzuivere concurrentie | restrictieve handelspraktijk | wederrechtelijke handelspraktijk ]


educate on literacy as a social practice | teaching literacy as a social practice | teach literacy as a social practice | teaches literacy as a social practice

geletterdheid als sociale praktijk aanleren | geletterdheid als sociale praktijk doceren | geletterdheid als sociale praktijk onderwijzen


restrictive-practice authorisation [ concentration authorisation | restrictive-practice authorization ]

toegestaan kartel [ toegestane concentratie ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In order to ensure that equivalent practices are properly applied and that double funding is avoided, the power to adopt certain acts should be delegated to the Commission for the purpose of adding practices to the list of equivalent practices, establishing requirements for the national or regional certification schemes and, where necessary, establishing detailed rules for the calculation of related amounts.

Teneinde te garanderen dat gelijkwaardige praktijken naar behoren worden toegepast en dat dubbele financiering wordt vermeden, moet aan de Commissie de bevoegdheid worden overgedragen om bepaalde handelingen vast te stellen teneinde praktijken toe te voegen aan de lijst van gelijkwaardige praktijken, de vereisten voor de nationale of regionale certificeringsregelingen op te stellen en waar nodig gedetailleerde regels voor de berekening van de desbetreffende bedragen vast te leggen.


Considers that Member States should, when not already the case, establish or recognise public agencies or dedicated bodies like an adjudicator, at national level with responsibility for enforcing action to combat unfair practices in the food supply chain; takes the view that public agencies of this kind can facilitate enforcement, e.g. by being empowered to open and conduct investigations on their own initiative and on the basis of informal information or complaints dealt with on a confidential basis (thus overcoming the ‘fear factor’), and can act as a mediator between the parties involved; stresses the need for mutual recognition and ...[+++]

is van mening dat de lidstaten waarin dit nog niet het geval is overheidsinstanties of gespecialiseerde organen zoals een arbiter moeten oprichten of erkennen op nationaal niveau, met de bevoegdheid om op te treden tegen oneerlijke praktijken in de voedselvoorzieningsketen; is van mening dat dergelijke overheidsinstanties handhaving kunnen bevorderen, bijvoorbeeld door de bevoegdheid te krijgen onderzoeken te openen en te verrichten, op eigen initiatief en op basis van informele informatie of klachten die op vertrouwelijke basis worden behandeld (waardoo ...[+++]


While presenting the recently adopted Small Business Act Review (IP/11/218) to the Competitiveness Council, European Commission Vice-President Antonio Tajani, responsible for Industry and Entrepreneurship, said: “These are Europe's best practices in putting the 10 principles of the Small Business Act for Europe into practice.

Bij de presentatie van de recentelijk vastgestelde evaluatie van de Small Business Act (IP/11/218) aan de Raad Concurrentievermogen zei Antonio Tajani, vicevoorzitter van de Europese Commissie en verantwoordelijk voor Industrie en ondernemerschap: “Dit zijn Europa’s beste praktijkvoorbeelden van de uitwerking van de tien principes van de Small Business Act voor Europa.


The Commission should be empowered to adopt delegated acts in accordance with Article 290 TFEU in respect of technical adjustments to Directive 2006/48/EC to clarify definitions to ensure uniform application of that Directive or to take account of developments on financial markets; to align terminology on, and frame definitions in accordance with, subsequent relevant acts; to expand the content or adapt the terminology of the list of activities subject to mutual recognition under that Directive to take account of developments on financial markets; to adjust the areas in which the competent authorities are required to exchange information; to adjust the provisions of that Directive on own funds to reflect developments in ...[+++]

De Commissie dient de bevoegdheid te krijgen om overeenkomstig artikel 290 van het VWEU gedelegeerde handelingen vast te stellen met betrekking tot de technische aanpassingen van Richtlijn 2006/48/EG ter verduidelijking van de definities teneinde een eenvormige toepassing van deze richtlijn te waarborgen of om rekening te houden met de ontwikkelingen op de financiële markten; ter aanpassing van de terminologie en van de verwoording van de definities aan latere richtlijnen; ter uitbreiding van de inhoud of aanpassing van de terminologie van de lijst van de activiteiten onderworpen aan wederzijdse erkenning overeenkomstig die richtlijn om rekening te houden met de ontwikkelingen op de financiële markten; ter aanpassing van gebieden waarop ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
‘trader’ means any natural or legal person who, in commercial practices covered by this Directive, is acting for purposes relating to his trade, business, craft or profession and anyone acting in the name of or on behalf of a trader.

handelaar: een natuurlijke persoon of rechtspersoon die die handelspraktijken verricht die onder deze richtlijn vallen en die betrekking hebben op zijn bedrijfs- of beroepsactiviteit, alsook degene die in naam van of voor rekenschap van hem optreedt.


‘business-to-consumer commercial practices’ (hereinafter also referred to as commercial practices) means any act, omission, course of conduct or representation, commercial communication including advertising and marketing, by a trader, directly connected with the promotion, sale or supply of a product to consumers.

handelspraktijken van ondernemingen jegens consumenten (hierna „de handelspraktijken” genoemd): iedere handeling, omissie, gedraging, voorstelling van zaken of commerciële communicatie, met inbegrip van reclame en marketing, van een handelaar, die rechtstreeks verband houdt met de verkoopbevordering, verkoop of levering van een product aan consumenten.


C. Calls on Member States to carry out an assessment of the implementation of this Resolution in practice and instructs the appropriate bodies to report to it by the end of 1996 at the latest". 13. Monitoring the implementation of decisions taken by the Council concerning admission of third-country nationals "THE COUNCIL OF THE EUROPEAN UNION, Having regard to Article K.3(2)(a) of the Treaty on European Union, Having regard to the priority work programme adopted by the Council on 30 November 1993 in Brussels, calling in particular for t ...[+++]

13. Het volgen van de toepassing van de besluiten van de Raad op het gebied van de toelating van onderdanen van derde landen "DE RAAD VAN DE EUROPESE UNIE, gelet op het Verdrag betreffende de Europese Unie, inzonderheid op artikel K.3, lid 2, onder a), gezien het door de Raad op 30 november 1993 te Brussel aangenomen prioritair werkprogramma, waarin met name wordt verzocht om jaarlijks een verslag op te stellen over hetgeen op het gebied van justitie en binnenlandse zaken is bereikt, overwegende dat, volgens artikel K.1, punt 3), onder a), van het Verdrag betreffende de Europese Unie, de Lid-Staten de voorwaarden voor onderdanen van derde landen inzake de toegang tot het grondgebied van de Lid-Staten als een van de aangelegenheden van gemee ...[+++]


The Programme comprises measures to meet the following objectives : (a) under Employment-NOW, to further the integration of women into vocational training, employment, and business creation; to address the issue of segregation of women in employment and to make secure and improve the status of employment for women in sectors undergoing industrial and organisational change; to ensure that within public and private organisations, procedures, practices and personnel are gender-inclusive in their operations; to strengthen social cohesion between women living in disadvantaged and marginalised circumstances; and to develop new structures a ...[+++]

Het operationeel programma omvat maatregelen ter verwezenlijking van de volgende doelstellingen: a) in het kader van Werkgelegenheid-NOW: bevorderen van de integratie van vrouwen op het gebied van beroepsopleiding, werkgelegenheid en oprichting van bedrijven; aanpakken van de kwestie van de segregatie van vrouwen op de arbeidsmarkt en zekerder maken en verbeteren van de arbeidsstatus van vrouwen in sectoren die industriële en organisatorische veranderingen ondergaan; ervoor zorgen dat de procedures, de praktijken en het personeelsbe ...[+++]


Acting on an proposal from Mr Karel Van Miert, the Commission Member with special responsibility for competition policy, the Commission today decided to impose fines on the European Cement Association (Cembureau), 8 national cement associations and 33 European cement producers for infringements of Article 85 of the EC Treaty involving their participation from 1983 in a general market-sharing agreement, transnational restrictive practices and restrictive practices relating to exports (market sharing and exchanges of information).

Op voorstel van de heer Karel Van Miert, het lid van de Commissie dat belast is met het mededingingsbeleid, heeft de Commissie vandaag besloten tot het opleggen van boetes aan de Association Européenne du Ciment (CEMBUREAU), aan 8 nationale verenigingen van cementproducenten en aan 33 cementproducenten in Europa, die inbreuk gepleegd hebben op artikel 85 van het EG-Verdrag door vanaf 1983 deel te nemen aan een algemene overeenkomst over het verdelen van markten, aan internationale afspraken en afspraken over de export (verdeling van markten en uitwisseling van informatie).


Acting on a proposal from Mr Van Miert, the Member of the Commission responsible for competition policy, the Commission has decided: - to impose fines totalling slightly over ECU 100 million on 14 companies (a list is attached); - to prohibit restrictive practices which have been engaged in by 17 Community and Scandinavian producers and distributors of steel beams.

Op voorstel van de heer Van Miert, het voor het mededingingsbeleid verantwoordelijke Lid van de Commissie, heeft de Commissie besloten: - thans geldboeten op te leggen voor een bedrag van in totaal iets minder dan 100 miljoen ecu aan 14 ondernemingen (zie bijgevoegde lijst), - de met de mededinging strijdige gedragingen van 17 Europese en Scandinavische produktie- en distributie-ondernemingen van stalen balken te verbieden.


w