3. Recalls that higher levels of skills and knowledge are necessary to reduce unemployment, to fight against poverty and social exclus
ion, to improve the integration of learners into social, civic and professional life, to facilitate voluntary geographical mobility, to promote educational and professional mobility and to provide European companies, in particular SMEs, with an adequately educated and trained workforce; believes that in order to achieve these goals,
it is necessary to adjust training to ...[+++]labour market demands and to assist the transition between education, professional training and employment as well as to strengthen cooperation between schools, higher education establishments and the business sector;
3
. wijst erop dat meer vaardigheden en meer kennis nodig zijn om de werkloosheid terug te dringen, armoede en sociale uitsluiting te bestrijden, de integratie van lerenden in de maatschappij, het burgerleven en de beroepswereld te verbeteren, de vrijwillige geografische mobiliteit te vergemakkelijken, de onderwijs- en beroepsmobiliteit te bevorderen en het Europese bedrijfsleven – kmo's in het bijzonder - te voorzien van adequaat geschoolde en opgeleide werknemers; is van mening dat het hiertoe nodig is de opleidingen op de behoeften van de arbeidsmarkt af te stemmen en de overgang tussen onderwijs, beroepsopleiding en werk te ondersteunen, alsmede de samen
...[+++]werking tussen scholen, instellingen voor hoger onderwijs en het bedrijfsleven te verbeteren;