- PG is not active in the household issues and cotton products markets in Europe, and - the overlap between t
he two companies in adult incontinence products and cosmetics does not give rise to any competition concerns. -
In the case of baby nappies, the Commission accepts that the proposed divestment of VPS' baby nappies business contained in the notified agreements meets the Commission's concerns arising from PG's existing strong position in this market. - The Commission considers, however, after an indepth investigation and the cons
...[+++]ultation of outside experts that this concentration would give rise to competition problems on the German and Spanish markets for sanitary towels given the combination of PG's brand Always and the brand Camelia of VPS.- PG heeft geen activiteiten op de markten voor huishoudpapier en katoenen produkten in Europa; - het feit dat de activit
eiten van de beide concerns wat betreft incontinentieprodukten voor volwassenen en voor verzorgingsprodukten elkaar ten aanzien van de concurrentie gedeeltelijk overlappen vormt geen probleem; - De Commissie aanvaardt dat het afstoten van de babyluieractiviteiten van VPS, zoals voorgesteld in de aangemelde overeenkomst, tegemoet komt aan haar bezorgdheid over de sterke positie van PG op deze markt ; - niettemin is de Commissie, na een diepgaand onderzoek en na externe deskundigen te hebben geraadpleegd, van oordeel
...[+++]dat deze concentratie zou kunnen leiden tot concurrentieproblemen op de Duitse en Spaanse markt voor damesmaandverband dat onder de merken "Always" voor PG en "Camelia" voor VPS wordt verkocht.