101. Notes that RISE will require more and better access to
training, lifelong learning, fit-for-the-future vocational training and university education, a strong emphasis on the science, technology, engineering and mathematics (STEM) fields, particularly for women, and entrepr
eneurship support; advocates the inclusion of such topics in school curricula; supports the development of work-linked training and apprenticeship schemes and an adequate social safety net together with a second-chance policy; believes, in t
his regard ...[+++], that EU programmes and instruments, such as Horizon 2020 and the European Institute of Innovation and Technology (EIT), should play an important role; 101. merkt op dat de RISE-strategie vraagt om meer en betere toegang tot
scholing, een leven lang leren, op de toekomst afgestemde beroepsopleidingen en universitair onderwijs, een sterke nadruk op de terreinen exacte wetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde, met name voor vrouwen, alsook steun voor ondernemerschap; pleit ervoor dergelijke vakken op te nemen in leerplannen in het onderwijs; spreekt zich uit voor de ontwikkeling van duale opleidingen en leerlingplaatsen en een passend sociaal vangnet in combinatie met beleid voor tweedekansonderwijs; meent
in dit verband dat ...[+++]EU-programma's en -instrumenten, zoals Horizon 2020 en het Europees Instituut voor innovatie en technologie (EIT), een belangrijke rol moeten spelen;