2. Notes the importance of the transport sector in EU industrial policy, both in terms of its contribution to Gross Domestic Product and in terms of jobs; considers the European Union, moreover, to be the industrial leader in t
ransport technology (aeronautics industry, high-speed rail travel, in
telligent transport management systems, advanced control, safety and interoperability systems, ERTMS, SESAR, safe and sustain
able infrastructure engineering, etc.), a ...[+++]nd that the EU should therefore adopt a financial framework enabling it to maintain and strengthen its leadership in that industrial sector; believes that the next financing period should give the EU transport sector the opportunity to consolidate its leadership in green, safe and intelligent technologies that contribute to further economic development and greater economic and social cohesion; 2. wijst op het belang van de vervoerssector voor het Europese industriebeleid, zowel wat betreft zijn bijdrage aan het BBP als aan de werkgelegenheid; beschouwt de Europese Unie voorts als de industriële koploper op het gebied van vervoerstech
nologie (vliegtuigindustrie, reizen per hogesnelheidstrein, intelligente vervoerbeheerssystemen, geavanceerde systemen voor controle, veiligheid en interoperabiliteit, ERMTS, SESAR, veilige en duurzame aanleg van infrastructuur. enz.), en is daarom van mening dat de EU een financieel kader moet vaststellen waarmee zij haar leidende rol in de industriële sector weet te handhaven en te versterken;
...[+++]is van mening dat de Europese vervoerssector in de nieuwe financieringsperiode zijn leidende rol op het gebied van groene, veilige en intelligente technologieën, die bijdragen aan verdere economische ontwikkeling en meer economische en sociale cohesie, moet kunnen bestendigen;